Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
10.1.2025 | Petr Prokopec
Pro jednou tu máme auto, které se jmenuje přiměřeně tomu, jak působí i jak je reálně velké. Poněkud „big” jsou v jeho případě i ceny, ale jen na poměry Dacie. Ve srovnání s podobnými vozy jiných značek je to znovu láce.
Loni v říjnu Dacia představila svůj dosud největší model. SUV Bigster mohlo mít našlápnuto mezi absolutní bestsellery všude tam, kde se objeví, neboť dle spekulací měla rumunská automobilka nabídnout jak verzi s pětimístným, tak i sedmimístným interiérem. Druhé provedení ale zatím není ve hře a podle všeho ani nebude. O klientelu z řad početnějších rodin se tak dále bude muset starat pouze Jogger. Ten ale není taková stylovka, navíc jde o jakéhosi křížence mezi kombíkem a SUV. Čistokrevný „teréňák“ by asi většina klientely brala raději.
Je samozřejmě možné, že věci se časem změní. Prozatím je ale zkrátka třeba počítat jen se dvěma řadami sedadel, za kterými se nachází 667litrový zavazadelník. S délkou 4,57 metru se pak Bigster vmáčknul do teritoria mezi Škody Karoq a Kodiaq, z nichž první u nás startuje na 715 900 Kč, zatímco za druhý je třeba zaplatit minimálně 995 tisíc korun. Od počátku bylo jasné, že rumunské SUV bude k mání ještě levněji, konkrétní sumy však Dacia dosud neupřesnila.
Se začátkem roku 2025 tu ale máme první cifry z různých trhů, přičemž nám nejbližší jsou ty německé. Po jejich spatření tradiční klientela značky možná zalapá po dechu, neboť Bigster je u našich sousedů o 5 tisíc Eur (cca 126 tisíc korun) dražší než Duster. Startovat tedy bude na 23 990 Eurech (cca 602 tisíc Kč), což je docela síla. A nic na tom nemění ani mnohem silnější pohonná jednotka, neboť zatímco Duster v základu spoléhá na 100 koní, Bigster jich dostal 140.
S vyšším výkonem navíc není spojen litrový tříválec, nýbrž mild-hybridní jedna-dvojka. I ta má tři válce, přičemž k mání je také ve verzi uzpůsobené spalování LPG. Výkon 140 koní se u plynové verze nemění, cena však lehce narostla na 24 090 Eur (asi 605 tisíc korun). Tím však možnosti publika u základní úrovně výbavy Essential končí, za mild-hybridní jedna-dvojkou spárovanou s pohonem všech kol či hybridní jedna-osmou se 155 koňmi je třeba zamířit výše.
Bigster Tce 130 4x4 je v Německu k dispozici od 27 990 Eur (cca 703 tisíc Kč), zatímco kombinace spalovacího ústrojí, 50koňového elektromotoru či baterie o kapacitě 1,4 kWh vychází na 28 590 Eur (asi 718 tisíc Kč). U druhé zmíněné varianty se však v případě úrovně výbavy Extreme můžete dostat ještě o další dva tisíce Eur (50 500 Kč) výš. Tak vysoko se nedostal ani plně elektrický Spring, který je však velikostně i jinak vhodný leda někam do města.
Když si uvědomíme, že u nás Duster startuje na 434 900 Kč, pak Bigster by měl být k mání od zhruba 550 až 560 tisíc korun. S výjimkou Škody Kamiq tak stále bude levnější než veškerá ostatní SUV, jenž mladoboleslavská automobilka nabízí. Již ve standardu navíc bude počítat (minimálně tedy v Německu) s manuální klimatizací, multimédii doplněnými 10palcovým displejem či 17palcovými litými koly. Chybět mu ale nebude ani zpětná kamera.
Bude to tedy hit či nikoli? To je otázka, na kterou je asi zbytečné odpovídat. Na jedné straně jsou dané sumy na tradiční klientelu Dacie již poměrně vysoké, na tu druhou se ale svět v posledních pár letech razantně proměnil. Na rumunskou automobilku tak již není pohlíženo s despektem a konkurence nabízí stále dráž morálně stále zastaralejší auta. Tohle auto tedy nejspíš bude hit. A mít ony tři řady sedadel, úspěch mu prorokujeme téměř s úplnou jistotou.














































Bigster má německé ceny, které jsou zřejmě o fous vyšší, než budou ty české. U nás očekáváme start na 550 až 560 tisících korunách. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
včera
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
včera
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
