Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb má přepsat pravidla, stejně jako kdysi iPhone mezi mobily
12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jozef Kabaň naznačil budoucnost české značky. Vozům chce schovat výfuky, z Fabie udělá hezký vůz a Superbem nás položí na lopatky.
V poslední době nežijeme pomalu ničím jiným, než novinkami mladoboleslavské značky. Dnešek navíc nebude novinkou, neboť kolegové z britského Auto Expressu vyzpovídali v Goodwoodu šéfdesignéra značky Jozefa Kabaně. Ten přitom nemluvil jen o nové Octavii RS nebo chystaném Rapidu Spaceback, ale zamířil ještě dále do budoucnosti. Z jeho slov si tak můžeme poměrně snadno poskládat obrázek toho, co nás v příštích letech čeká.
První v řadě bude nová Fabia, kterou bychom měli spatřit již na počátku příštího roku. Stoprocentně se přitom bude chlubit podobným designem, jaký dostala i Octavia III nebo Rapid. Geometrický, čistě účelový styl by ale v tomto případě mohl dostat pár zajímavých detailů, neboť podle Kabaně bude Fabia „opravdu dobře vypadajícím vozem. Ovšem teprve až dorazí nový Superb, pak budou mít novináři o čem psát.“
To nás přivádí k novince číslo dvě, kterou bude nová generace vlajkové lodi Škody. Ta skutečně dorazí, navzdory spekulacím o jejím konci. Zatím sice nebylo upřesněno, kdy se tak stane, vzhledem k nedávnému uvedení faceliftu ale očekáváme, že to minimálně ještě dva roky zabere. Kabaň ovšem už teď prohlašuje, že inspirací k jejímu vzhledu se stal iPhone, respektive jeho dopad na odvětví mobilních telefonů: „Musí přitahovat rodiny i bohaté a zároveň se musí povznést nad hranice všech tříd. A uvidíte ji už velmi brzo.“
Nic konkrétního pak již prozrazeno nebylo, jistou nápovědu ale přináší samotný mobil. Právě jemu totiž vděčíme za přechod od telefonních přístrojů s množstvím tlačítek k úhlednému dotykovému displeji. Je tedy dost možné, že nový Superb nedostane zvenčí jedinou stylistickou kudrlinku, zatímco uvnitř nenabídne jediný analogový ovladač - vše budete muset zvládnout hlasem či dotykem.
Jistotu pak budeme mít ve stylizaci výfuků. A to nejen u tohoto, ale u všech budoucích modelů značky. Podle Kabaně by totiž měly být až na verze RS ukryty zrakům publika, neboť Škoda se „musí i nadále soustředit na prostor a poměr hodnoty a peněz, než aby jednotlivé modely předstíraly, že jsou sportovními“. Zdá se tedy, že by mohlo dojít k jakémusi vizuálnímu naplnění firemního sloganu Simply Clever.
Zároveň ale také můžeme počítat se splněním cíle, který by se dal nazvat „More and more“. Podle člena představenstva Wernera Eichorna by totiž Škoda opravdu mohla již za pět let prodávat 1,5 milionu vozů ročně. Potřeba je však více modelů, především „nové SUV s sedadly o koncepci 5+2, které se postaví nad Yeti, a zaměřeno bude na čínské a ruské kupce“.
Kromě toho se objeví i okrajové vozy jako třeba Roomster. Ten by však již neměl zastávat úlohu malého MPV, místo toho se s ním počítá jako s lehkým užitkovým vozidlem. O jeho stylizaci se Kabaň nezmínil, na další info tak zřejmě musíme vyčkat do Frankfurtu. To ale neznamená konec mladoboleslavským novinkám. Již dnes by totiž měla být známa česká cena nové Octavie RS...









































































































































Faceliftovanou Škodu Superb modelového roku 2013 jsme již vyzkoušeli. Ta příští má podle designéra Jozefa Kabaně přepsat pravidla hry
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva