Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auta s extrémními motory nejsou mrtvá, 691koňová novinka má ale být rozlučkou se zlatými časy
12.5.2022 | Petr Prokopec
Představení podobného auta byste v polovině roku 2022 jistě nečekali, přesto je tady. I když auto jako takové není podle našeho gusta, jeho motor ano. Smůlou jen jen, že má být tím posledním z řady.
To nejlepší nakonec, říká se. Cadillac si dané přísloví vzal k srdci, načež v poslední době představuje jedno výkonné auto se spalovacím motorem za druhým. Americká automobilka chce v roce 2030 přepřáhnout jen na elektromobilitu, a to přesto, že teprve letos zamířil do výroby její první bateriový model Lyriq. Na ten přitom značka přestala přijímat objednávky, neboť pro letošek již nemá výrobní kapacity. Její budoucnost tak z aktuálního pohledu nevypadá zrovna vábně, neboť do konce roku vznikne jen zhruba 20 tisíc aut.
Co bude na konci dekády a začátku té příští, zůstává z našeho pohledu nejasné, ale to nyní hoďme za hlavu. Místo toho se budeme soustředit na přítomnost, především pak na aktuálně odhalenou novinku. Cadillac totiž navázal na loňský debut modelů CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing a přišel s dosud nejvýkonnějším a nejdražším modelem ve své 120leté historii. SUV Escalade-V přitom dostalo do vínku stejný 6,2litrový osmiválec, jakým disponuje i CT5-V. Značka jej nicméně osadila větším 2,65litrovým kompresorem.
Escalade-V tak produkuje 691 koní výkonu a 885 Nm točivého momentu, což jsou působivá čísla. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se přitom stará desetistupňový automat, s nímž by SUV mělo zvládat sprint na stovku (respektive na 97 km/h) za 4,4 sekundy. Čtvrmíli pak zdolá za 12,74 sekundy při rychlosti 177 km/h. Tato data nicméně vychází z testů předprodukčních prototypů, nakonec se tak ještě mohou změnit. Ostatně spotřebu Cadillac prozatím neuvádí vůbec.
Dá se nicméně předpokládat, že žíznivost nebude malá, a to s ohledem na hmotnost. Escalade-V ve standardní verzi disponující rozvorem 3 071 milimetrů totiž váží poměrně hrozivých 2 820 kilogramů. Ještě hůře je pak na tom prodloužené provedení ESV, které počítá s 3 406 milimetry mezi nápravami a s 2 906 kg na váze. Je tak jasné, že jakmile šlápnete na plyn, udělá se v nádrži menší vír. O zkrocení obrovské masy se pak starají šestipístkové brzdy Brembo.
Cadillac nicméně nezapracoval pouze na motoru či převodovce, která byla uzpůsobena sportovní nátuře vozu. Při akceleraci tak dokáže poslat až 67 procent výkonu jen na zadní kola. Podobně je na tom i podvozek, u kterého zadní pružiny jsou tužší než ty přední - lépe tak mohou reagovat na přesun hmotnosti při zrychlení. Kromě toho tu pak máme čtvrtou generaci magnetických tlumičů či volič jízdních režimů, jenž počítá jak s módy Race a Track, tak i s módem Snow/Ice.
Přesunout se můžeme do interiéru, který je přehlídkou luxusu. Všechny tři řady sedadel jsou čalouněny jemnou kůží, ta přední pak počítá s masážními strojky. Mimo to dorazila 38palcová digitální palubka, kterou tvoří 14,2palcový přístrojový štít a 16,9palcová obrazovka multimédií. Standardem je pak dokonce i audio systém AKG Studio Reference se 36 reproduktory a navigací. Za příplatek pak bude k dispozici semi-autonomní řízení Super Cruise 2.
Lze už jen dodat, že prodej bude zahájen v létě, přičemž cena startuje na 149 990 dolarech (cca 3,6 milionu Kč). Tím se Escalade-V prakticky přesunul do teritoria Mercedesu-Maybach GLS, který je ve Státech k mání od 160 500 USD (asi 3,8 milionu Kč). Dá se nicméně předpokládat, že zákazníci vezmou showroomy ztečí, neboť Cadillac hodlá vyrobit jen omezené množství svého vrcholného SUV.

























Cadillac Escalade-V je nejvýkonnějším a nejdražším vozem ve 120leté historii značky. Pod kapotou má totiž kompresorem dopovaný 6,2litrový osmiválec, který produkuje 691 koní. Za ně pak zájemci zaplatí minimálně 3,6 milionu korun. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 2 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 4 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 5 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93