Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou nejlevnější Dacii už koupíte v ČR, její české ceny jsou studená sprcha
8.1.2021 | Petr Prokopec
Dlouho se mluvilo o tom, zda Škoda neklesne na úroveň Dacie, ale ono to nakonec nebude třeba. Dacia totiž stoupá k úrovni Škody, tedy přinejmenším cenově zcela nepochybně.
Pořídili byste si raději Dacii Sandero nebo spíše Škodu Fabia? Tato otázka ještě donedávna byla zcela nemyslitelná. Jakkoliv totiž oba vozy dosahují obdobných rozměrů, cílily na odlišnou klientelu. Dáno to bylo rozdílem v ceně, které byl skutečně markantní. Zatímco Sandero startovalo na 174 900 Kč, český vůz byl k mání přinejmenším o sto tisíc korun dráže. A co hůře, pod kapotou v té chvíli nabízel jen 60 koní, kdežto s rumunským hatchbackem jich bylo svázáno třiasedmdesát. Pokud jste tedy za své peníze chtěli alespoň papírové maximum, nebylo co řešit.
Jak jsme ale již naznačili, nyní je situace jiná. Sandero třetí generace totiž přepřáhlo na modulární platformu CMF, jíž doplnilo pohlednějším designem, modernějšími motory a kvalitnějšími materiály. Nahoru kvůli tomu pochopitelně šla i cena. V Německu nebo Rumunsku ne o tolik, u nás jsou ale ceny vyšší a rázem jsou skoro na úrovni Škody. Fabia je totiž k mání od 279 900 Kč, zatímco Sandero nově startuje na 239 900 Kč. Stále tak sice tahá za delší konec provazu, nicméně se již přesunulo z teritoria bez konkurentů do míst, kde soupeř číhá pomalu na každém kroku.
Problémem nicméně není jen růst cen. Zároveň s ním totiž došlo také na výměnu motorů, jenž nyní sice splňují emisní normu Euro 6D-Full, ovšem jde vždy o tříválce. Ten základní litrový navíc teď produkuje jen 67 koní. Za více peněz tak nově dostáváte méně výkonu a navíc o poznání horší dynamiku, neboť u druhé generace zrychlení na stovku zabralo 14,2 sekundy. Nyní ovšem budete potřebovat o dvě a půl vteřiny více.
Tím samozřejmě Sandero nechceme srážet, ostatně v řadě aspektů je na tom podstatně lépe než dříve. Navíc oproti Škodě u rumunské automobilky máte k dispozici poněkud širší nabídku, neboť dopřát si můžete i automat CVT či verzi uzpůsobenou na spalování LPG. Ovšem nic to již nemění na faktu, že Sandero se od láce posunulo do dražších vod. To pak ostatně jen umocňuje provedení Stepway, které již pod 300 tisíc korun nekoupíte. Na druhou stranu, v jeho případě není k mání základní atmosférický motor.
Nejlevnější Sandero Stepway tak používá přeplňovanou verzi litrové jednotky naladěnou na 90 koní, za které dáte minimálně 304 900 Kč. Počítat v té chvíli lze s úrovní výbavy Essential, která zahrnuje mimo jiné třeba manuální klimatizaci. Tu u základní Dacie Sandero na stupni Access nedostanete ani za příplatek, o úroveň výše pak již pro změnu chybí atmosféra a je k mání pouze přeplňovaný motor. I tak je ovšem klimatizace v daný moment za příplatek 10 000 Kč.
Suma sumárum tak lze vlastně říci, že Škoda se skutečně dostává na úroveň Dacie, i když to před pár desítkami hodin jeden ze šéfů VW popřel. Nestojí za tím totiž sešup mladoboleslavské automobilky níže, nýbrž nárůst sebevědomí u Rumunů. Ti s ním navíc přichází ve chvíli, kdy by zrovna kvůli koronaviru lidé uvítali spíše zachování nízkých cen a potýkají se až s překvapivě nźkými prodeji. Bude tedy zajímavé sledovat, jak si Sandero a Sandero Stepway povedou. Stejně tak jsme zvědavi, kdy na český trh dorazí i nový Logan.


Dacia Sandero a Sandero Stepway jsou k mání i v ČR, oproti minulosti však řádně podražily a stojí dokonce víc než v zahraničí. Grafika: Dacia
Za více peněz nyní sice dostanete lepší vzhled i kvalitnější materiály, tušíme ale, že řada by raději zůstala u láce. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejčtenější články
- Clarkson trpí kvůli úřadům, auto, které si zamiloval, musí být sešrotováno
16.12.2020 - Němci otestovali dieselovou Octavii III s 200 tisíci km, zůstala jim jen hořkost v ústech
16.12.2020 - Firma, která i v ČR prodávala velmi levné, sportovní sedany, šla i proti Dacii, pak ale přišel krach
16.12.2020 - Dvojnásobný mistr světa F1 se tváří jako nováček, ten čtyřnásobný říká, že je to cirkus
16.12.2020 - Dacia Duster jako Renault pro Evropu ukázala interiér, vypadá o hodně líp než ta „naše”
17.12.2020 - Zklamání z nové generace japonské ikony je tak velké, že 1,5 milionu stojí i olítané kusy
17.12.2020 - Korejci jdou proti proudu, i v roce 2020 chystají nový velký spalovací motor
17.12.2020 - Zajímavá novinka Kie pro rychle vymírající třídu aut míří do Evropy, 11 lidí už nesveze
17.12.2020 - VW postavil obří dobíjecí stanici uprostřed pouště, působí to jako dotační podvod
17.12.2020 - Nová Škoda Fabia část Čechů zklame, svůj největší trumf si nechá dlouho v rukávu
17.12.2020
Živá témata na fóru
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Chlubítko univerzální 13:48 - HondaMan
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Auto pro radost 12:40 - honziss
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.