Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 odhalena, je lehčí, kratší, nižší a širší
4.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Čtvrtá generace kultovního roadsteru má na délku méně než 4 metry, hmotnost jen lehce přes tunu a 140 či 180 koní.
Dámy a pánové, konečně po dlouhých peripetiích můžeme přivítat novou Mazdu MX-5. Odhalena byla simultánně ve Španělsku, Japonsku a Severní Americe před výstavním debutem na pařížském autosalonu. Ve městě nad Seinou lze přitom očekávat pořádný příděl informací, hlavně technického rázu, neboť prozatím máme k dispozici ne zrovna košatý výčet. To samé ostatně platí o fotografiích, v tomto směru si ale můžeme pomoci těmi živými, které dopodrobna mapují jak exteriér, tak kabinu.
Naše představení můžeme začít rozměry, které počítají s délkou 3 915 mm, šířkou 1 730 mm, výškou 1 235 mm a rozvorem 2 315 mm. Ve srovnání s předchozí třetí generací je tak novinka o 105 mm kratší, o 10 mm širší, o 20 mm nižší a mezi nápravami nabízí o 15 mm méně prostoru. Souběžně s tím ovšem došlo také ke snížení hmotnosti o 100 kilogramů, základní verze osazené plátěnou střechou by tedy měly vážit lehce přes tunu.
Těchto úspor Mazda dosáhla především technologiemi zvanými SkyActiv, pod čímž si můžeme představit kupříkladu kapotu, víko zavazadelníku a přední blatníky vyrobené z hliníku. Mimo to ovšem do toho samého ranku spadá plátěná střecha z mnohem lehčího vodě odolného materiálu, zmínit pak můžeme taktéž pohonné jednotky. O těch se mnoho neví, dosahovat by ovšem měly 1,5litrového a dvoulitrového objemu.
V rámci výkonu se počítá s nějakými 140 a 180 koňmi, což oproti odcházejícímu modelu představuje nepatrnou výhodu. Je však otázkou, zda zrovna tato spekulace se v Paříži potvrdí. Pro ovladatelnost je ovšem mnohem podstatnější, že pohonné jednotky byly usazeny až za přední nápravu směrem blíže ke středu dvoumístného roadsteru. Počítat tedy máme s ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50.
S pohonnými jednotkami bude standardně spřažen šestistupňový manuál, posléze ovšem máme očekávat také příchod automatu, stejně jako se časem objeví také verze osazená pevnými střešními panely. Mimo to navíc Mazda mluví o dalších derivátech, kdy jedním z nich by mohla být ostrá verze poháněná turbomotorem. Kromě toho zazněly rovněž řeči o dieselu, ty ale, jak doufáme, naplnění nedojdou.
Ze spekulativní roviny se můžeme vrátit zpět do reality a nahlédnout na podvozek, který používá dvojitých lichoběžníků vpředu a víceprvkové nápravy vzadu. Ve všech čtyřech rozích lze pak počítat s kotoučovými brzdami, zatímco hřebenové řízení doplňuje elektrický posilovač. Zmínit můžeme ještě standardně dodávaná 16palcová kola s pneumatikami o rozměru 195/50, tím však zmínky o exteriéru končí.
Přesunout se můžeme do kabiny, která dává v mnohém vzpomenout na Mazdu 3. Ani zde totiž nechybí „plovoucí“ displej ve středu palubní desky, kruhové ovladače na středové konzoli či kolébkové přepínače na multifunkčním volantu. Vylepšena přitom byla i samotná kvalita plastů, zatímco konzervativním příznivcům dozajista udělá radost přítomnost klasické ruční brzdy.
Pamětníci první generace Mazdy MX-5 pro změnu uvítají reproduktory integrované do hlavových opěrek, které vylepšují poslech hudby při jízdě se staženou střechou. Tu lze přitom „odháknout“ manuálně jednou rukou, v případě pevných střešních panelů lze pak opětovně počítat s automatikou. Té by přitom složení mohlo zabrat nějakých deset dvanáct sekund.
Tím ale máme zásobu informací vyčerpanou, přičemž na další si budeme muset počkat do zmiňované Paříže. Ještě větší trpělivostí se pak musí obrnit zájemci o koupi, neboť do prodeje novinka dorazí až někdy v prvním čtvrtletí příštího roku. Ceny základního modelu by se přitom měly pohybovat okolo 600 000 Kč.
Živé fotografie Mazdy MX-5 2015






























Oficiální fotografie Mazdy MX-5 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 11 minutami
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před hodinou
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
před 3 hodinami
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
před 4 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 08:58 - mattonecz
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
