Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být

Tesla už proslula tím, že slibuje víc než nakonec reálně dodá a tento případ není výjimkou. Není to tak, že by výsledkem bylo nezajímavé auto, stoprocentně ale neplatí nic z toho, co Elon Musk sliboval.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být

11.6.2021 | Petr Prokopec

Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být

/

Foto: Tesla

Tesla už proslula tím, že slibuje víc než nakonec reálně dodá a tento případ není výjimkou. Není to tak, že by výsledkem bylo nezajímavé auto, stoprocentně ale neplatí nic z toho, co Elon Musk sliboval.

Tesla se evidentně rozhodla otestovat loajalitu svých fanoušků na maximum. Z toho ovšem kalifornská automobilka vůbec nemusí vyjít dobře, zvláště když její reputace byla už dosud narušena nekvalitou a v realitu neproměněnými sliby. Místo, aby se z toho nejznámější výrobce elektromobilů poučil, překvapivě i nadále upřednostňuje strategii, že slibem nezarmoutíš. Když tedy loni odhalil faceliftovaný Model S, ověnčil verze Plaid a Plaid+ nadmíru působivými parametry. Nyní však přichází jedna ledová sprcha za druhou.

Elon Musk před pouhými několika dny z ničeho nic oznámil, že varianta Plaid+ nedorazí. Prý jednoduše proto, že ji není třeba, neboť provedení Plaid je dostatečně dobré samo o sobě. S tím by se možná fanoušci značky ještě smířili, ostatně slova jejího šéfa často berou pomalu za svatá. Jenže skutečnost, že záhy poté došlo na zdražení jediné zbývající vrcholné verze, a to o nemalých 10 tisíc dolarů (cca 208 tisíc Kč), je přijímána již s mnohem menším nadšením.

Cena nicméně není jedinou oblastí, kde dochází na změny. Když totiž Musk vůz představoval, sliboval, že zvládne zrychlení z klidu na stovku pod 2 sekundy, čtvrtmíli pod 9 sekund, maximálku 322 km/h a dostane zcela nové baterie typu 4860, které maní být efektivnější než stávající alternativa. S nimi se ovšem mohou fanoušci rozloučit, což nejspíše zredukuje udávaný dojezd, jakkoliv na webu značky stále svítí původních skoro 630 km.

Minulostí je ale i nadmíru působivá dynamika, byť dvousekundová akcelerace zůstala zachována. Spojena je však se sprintem na 97 a nikoliv na 100 km/h, v té chvíli je třeba počítat se 2,1 sekundami. Čtvrtmíli pak vůz pokoří až za 9,2 sekundy a nejvyšší rychlosti přes 320 km/h dosáhne pouze na specifických litých kolech a pneumatikách, které ovšem nejsou k dispozici a k mání budou až od letošního podzimu. Dojezd s nimi navíc klesne z udávaných 628 km na 563 km, jen kvůli jiným kolům, což jen dává tušit, jak citlivý bude dojezd na styl jízdy.

Znamená to tedy, že zájemci, kteří loni složili rezervační poplatek tisíc dolarů (20 800 Kč), nakonec dostanou o dost jiný vůz, než jaký si objednali. Těšit je může jen ta skutečnost, že v jejich případě platí původní cena, jak potvrdil mluvčí značky. Ostatní se musí smířit s tím, že v lednu byla verze Plaid k mání za 119 990 USD (2,51 mil. Kč), nyní stojí 129 990 USD (2,72 mil. Kč).

Nechápejte nás přitom špatně, výše zmíněné parametry jsou pořád působivé, i s ohledem na novou cenovou hladinu. Vyjma Tesly jsou s takovými údaji spojené pouze supersporty za desítky milionů korun. Podstatná je nicméně ta skutečnost, že automobilka opětovně slibovala něco, co nedodržela. Tím jen dál podrývá svou už tak pošramocenou kredibilitu.


Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být - 1 - Tesla Model S Model X 2021 facelift prvni 04Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být - 2 - Tesla Model S 2021 2022 facelift Evropa PerexNová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být - 3 - Tesla Yoke volant je spise Joke 2021 01Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být - 4 - Tesla Model S Model X 2021 facelift prvni 06Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být - 5 - Tesla Model S Model X 2021 facelift prvni 07Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být - 6 - Tesla Model S Model X 2021 facelift prvni 10
Tesla začala prodávat faceliftovaný Model S ve verzi Plaid. Ve srovnání s dříve oznámeným je pomalejší, maximálky dosáhne jen s koly, která aktuálně nejsou k mání, nedisponuje novým typem baterií a k tomu všemu je dražší. Hromadné rušení rezervací se ale ani tak nedá čekat. Foto: Tesla

Zdroj: Tesla

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.