Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A5 nachytáno na Ringu, možná rovnou ve verzi S5
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(video) Dvoudveřové kupé již trénuje na Severní smyčce. Až tak kurážně nezní, jeho karoserie se však v zatáčkách naklání pořádně.
Německá automobilka před několika týdny odhalila novou generaci sedanu a kombíku A4. Logicky tedy nastal čas, abychom se začali ptát na příchod Audi A5. Oba modely mají společný technický základ, a to nikoliv pouze platformu, ale také pohonné jednotky. I v případě kupé tedy můžeme počítat s absencí benzinového šestiválce, namísto kterého budou zájemci nuceni sáhnout po přeplňovaném čtyřválci. Objemnější agregát totiž bude vyhrazen až verzi S5.
Momentálně přitom nejsme s to říci, kdy se sportovní varianta objeví. Nové video ovšem naznačuje, že trénovat by mohla na Severní smyčce společně s běžnějším Audi A5. Vede nás k tomu čtveřice koncovek, která vykukuje jednomu prototypu ze zadního nárazníku. Sedan a kombi A4 jsou totiž v případě benzinového motoru 2,0 TFSI vybaveny vždy jen jednou „rourou“ usazenou v každém rohu.
Vůz s jednou dvojicí koncovek po levé straně by pak v souladu s designem Audi A4 měl být poháněn dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 150 nebo 190 koní a 320 či 400 Nm točivého momentu, tomu ovšem v některých pasážích neodpovídá zvuk. Je však možné, že jde pouze o zkreslení kamery, jejíž mikrofon se v danou chvíli již věnuje ostatním uživatelům Ringu.
S určitostí tak můžeme i přes notné maskování potvrdit pouze tolik, že jako u sedanu a kombíku bude také v případě kupé design pouze evoluční. Dominovat mu přitom bude zejména třídimenzionální čelní maska, zatímco vzadu se kromě oněch koncovek výfuku dočkáme také zvýrazněné odtrhové hrany zavazadlového prostoru.
Mimo to lze u novinky čtyř kruhů počítat s hmotností dietou okolo 100 kilogramů, která by měla zlepšit nejen spotřebu, ale také jízdní dynamiku. Jak ovšem naznačují průjezdy některých zatáček, s výraznými náklony karoserie má nové Audi A5 ke sportovnosti opravdu daleko. Více než na okresky se tedy zaměří na komfort a luxus.



Nové Audi A5 bylo na Ringu nachytáno ve dvou exemplářích. Ten se čtyřmi koncovkami výfuku by klidně mohl být sportovnější verzí S5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
