Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R

Druhá generace japonského supersportu má svou přibližnou cenu i aplikaci na Facebooku, kde si můžete pohrát s barvami. A dál čekat na premiéru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R

17.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace japonského supersportu má svou přibližnou cenu i aplikaci na Facebooku, kde si můžete pohrát s barvami. A dál čekat na premiéru.

O nové generaci japonského supersportu se diskutuje prakticky od roku 2005, kdy skončila výroba jeho tehdejšího provedení. Už tou dobou přitom spekulovalo, že nástupce dostane benzinový motor V10, s nímž by dokázal zazářit i v první lize sportovních aut. To samé prohlásil šéf americké odnože Hondy Tetsuo Iwamura v prosinci 2007 s tím, že druhá generace dorazí o tři roky později. Příchod ekonomické recese však nakonec značku přiměl k ukončení projektu. Další vývoj následoval až v březnu 2010, kdy se z Hondy NSX stal závodní speciál HSV-010 GT, jehož osmiválcový motor o výkonu 500 koní značka zapojila do domácího okruhového mistrovství. Původnímu projektu se automobilka začala znovu věnovat až v roce následujícím, kdy byla nová NSX oficiálně ohlášena.

Příchod druhé generace sice nadále halí tajemství, podle všeho se ale model v produkční formě ukáže již za pár týdnů na autosalonu v Detroitu. Sériovou výrobu by pak Honda ráda spustila ještě během příštího roku, díky čemuž prodej nové NSX na jaře 2014 bude reálnou záležitostí. Samozřejmě za předpokladu, že vše půjde podle plánu.

Při pohledu na výše zmíněné je ale již nyní jisté jedno. Dlouhý vývoj bude potřeba zaplatit. Nová Honda NSX by tak ve Spojených státech, což je hlavní trh, měla stát zhruba 130 000 USD (cca 2 470 000 Kč). Tedy o podstatných 35 000 USD (665 000 Kč) více než konkurenční Nissan GT-R. A to je řeč o základní verzi.

Příplatky, mezi něž by mohl patřit „karbonový program”, tuto sumu dozajista ještě navýší. Nová NSX tak bude dražší než aktuálně nejfavorizovanější japonský sportovní model, přestože její 3,5litrový motor V6 v kombinaci s elektromotory nabídne nižší výkon (spekuluje se o 450 koních), horší zrychlení i maximálku.

Jistotu v tomto ohledu samozřejmě budeme mít až po přímém srovnání kolo na kolo. To se hned tak nenastane, nedočkavým zájemcům tak Honda zatím nabízí alespoň jakousi formu konfigurátoru, kde mohou NSX oháknout do jakékoliv barvy. Její vizáž lze následně porovnat s GT-R a rozhodnout, kdo je hezčí.

Souboj na obrazovkách jistě nebude tak zábavný jako na okruhu. I za tuto aktivitu bychom však měli být Hondě vděční. Prozatím je to totiž nejblíže, kam nás v případě druhé generace NSX pustila. Takže [https://www.facebook.com/Acura/app_573862745964535 vzhůru na Facebook za aplikací My Dream NSX].


Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 1 - Honda NSX Facebook 01Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 2 - Honda NSX Facebook 02Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 3 - Honda NSX Facebook 03Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 4 - Honda NSX Facebook 04Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 5 - Honda NSX Facebook 05Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 6 - Honda NSX Facebook 06Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 7 - Honda NSX Facebook 07Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 8 - Honda NSX Facebook 08Nová Honda NSX bude méně výkonná i rychlá, ale přesto dražší než Nissan GT-R - 9 - Honda NSX Facebook 09
Honda si s druhou generací NSX dává pěkně na čas. Nejnovějším posunem ve vývoji je tak jen aplikace, v rámci níž si můžete vyhrát s barvičkami

Zdroje: GT Spirit, Carscoop

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.