Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R potvrzena pro rok 2015, má být jedničkou Nordschleife
21.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme jednu dobrou a dvě horší zprávy. Nový Civic Type-R bude. Ale až v roce 2015 a s přeplňovaným motorem 1,6 l pod kapotou.
V minulém roce nás pěkně tiše a nenápadně opustila Honda Civic Type-R. Důvod přitom nebyl v malých prodejích či oblibě, která mnohde hraničí až s kultovností, ale v emisích. A to i těch CO2, které třeba rostliny potřebují k fotosyntéze a díky nimž by Evropa třeba celá zezelenala. Jenže také se za ně platí tučné pokuty a ty by spolu s nutnou investicí do úprav motoru pro vyhovění emisní normě Euro 5 zatížily vůz příliš vysokou cenou.
I proto Honda Civic Type-R stáhla z nabídky bez potenciálního nástupce. Hybridní CR-Z je tak vlastně jediným sportovním modelem, který si můžete u japonské automobilky aktuálně dovolit. Není proto vůbec divu, že Honda již pracuje na náhradě. A to hned na několika polích.
Začněme hned „tajpárem“, jehož příchod potvrdil během svého proslovu šéf automobilky Takanobu Ito. Trochu nás ale zarmoutil tím, že uvedení na trh ohlásil až na rok 2015. A rozhodně nás nepotěšil potvrzením očekávané změny v motorovém prostoru. Počítat proto můžeme s čtyřválcem 1,6 Turbo, který už se představil v Civicu WTCC.
Jízdní vlastnosti by ale měly být v pořádku. Podle Ita by příští Civic Type-R dokonce měl být nejrychlejším vozem s pohonem předních kol na Severní smyčce německého Nürburgringu. Tím by ovšem musel překonat Renault Mégane RS naladěný na 265 koní a 360 Nm, které mu loni zajistily pozoruhodný čas 8 minut a 7,79 sekund.
Ať to již dopadne jakkoliv, Type-R je otázkou roku 2015. Honda ovšem své první sportovní želízko dá do ohně již o dvanáct měsíců dříve. Dorazit by totiž měla dlouho očekávaná nová generace NSX. Ito bohužel neprozradil nic nového, vystačit si tak i nadále musíme s komplexním hybridním systémem pohánějícím obě nápravy.
Sdílnější byl šéf značky při představování nového kabrioletu, který by se měl v showroomech Hondy objevit ve stejnou dobu jako NSX. Inspirován bude konceptem EV-STER, což znamená pohon zadních kol a elektromotor, který má umožnit zrychlení 0-100 km/h pod 5 s a dojezd 160 km. Ovšem až po třech hodinách dobíjení.
Další novinky jsou pak již z ranku praktického a produkčního. A startují hned letošní prosinec, kdy by měla mít na autosalonu v Los Angeles premiéru nová generace Acury RLX. Jinak také Hondy Legend. V Japonsku by pak značka měla rozšířit nabídku svých minivozů modelem N-ONE, který dostal hodně retro design.
Příští rok již bude vyhrazen novému Jazzu, který má po dvou letech následovat „off-roadová“ verze. Ta by měla odpovídat tento týden představenému Volvu V40 Cross Country, jen dorazí s mnohem nižší cenovkou. A možná i alternativním pohonem pod kapotou. Podle Ita by totiž od roku 2015 měla být Honda světovou hybridní jedničkou. Také se těšíte na odpověď Toyoty?






Nová Honda Civic Type-R je již intenzivně testována na Nürburgringu, který hodlá podle šéfa značky opanovat. Pomoci jí přitom má přeplňovaný motor 1,6 l, který pohání i Civic WTCC
Třetí generace Hondy NSX má dorazit v roce 2014, přičemž chlubit se bude komplexním hybridním systémem pohánějícím obě nápravy.
Malý kabriolet s pohonem zadních kol má být návratem Hondy do segmentu otevřených vozů. Koncept byl poháněn elektromotorem, který zřejmě dorazí i do sériové výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 6 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
před hodinouČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před jím musí třást i řidiči náklaďáků
před 3 hodinamiAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
před 4 hodinamiPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 6 hodinamiDnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva