Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic se předvádí na dalších fotkách v základu i ve verzi Sport
26.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka sice zajímavě a má prostornou a kvalitní kabinu, na českém trhu to ale kvůli vysokým cenám nebude mít vůbec lehké.
O nové Hondě Civic byla v posledních týdnech řeč hlavně v souvislosti s českými cenami a výbavou jednotlivých verzí. Ta sice není zdaleka špatná, vykoupena je ovšem dosti vysokými sumami. Dá se tedy předpokládat, že v tuzemských luzích a hájích bude japonská novinka spíše jen alternativou pro českou, případně pak německou či korejskou konkurenci.
Je opravdu škoda, že místní zastoupení Hondy zabíjí možný úspěch nové generace modelu Civic již v zárodku. Dá se totiž předpokládat, že nižší sumy by v kombinaci s nevšedním vzhledem byly nemalým lákadlem. Aktuálně tedy nezbývá než čekat, než se přežene první nepříliš vysoká vlna zájmu. Poté by Honda mohla slevit, a udělat tak Civic zajímavějším.
Pokud pomineme ceny, dělá automobilka vše pro to, aby její novinka dokázala skutečně oslnit. Laťkou pro oblasti kvality jízdy, ovladatelnosti, řízení, míry hluku a vibrací i kvality interiéru a kultivovanosti prý byly evropské prémiové modely. Z toho se zdá, že by se Civic oproti předchůdci mohl posouvat o trochu výše, což by ony vysoké ceny mohlo částečně ospravedlnit.
Kromě toho novinka narostla o 136 milimetrů do délky a 30 mm do šířky. Výška ovšem poklesla o 20 mm, což má vliv na dynamické proporce. Honda tvrdí, že nový Civic je nejsportovnější vůbec. To má potvrdit i šasí, jež je o 52 procent tužší než u předchozí generace. To samozřejmě vylepší chování na silnici, k tomu pomůže i nová víceprvková zadní náprava a pomocný rám motoru.
Dále lze sportovnost umocnit objednáním příplatkovým adaptivních tlumičů, výhodou bude i pozice řidiče o 35 milimetrů níže. Kromě toho o 10 mm pokleslo i těžiště, speciálně pro Evropu pak bylo kalibrováno i řízení. Vybírat lze mezi přeplňovanými motory, jež jsou příbuzné s agregátem Hondy Civic Type-R.
Litrový tříválec dává 129 koní a 200 Nm, přičemž standardně jej doprovází šestistupňová manuální převodovka. Sáhnout je ovšem možné také po automatu CVT, se kterým je spojena udávaná průměrná spotřeba 4,7 l/100 km. Ta je u čtyřválce o objemu 1,5 l 5,8 l/100 km, jeho výkon dosahuje 182 k a točivý moment vrcholí na 240 Nm.
Přesunout se můžeme do kabiny, která má být nejprostornější v rámci segmentu. Zadní pasažéři dostanou navíc 95 milimetrů pro nohy a 45 mm navíc pro kolena. Sedmipalcový multimediální systém Honda Connect zahrnuje Apple CarPlay a Android Auto, nechybí ani plejáda bezpečnostních systémů.
Spolu s novými informacemi přišla i bohatší fotogalerie, na které se nám nový Civic představuje v základu i jako agresivněji stylizovaná varianta Sport. Ta je přitom spárována pouze s výkonnější jednotkou. Její zavazadelník o objemu 478 litrů je ale již shodný s méně potentním provedením.























































Nová Honda Civic sice dostala do vínku agresivní vzhled, ale na české poměry i poměrně vysoké ceny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 2 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 2 hodinamiProdeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
před 3 hodinamiNejvětší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
včeraPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
včeraDalší nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva