Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Rapid je venku, vypadá lépe než kdy dříve a přesto zůstává levná
11.12.2019 | Petr Prokopec
Tak trochu proti svým zvyklostem z poslední doby jde Škoda s novým Rapidem. I s přitažlivějším vzhledem a bohatší výbavou bude stále levný, pro nás už ale určen není.
Před více než rokem Škoda odhalila zcela nový model Scala. Ten oproti předchozímu Rapidu dorazil pouze v jediné karosářské variantě, a to jako pětidveřový hatchback. Značka si přitom od tohoto kroku slibovala navýšení prodejů , ovšem prozatím jásat rozhodně nemůže. „Skále“ se ale dnes primárně věnovat nehodláme, jakkoliv o ni ještě párkrát zavadíme. Automobilka totiž dnes odhalila i nov Rapid, za čímž ovšem nestojí snaha žehlit problémy zmiňovaného hatchbacku. Liftback se totiž na většinu dřívějších trhů skutečně nevrátí, ale cílí na hlavně na Rusko, kde je nadmíru oblíben.
O tom, že Rapid je pro ruské zastoupení Škody stěžejní model, svědčí pompéznost slavnostního představení. Světelnou laserovou show totiž doprovodil pouze pro tuto událost sepsanými skladbami orchestr. Jakkoliv však značka o voze mluví jako o zcela nové generaci, spíše než to zde máme rozsáhlý facelift. Jak se totiž očekávalo, Rapid se vydal stejným směrem jako již zmiňovaná Scala. Dostal tedy dynamičtější čelní masku, na kterou navazují trojúhelníkové světlomety.
Pokud bychom přitom zůstali pouze u čelního pohledu, nejspíše i lidé z automobilky by na chvíli zapochybovali, s jakým vozem mají co do činění. Stačí však zamířit na opačný konec, a rázem je situace zcela jasná. Jakkoliv totiž Rapid dostal do vínku bumerangovitá světla po vzoru svého „skalního příbuzného“, s konkurencí pro Volkswagen Golf si jej již nespletete. Sluší se přitom dodat, že i díky černě lakované odtrhové hraně a nápisu Škoda namísto loga vypadá novinka docela přitažlivě.
Jestliže jsme tedy dosud titulovali nový Rapid jako „Scala pro chudé“, je třeba daná slova vzít zpět, jakkoliv po faktické stránce jsou vlastně správná. Po stránce technické se toho již mnoho nezměnilo, zvláště pod kapotou, kde i nadále budou odvádět svou práci 1,6litrový atmosférický a 1,4litrový přeplňovaný motor. První přitom nabízí 90 či 110 koní a může být spárován s manuální či automatickou převodovkou, zatímco druhý je k mání pouze se 125 koňmi a dvouspojkovým DSG.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde s lácí lze spojovat už jen ryze základní úroveň výbavy, jenž bude v kombinaci s atmosférickou jedna-šestkou a pětistupňovým manuálem k dispozici od 829 tisíc rublů (cca 299 tisíc korun). Vůči stávajícímu provedení tedy sice novinka nepatrně podraží, nabídne však přepracovanou středovou konzoli s moderními multimédii a volně stojícím displejem. Doprovázet je pak budou také kvalitnější materiály, lepší dekory a odlišné čalounění.
Pokud se však ruská klientela rozhodne zamířit v nabídce výše, čeká jí nejenom zcela nový dvouramenný volant s vyhříváním, ale za ním také digitální přístrojový štít. K dispozici pak bude dále i vyhřívání čelního okna, přední a zadní parkovací senzory nebo přednárazový bezpečnostní systém. Novinek tedy ve výsledku není málo a souhrnně Rapid posunují na mnohem vyšší úroveň, jakkoliv vůz i nadále zůstává základní vstupenkou do ruského klubu Škody.
Lze pak už jen dodat, že výroba bude i nadále probíhat v továrně Kaluga. První exempláře se pak k dealerům mají dostat v prvním čtvrtletí příštího roku, přičemž třešinkou na dortu je skutečnost, že Škoda zakomponovala klimatizaci již do základní výbavy. Jak se tedy zdá, Rapid bude od příštího roku na ruském trhu ještě větším hitem než dosud.



Nová Škoda Rapid se ukázala naživo během pompézní prezentace...
...stejně jako můžeme dát do placu oficiální sadu fotek
Zdroje: Škoda Auto, Drom
Bleskovky
Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
před 2 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025
Nejčtenější články
Auto, které kdysi Jeremy Clarkson koupil za drobné, se teď prodá za slušný balík. I když vypadá jako vytažené z popelnice
20.7.2025Problémy Porsche se dál prohlubují. Šéf firmy varuje zaměstnance před novými škrty, čekejme další propouštění
21.7.2025EU nepovolí, naopak utahuje šrouby. Chce zákaz spalovacích aut pro firmy a autopůjčovny už za 4 roky a 5 měsíců
21.7.2025Ohromující čísla ukazují, o kolik prodejů se automobilka připravila zaříznutím motorů V8. Musela vyhodit šéfa, aby to vrátila
21.7.2025Elektrické Mercedesy jsou takové fiasko, že je automobilka někde s létem zlevnila až o 320 tisíc Kč
21.7.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.18. 12:13 - GeneHawkins
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB