Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Alfa Romeo Giulietta má dostat pohon zadních kol a více než 300 koní
30.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka má být lepší než konkurence, nikoliv jen dobrá. Z toho důvodu vsadí na zkrácenou platformu Giorgio, s níž spojí výkonné motory.
Ještě v létě se zdálo, že plány Sergia Marchionneho týkající se Alfy Romeo budou po létech konečně naplněny. Nová Giulia QV byla odhalena v den oslav stého výročí automobilky, jak bylo slíbeno, a prokázala, že zajímavý design a působivé výkony mohou jít ruku v ruce. Nicméně v následujících měsících začaly problémy pro Italy typické. Propast mezi slavnostní prezentací a příchodem do prodeje se zvětšovala a zvětšovala, až narostla na 12 měsíců. Podle posledních zpráv by tak verze Quadrifoglio Verde měla být k mání v půlce příštího roku, základní Giulia bude u dealerů na jeho konci. Možná.
Podle Marchionneho může za dané zpoždění pomalý růst čínské ekonomiky, načež se Alfa Romeo má začít soustředit hlavně na americký a evropský trh. S tím souvisí i jisté změny strategie, s jejichž plným zněním by nás značka měla seznámit v lednu. Nicméně neoficiálně se mluví o nové generaci modelu Giulietta, který měl být stejně jako MiTo původně odsouzen k odchodu do důchodu. Italové si ale zjevně svůj původní názor s ohledem na nové okolnosti rozmysleli a tak chystají hatchback, pro který by použil zkrácenou verzi platformy Giorgio.
Nová Giulietta by tak evidentně mohla disponovat pohonem zadních kol, i když oficiálně to Alfa Romeo prozatím nepotvrdila. Šéf designového oddělení osobních vozů Alberto Dillilo pouze naznačil, že „možné to je, tedy technicky“. V takovém případě se ale nejspíše bude jednat o základní varianty, ty výše postavené zřejmě dostanou systém 4x4. Tím se Italové vyrovnají německé konkurenci, po přepřáhnutí BMW řady 1 na platformu UKL, tedy na pohon předních kol, by ovšem byli jediní, kdo by zadokolku nabízel.
Podle Alfy by přitom daný krok nepomohl nové generaci modelu Giulietta pouze ve vzdálení se od konkurence, ale zároveň také k diferenciaci vůči mnohem levnějším modelům Fiatu. Podle vedení FCA byly totiž stávající provedení a Bravo příliš spřízněnými vozy. Ačkoliv tedy současná platforma měla podle dalšího mluvčího značky stále dostatek životního potenciálu, příští Giulietta „musí být lepší než rivalové, nejen pouze dobrá“. Přepřáhnutí na zkrácenou verzi architektury Giorgio je tak logickým tahem.
Je přitom otázkou, zda s pohonem zadních kol bude spřažen 2,9litrový přeplňovaný šestiválec, který pohání již zmiňovanou Alfu Romeo Giulia QV. V takové chvíli by totiž Giulietta mohla nabídnout více než 500 koní. Jelikož by však v kombinaci s nižší hmotností byl menší hatchback rychlejší než vlajková loď značky, dá se předpokládat, že počítat můžeme spíše s více než třemi stovkami koní. Tím by Italové plně vyrovnali konkurenci v podobě BMW M135i, Fordu Focus RS nebo Volkswagenu Golf R. Pokud by se podívali až někam ke 400 koním, bát by se musely i vozy jako Audi RS3 nebo Mercedes A45 od AMG.
Jestli ovšem na verzi Quadrifoglio Verde dojde také u základního modelu, to prozatím není jisté. Nezbývá tedy nic jiného, než počkat na oficiální lednové vystoupení Sergia Marchionneho, kde by nám veškeré plány měly být objasněny. Jestli ale tentokráte skutečně dojde k jejich naplnění, to nemůžeme zaručit - někteří už Marchionneho připodobňují k Muhammadu Sajíd al-Saháfovi zvanému též Komický Alí. Jeho vystoupení plná optimismu z doby poslední irácké války si možná vybavíte...



Nová Alfa Romeo Giulietta se již ukázala na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 33 minutamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 2 hodinamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 3 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan