Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia III odhalena, výraznější, prostornější i lehčí
19.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavský hatchback nabídne více místa pro posádku i zavazadla, spotřeba však klesne o 17 procent. Vše pak rámuje nový design.
Tip: Podívejte se také na první špionážní fotky nové Fabie Combi, jejíž prototypy už se prohánějí po českých silnicích.
Nová Škoda Fabia je konečně venku. Postupné odhalování jejího vzhledu bylo až neúměrně dlouhé a možná se obrátí proti značce samé. Pokud si dáme dohromady sebevědomá prohlášení o působivé stylizaci s jednotlivými detailními záběry, které se dostaly na světlo v posledních dnech, pak tu máme obrovská očekávání. Je ale otázkou, zda ve vašich očích dojdou naplnění - novinka nevypadá špatně, za automobilovou krásku z přehlídkových mol ji ale asi označí jen málokdo. Tím nechceme říci, že by dosti rozporuplný vzhled druhé generace Fabie nebyl vylepšen, koncept Vision C z letošní Ženevy, který i nové mini Škody částečně předznamenával, byl ale o poznání odvážnější.
Firemní šéfdesignér Jozef Kabaň dodává, že novinka je „naprosto věrná svým původním charakteristikám - je prostorná, praktická, úsporná a promyšlená jako nikdy předtím.” Kabaň pak k vozu dále říká: „Navzdory dynamickému designu jsme zvětšili zavazadlový prostor, který je největší v segmentu, prostor pro cestující je pak širší a delší. K tomu nabízíme až deset nových řešení Simply Clever, mezi nimi poprvé u vozu Škoda technologii Mirror Link, s jejíž pomocí lze propojit smartphone s vozidlem.“
Abychom přitom designérova slova podpořili konkrétními čísly, pak zmínit můžeme délku 3 992, která stávající provedení překonává o 9 centimetrů. Šířka pak činí 1 732 milimetrů, zatímco v případě výšky 1 467 mm můžeme počítat s třícentimetrovým poklesem. V rámci rozvoru lze pak čekat nárůst o 5 mm na 2 470 mm, což vysvětluje, proč původní komponenty PQ24 byly přejmenovány na platformu PQ26. Pozitivní jistě je, že ač nová Fabia do většiny směrů narostla, máme se dočkat snížení hmotnosti až o 65 kg.
Není to přitom jediná redukce, další přichází v rámci žíznivosti. Napříč nabídkou, která počítá se čtyřmi benzinovými a třemi dieselovými motory, lze totiž očekávat pokles spotřeby paliva o 17 procent. Konkrétní data všech pohonných jednotek odhalena nebyla, v rámci výkonu však již údaje k dispozici máme. Startovat se tedy bude tříválcovým motorem 1,0 MPI, který nabídne 44 kW/60 koní nebo 55 kW/75 koní.
Dalším agregátem v řadě se pak stane čtyřválec 1,2 TSI, který bude naladěn na 66 kW/90 koní či 81 kW/110 koní. V jeho případě lze přitom sáhnout po sedmistupňovém automatu DSG, standardem ovšem bude převodovka manuální. Ta u třech nejslabších pohonných jednotek počítá jen s pěti stupni, u vrcholné přeplňované jedna-dvojky však bude standardem stupňů šest.
Přesunout se můžeme na pole dieselové, kde se dočkáme nového tříválce 1,4 TDI. Ten bude k mání s výkonem 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní, přičemž opětovně můžeme počítat s nabídkou manuálu nebo automatu. Mimo to lze očekávat také příchod úsporné verze GreenLine, která má jezdit za 3,1 l/100 km. Dorazit však má až na sklonku roku 2015.
Ostatní motory však budou k dispozici již během podzimního zahájení prodeje, výroba nové Škody Fabia totiž začíná na sklonku tohoto měsíce. Automobilka přitom musela zásadně modernizovat i některé montážní úseky, zvláště kvůli novým agregátům. Modernizována však byla i lakovna, do prací přitom bylo zapojeno 40 firem specializovaných na výrobní technologie.
Kabaň dodává, že na výběr bude hned 15 barev karoserie, ke kterým se přidá speciální koncept ozdobený kontrastně lakovanou střechou, litými koly a kryty zpětných zrcátek. Mimo to lze volit ze tří stupňů výbavy (zřejmě opět Active, Ambition a Elegance), posléze však dorazí i varianta Monte Carlo a chybět nebudou ani populární zvýhodněné pakety.
Na samotné fotky interiéru však bude třeba počkat, přičemž Škoda naznačuje podobnou mediální masáž jako v případě odhalování exteriéru. Na světlo světa tak zřejmě budou postupně vylézat detaily nového volantu, klimatizace či kvalitnějšího čalounění. Tyto prvky pak doplní multikolizní brzda a pravděpodobně i autonomní brzdy. Adaptivní tempomat je však otázkou.
Na ceny bude třeba vyčkat možná ještě déle než do Paříže, i v tomto směru by nám ale mohl napomoci Volkswagen Polo. To na českém trhu startuje na sumě 289 900 Kč, za kterou dostáváte motor 1,0 MPI o výkonu 75 koní a výbavu Comfortline, jež by měla odpovídat střední úrovni dostupné u nové Škody Fabia. Ta by však mohla být o trochu levnější.















Alespoň v případě exteriéru už nová Fabie nemá co skrývat, na pořádný pohled do kabiny si ještě chvíli počkáme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa 18.11.2025
Nejnovější články
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před 45 minutami
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
před 2 hodinami
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
před 3 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 5 hodinami
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 08:58 - mattonecz
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
