Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu

I letošní rok bude znamenat smutnou tečku za evropským působením řady výjimečných aut. Tyto dva americké sporťáky dojely na své motory 6,2 V8 a je vlastně skoro s podivem, že až nyní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu

6.6.2019 | Petr Prokopec

Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I letošní rok bude znamenat smutnou tečku za evropským působením řady výjimečných aut. Tyto dva americké sporťáky dojely na své motory 6,2 V8 a je vlastně skoro s podivem, že až nyní.

Již nějakou tu chvíli varujeme před velkými změnami, které čekají automobilový průmysl v Evropě. Starý kontinent loni přijal novou proceduru měření spotřeby a emisí, přičemž letos hodlá otěže přitáhnout ještě o trochu více. I to je ale v podstatě jen předkrm vůči příštím dvěma letům, kdy vejdou v platnost nové limity spotřeby resp. emisí CO2, se kterou průměr povolený na automobilku bude činit 95 gramů na kilometr na každé prodané auto. Této hodnoty ale řada výrobců nemá šanci dosáhnout, pokud v jejich nabídce bude cokoli výkonného a „užraného”. Je tak vlastně logické, že právě tyto stroje dostávají padáka.

Asi nejtragičtější bude situace u značky Chevrolet, která se ostatně z velké části z Evropy již stáhla. V nabídce tak zůstaly pouze dva modely, shodou okolností oba sportovní. To je sice na jedné straně obdivuhodné portfolio, na druhé byla však z výše zmíněných důvodů jeho další existence nejvíce ohrožena. A teď už víme, že obavy o další existenci Chevroletu v Evropě byly na místě.

Automobilka byla s ohledem na stále se zpřísňující pravidla postavena před volbu, zda modernizuje 6,2litrový osmiválcový motor LT1, kterým jsou oba jeho modely vybaveny, nebo Evropu raději opustí. Značka se bohužel rozhodla pro druhou možnost, neboť relativně malé prodeje žádné velké investice do přizpůsobení těchto modelů evropským výmyslům nepřipouští. To znamená, že pohonná jednotka se po 31. srpnu letošního roka stane v Evropě ilegální a oba vozy budou bez milosti staženy z prodeje.

Definitivní konec Corvette v Evropě to znamenat nemusí, neboť automobilka přijde s novou generací, u níž se může rozhodnout pro jiný postup. Máme ale obavu, že když nyní zavře krám, už ho hned tak znovu otevírat nebude.

Dodat pak již jen můžeme jednu zajímavost, která jen dokládá, jak moc nesmyslné ono utahování šroubů ze strany EU je. Oba Chevrolety jsou vyráběny v Americe a do Evropy je dopravují obří zaoceánské lodě. Ty přitom za jednu cestu vyprodukují více emisí, než kolik je s oněmi vozy spojeno za celý jejich život. Pokud by tedy oba vozy měly dvoulitrový čtyřválec, nebude proti jejich dovozu nikterak brojeno, přestože v souvislosti s jejich dovozem by životní prostředí trpělo úplně stejně.


Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu - 1 - chevrolet camaro zl1 1le ring 04Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu - 2 - chevrolet camaro zl1 1le mtbdc2017 01Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu - 3 - chevrolet camaro zl1 2017 prvni ofic 07
Chevrolet Camaro v Evropě po 31. srpnu končí...

Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu - 4 - 2016 chevrolet corvette grand sport 01Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu - 5 - 2016 chevrolet corvette grand sport 02Nová pravidla EU zlomila vaz dalším dvěma výjimečným autům, skončí v srpnu - 6 - 2016 chevrolet corvette grand sport 05
...stejně jako Corvette. Jejich motor se totiž stane nelegálním a automobilka už jej dalším evropským výmyslům přizpůsobovat nebude

Zdroje: Muscle Cars and Trucks, Sport Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.