Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia ohromuje chytrými doplňky, ve dveřích už nemá jen deštník
13.11.2019 | Petr Prokopec
Český bestseller při premiéře nezklamal, právě naopak. Přichází napěchovaný novými chytrými doplňky a řešeními, které mu leckdy mohou závidět i auta o třídu výše.
Škoda Octavia je bezesporu nejdůležitějším modelem mladoboleslavské automobilky v celé její historii. Světlo světa poprvé spatřila v roce 1959, pro nás však daleko podstatnější je příchod první novodobé generace v roce 1996. V té době již Škoda spadala pod koncern VW, který pro ni poskytl zcela novou platformu i design Dirka van Braeckela. Zároveň nabízela působivou bezpečnost i praktičnost. Na to navázala i druhá a třetí generace, za oněch 60 let tak bylo vyrobeno okolo 6,5 milionu vozů, což z Octavie dělá absolutní bestseller značky.
Nyní je už prakticky jisté, že novinka bude v úspěšném tažení pokračovat. Má design, který možná není až tak úplně originální, neboť v mnohém připomene modely Audi a v mnohém se nechal inspirovat modely Scala a Kamiq, nicméně vše se zdá být vhodně sladěno. Nová Octavia tak rozhodně nepůsobí dojmem vozu, u kterého na čelních partiích pracoval někdo úplně jiný než na těch zadních.
Design či technické parametry jsme probrali při samotném představení, dnes se tak budeme věnovat zajímav´m detailům. Pohybovat se tedy budeme především v interiéru, který může být na přání osazen head-up displejem. Ten se u Škody objevuje poprvé, daleko revolučnější novinkou je však příchod automatické převodovky DSG se systémem shift-by-wire. Tradiční volič totiž mohl být nahrazen malým ovládacím modulem, jenž pozměnil vizáž celého středového tunelu.
Zmínit je třeba smetáček, který našel své místo v kapse dveří u spolujezdce podobně jako už „profláklý” deštník. Přítomnost smetáčku oceníte zejména v zimě při silném sněžení, což ostatně platí také o tradiční škrabce na led ukryté ve víčku palivové nádrže. Držet se ale chceme pouze novinek, pročež raději zamíříme do motorového prostoru, kde nádobka s kapalinou do ostřikovačů počítá s praktickým víčkem, které po otevření vytvoří trychtýř. Totéž Škoda nabízí již u modelů Scala a Kamiq.
Významnou kapitolou jsou nové bezpečnostní a asistenční systémy. Nová Octavia tak jako první vůz značky disponuje Asistentem vyhýbání, který usnadní a zpřesní provedení úhybného manévru před nenadálou překážkou. Nechybí ani varování při výstupu z vozu, kdy byste otevřením dveří mohli způsobit kolizi, stejně jako můžete počítat s varováním před lokálním omezením. Systém vás tak nově upozorní třeba na ledový povrch či odstavené auto.
Opomenout nesmíme ani paket na spaní, který počítá s rozšířenými hlavovými opěrkami a dekou, jakkoliv k dispozici je pouze pro kombík. Liftback oproti tomu může kontrovat doplňkovými roletkami pro zadní sedadla. Zapomenout nesmíme ani na zcela nový klíček od vozu, který rovněž působí prémiovým dojmem. Pokud byste tedy nové Octavii začali z fleku přezdívat Superb Junior, nejspíše vám to nikdo nebude mít za zlé.
Je ovšem třeba dodat, že právě posun novinky do vyšších sfér by do budoucna mohl působit nemalé problémy. Jak bylo totiž naznačeno, koncern VW hodlá učinit přítrž překrývání jednotlivých značek a Škodu chce poslat o něco níže. To by ovšem znamenalo, že čtvrtá generace Octavie by nejspíše byla posledním vozem dosavadního ražení, neboť novinka by nevyhnutelně musela nabízet o něco méně než současné provedení.
To už ale předbíháme, v tuto chvíli musíme být rádi za to, co tu máme. Ačkoli až první jízdy ukážou, co je nová Octavia skutečně zač, nyní se zdá být tou nejvyspělejší Škodou v historii značky.


































Při focení nové Škody Octavia jsme se zaměřili právě na prvky, jimiž se vůz liší od předchůdců či konkurence
Posloužit můžeme i oficiální fotogalerií, jenž pro změnu nejlépe mapuje designový posun. Samozřejmě směrem kupředu
Zdroje: Škoda Auto, Autoforum
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před hodinouNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15.4.2025EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15.4.2025BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15.4.2025Britové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
15.4.2025Němci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
15.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva