Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb má přepsat pravidla, stejně jako kdysi iPhone mezi mobily
12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jozef Kabaň naznačil budoucnost české značky. Vozům chce schovat výfuky, z Fabie udělá hezký vůz a Superbem nás položí na lopatky.
V poslední době nežijeme pomalu ničím jiným, než novinkami mladoboleslavské značky. Dnešek navíc nebude novinkou, neboť kolegové z britského Auto Expressu vyzpovídali v Goodwoodu šéfdesignéra značky Jozefa Kabaně. Ten přitom nemluvil jen o nové Octavii RS nebo chystaném Rapidu Spaceback, ale zamířil ještě dále do budoucnosti. Z jeho slov si tak můžeme poměrně snadno poskládat obrázek toho, co nás v příštích letech čeká.
První v řadě bude nová Fabia, kterou bychom měli spatřit již na počátku příštího roku. Stoprocentně se přitom bude chlubit podobným designem, jaký dostala i Octavia III nebo Rapid. Geometrický, čistě účelový styl by ale v tomto případě mohl dostat pár zajímavých detailů, neboť podle Kabaně bude Fabia „opravdu dobře vypadajícím vozem. Ovšem teprve až dorazí nový Superb, pak budou mít novináři o čem psát.“
To nás přivádí k novince číslo dvě, kterou bude nová generace vlajkové lodi Škody. Ta skutečně dorazí, navzdory spekulacím o jejím konci. Zatím sice nebylo upřesněno, kdy se tak stane, vzhledem k nedávnému uvedení faceliftu ale očekáváme, že to minimálně ještě dva roky zabere. Kabaň ovšem už teď prohlašuje, že inspirací k jejímu vzhledu se stal iPhone, respektive jeho dopad na odvětví mobilních telefonů: „Musí přitahovat rodiny i bohaté a zároveň se musí povznést nad hranice všech tříd. A uvidíte ji už velmi brzo.“
Nic konkrétního pak již prozrazeno nebylo, jistou nápovědu ale přináší samotný mobil. Právě jemu totiž vděčíme za přechod od telefonních přístrojů s množstvím tlačítek k úhlednému dotykovému displeji. Je tedy dost možné, že nový Superb nedostane zvenčí jedinou stylistickou kudrlinku, zatímco uvnitř nenabídne jediný analogový ovladač - vše budete muset zvládnout hlasem či dotykem.
Jistotu pak budeme mít ve stylizaci výfuků. A to nejen u tohoto, ale u všech budoucích modelů značky. Podle Kabaně by totiž měly být až na verze RS ukryty zrakům publika, neboť Škoda se „musí i nadále soustředit na prostor a poměr hodnoty a peněz, než aby jednotlivé modely předstíraly, že jsou sportovními“. Zdá se tedy, že by mohlo dojít k jakémusi vizuálnímu naplnění firemního sloganu Simply Clever.
Zároveň ale také můžeme počítat se splněním cíle, který by se dal nazvat „More and more“. Podle člena představenstva Wernera Eichorna by totiž Škoda opravdu mohla již za pět let prodávat 1,5 milionu vozů ročně. Potřeba je však více modelů, především „nové SUV s sedadly o koncepci 5+2, které se postaví nad Yeti, a zaměřeno bude na čínské a ruské kupce“.
Kromě toho se objeví i okrajové vozy jako třeba Roomster. Ten by však již neměl zastávat úlohu malého MPV, místo toho se s ním počítá jako s lehkým užitkovým vozidlem. O jeho stylizaci se Kabaň nezmínil, na další info tak zřejmě musíme vyčkat do Frankfurtu. To ale neznamená konec mladoboleslavským novinkám. Již dnes by totiž měla být známa česká cena nové Octavie RS...









































































































































Faceliftovanou Škodu Superb modelového roku 2013 jsme již vyzkoušeli. Ta příští má podle designéra Jozefa Kabaně přepsat pravidla hry
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 7 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 8 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 10 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 11 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch