Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Superb natočili při testech ve vlastní karoserii, na slibovanou revoluci to nevypadá
19.9.2022 | Petr Prokopec
S ohledem na aktuální smýšlení české automobilky půjde o pozoruhodně klasicky konstruovaný vůz, ze záběrů je patrné i použití dieselu pod kapotou. Těšit se můžeme na ještě větší praktičnost, na avizovanou designovou revoluci bychom ale na základě nových záběrů nesázeli.
Třetí generace Škody Superb přišla na trh v roce 2015, momentálně tak jde o vůbec nejstarší součást portfolia mladoboleslavské automobilky. Ta ostatně již usilovně pracuje na nástupci, který je vyvíjen společně s novým Volkswagenem Passat. Zatímco německý model ale dorazí už jen jako kombík, v případě toho českého můžeme počítat s návratem obou karosářských variant. Jejich testovací prototypy byly nachytány na veřejných komunikacích již dříve, šlo ale obvykle o tzv. muly. Zvenčí tedy disponovaly jen upravenou karoserií dosluhujícího provedení, nová byla pouze technika.
Nyní se povedlo v Alpách natočit Superb kompletně v novém, tedy nikoliv pouze s pozměněnou technikou. Karoserie pochopitelně zůstává oblepena maskovací fólií, ovšem i přes její přítomnost je patrné, že designové revoluci, o které automobilka v předchozích letech ráda mluvila, nic nenasvědčuje. Místo toho se nový Superb vydá evolučním směrem, přičemž ovlivněn bude jak vzhledem čtvrté generace Škody Octavia, tak detaily, které automobilka použila u elektrického SUV Enyaq.
Zajímavý je zejména pohled na venkovní zpětná zrcátka, která se přestěhovala z rohů oken na dveře. To pomohlo zvýraznit horní boční linii a umocnilo tak „vizuální dynamiku”. I přesto se zdá, že prioritou při vývoji byla zejména praktičnost. Zadní okno totiž působí vzpřímeněji než to stávající. Nedivili bychom se přitom, kdyby tomu tak bylo i ve skutečnosti, neboť novinka bude stejně jako předchůdce stát na platformě MQB a nepočítá se s přílišným nárůstem rozměrů.
Aby nicméně čtvrtá generace překonala tu třetí v rámci zavazadelníku a nejspíše i prostoru pro posádku, bylo třeba podobných triků. V důsledku toho byste nad zadní nápravu měli napěchovat daleko více než stávajících 660 litrů nákladu, při sklopených zadních sedadlech by se pak novinka mohla přiblížit dokonce dvěma tisícům litrů. Publikum by tedy nevábila pouze tím, že v dané obchodní třídě zůstane po odchodu Fordu Mondeo a dalších prakticky osamocena.
Z jednoho konce vozu se můžeme přesunout na druhý. Pod kapotou nás přitom taktéž bude čekat pouze evoluce, neboť Škoda nehodlá představit zcela elektrickou verzi. Je to pochopitelné už jen s ohledem na použitou architekturu. Ta nicméně umožňuje zástavbu plug-in hybridního ústrojí, které se stoprocentně vrátí, stejně jako mild-hybridní motory. Tyto verze přitom již budou používat 1,5litrový čtyřválec, které u plug-in hybridu doplní větší baterie než dosud.
V nabídce dále zůstanou agregáty 2,0 TDI a 2,0 TSI, práce prvního zmíněného je na přiloženém videu jasně slyšet. Ten druhý zmíněný by pak měl s výkony vyšplhat nad stávajících 280 koní, vyloučeno nakonec nebylo ani provedení RS. Divili bychom se ale, kdyby po letech čekání dorazilo zrovna teď, to by se musel stát malý zázrak.



Vzhled aktuální Škody Superb se zastarale pořád nepůsobí, svá léta ale má. Třetí generace bude tedy nahrazena novou, jejíž prototyp můžeme v akci vidět už ve vlastní kůži s maskováním na videu níže. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Motor1
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 6 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejčtenější články
Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27.5.2025Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 15:22 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales