Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Superb natočili při testech ve vlastní karoserii, na slibovanou revoluci to nevypadá
19.9.2022 | Petr Prokopec
S ohledem na aktuální smýšlení české automobilky půjde o pozoruhodně klasicky konstruovaný vůz, ze záběrů je patrné i použití dieselu pod kapotou. Těšit se můžeme na ještě větší praktičnost, na avizovanou designovou revoluci bychom ale na základě nových záběrů nesázeli.
Třetí generace Škody Superb přišla na trh v roce 2015, momentálně tak jde o vůbec nejstarší součást portfolia mladoboleslavské automobilky. Ta ostatně již usilovně pracuje na nástupci, který je vyvíjen společně s novým Volkswagenem Passat. Zatímco německý model ale dorazí už jen jako kombík, v případě toho českého můžeme počítat s návratem obou karosářských variant. Jejich testovací prototypy byly nachytány na veřejných komunikacích již dříve, šlo ale obvykle o tzv. muly. Zvenčí tedy disponovaly jen upravenou karoserií dosluhujícího provedení, nová byla pouze technika.
Nyní se povedlo v Alpách natočit Superb kompletně v novém, tedy nikoliv pouze s pozměněnou technikou. Karoserie pochopitelně zůstává oblepena maskovací fólií, ovšem i přes její přítomnost je patrné, že designové revoluci, o které automobilka v předchozích letech ráda mluvila, nic nenasvědčuje. Místo toho se nový Superb vydá evolučním směrem, přičemž ovlivněn bude jak vzhledem čtvrté generace Škody Octavia, tak detaily, které automobilka použila u elektrického SUV Enyaq.
Zajímavý je zejména pohled na venkovní zpětná zrcátka, která se přestěhovala z rohů oken na dveře. To pomohlo zvýraznit horní boční linii a umocnilo tak „vizuální dynamiku”. I přesto se zdá, že prioritou při vývoji byla zejména praktičnost. Zadní okno totiž působí vzpřímeněji než to stávající. Nedivili bychom se přitom, kdyby tomu tak bylo i ve skutečnosti, neboť novinka bude stejně jako předchůdce stát na platformě MQB a nepočítá se s přílišným nárůstem rozměrů.
Aby nicméně čtvrtá generace překonala tu třetí v rámci zavazadelníku a nejspíše i prostoru pro posádku, bylo třeba podobných triků. V důsledku toho byste nad zadní nápravu měli napěchovat daleko více než stávajících 660 litrů nákladu, při sklopených zadních sedadlech by se pak novinka mohla přiblížit dokonce dvěma tisícům litrů. Publikum by tedy nevábila pouze tím, že v dané obchodní třídě zůstane po odchodu Fordu Mondeo a dalších prakticky osamocena.
Z jednoho konce vozu se můžeme přesunout na druhý. Pod kapotou nás přitom taktéž bude čekat pouze evoluce, neboť Škoda nehodlá představit zcela elektrickou verzi. Je to pochopitelné už jen s ohledem na použitou architekturu. Ta nicméně umožňuje zástavbu plug-in hybridního ústrojí, které se stoprocentně vrátí, stejně jako mild-hybridní motory. Tyto verze přitom již budou používat 1,5litrový čtyřválec, které u plug-in hybridu doplní větší baterie než dosud.
V nabídce dále zůstanou agregáty 2,0 TDI a 2,0 TSI, práce prvního zmíněného je na přiloženém videu jasně slyšet. Ten druhý zmíněný by pak měl s výkony vyšplhat nad stávajících 280 koní, vyloučeno nakonec nebylo ani provedení RS. Divili bychom se ale, kdyby po letech čekání dorazilo zrovna teď, to by se musel stát malý zázrak.



Vzhled aktuální Škody Superb se zastarale pořád nepůsobí, svá léta ale má. Třetí generace bude tedy nahrazena novou, jejíž prototyp můžeme v akci vidět už ve vlastní kůži s maskováním na videu níže. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Motor1
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB