Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Sport Sedan: nová Maxima dostane odvážný design, techniku nikoli
13.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Za dynamicky střiženou čelní maskou se sice ukrývá přes 300 koní, ty však putují na přední kola skrze automatickou převodovku CVT.
Detroitský autosalon je konečně v plném proudu. Představit jsme si tak již mohli nový Ford F-150, GMC Canyon, Chrysler 200, Chevrolet Corvette Z06, Infiniti Q50 Eau Rouge, Mercedes-Benz S 600, Porsche 911 Targa nebo Toyotu FT-1. K nim se nyní přidává koncepční Nissan Sport Sedan, který by měl předznamenávat budoucí směr designového jazyka japonské automobilky.
Veškeré nitky vedou k nové generaci modelu Maxima, naplno však Nissan nic neprozradil. Mnohé ale naznačují již samotné dimenze vozu (délka 4 870 mm, šířka 1 912 mm, výška 1 378 mm, rozvor 2 825 mm), které jsou ve všech ohledech kromě výšky větší než u stávajícího provedení. To je navíc v prodeji již od roku 2008, pročež bude mít za takový rok nebo dva nejvyšší čas na generační obměnu.
Co tedy od budoucího sedanu očekávat? V prvé řadě novou masku, kterou nám již představily předchozí dva příspěvky značky na toto téma, koncepty Resonance a Friend-Me. Nissan ji nazývá „V-Motion“, přičemž v obdobném duchu se nesou nové modely Qashqai a Micra. Veškerá příští kupé, sedany a crossovery však mají být v této oblasti ještě odvážnější a dynamické již na pohled.
Pod kapotou ale již takové zaměření na sportování čekat nemůžeme, ačkoliv koncept má profitovat z 3,5litrového šestiválce (jde o evoluční verzi motoru, kterou užíval Nissan 350Z) produkujícího více než 300 koní. Stejně jako u současné generace však bude mít přenos veškeré síly na svědomí automatická převodovka CVT, která není proslulá zrovna rychlostí. Navíc veškeré koně pošle na přední nápravu.
Na druhou stranu, pro Nissan představuje tato koncepce zlatou žílu, neboť Maxima sdílí velkou část vývoje s modelem Altima. Ten je přitom na severoamerickém trhu levnější o podstatných 10 000 USD (cca 200 tisíc korun), a tak se prodává jak na běžícím pásu (loni to bylo rekordních 320 723 kusů). Náklady tak mohly být lépe umořeny, díky čemuž se Maxima mohla snadno stát nejziskovějším neprémiovým sedanem Ameriky.
To jsme ovšem od konceptu poněkud odbočili, proto se rychle vraťme zpátky do Detroitu dokončit prohlídku. To zvenčí znamená hlavně pohled na 21palcová litá kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 275/30. Jejich příchod do sériové výroby je ale spornější, i když za příplatek by je Nissan nabídnout mohl. Ohledně čelních světlometů však již nemáme nejmenších pochyb, neboť ty samé měl koncept Resonance.
Obdobné téma panuje také na zádi, při pohledu do kabiny však již přepřaháme na velmi luxusního ducha. Dvoubarevné kožené čalounění přitom doplňují třídimenzionální displeje, jejichž relativně konvenčnější forma by se do série mohla podívat rovněž. Na bližší info si ale budeme muset počkat minimálně do dubnového autosalonu v New Yorku.




































Koncepční Nissan Sport Sedan předznamenává design, jaký dostanou budoucí kupé, sedany a crossovery japonské značky
Předzvěst nové generace modelu Maxima navazuje na předchozí Nissan Resonance a Friend-Me
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub