Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A5 nachytáno na Ringu, možná rovnou ve verzi S5
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(video) Dvoudveřové kupé již trénuje na Severní smyčce. Až tak kurážně nezní, jeho karoserie se však v zatáčkách naklání pořádně.
Německá automobilka před několika týdny odhalila novou generaci sedanu a kombíku A4. Logicky tedy nastal čas, abychom se začali ptát na příchod Audi A5. Oba modely mají společný technický základ, a to nikoliv pouze platformu, ale také pohonné jednotky. I v případě kupé tedy můžeme počítat s absencí benzinového šestiválce, namísto kterého budou zájemci nuceni sáhnout po přeplňovaném čtyřválci. Objemnější agregát totiž bude vyhrazen až verzi S5.
Momentálně přitom nejsme s to říci, kdy se sportovní varianta objeví. Nové video ovšem naznačuje, že trénovat by mohla na Severní smyčce společně s běžnějším Audi A5. Vede nás k tomu čtveřice koncovek, která vykukuje jednomu prototypu ze zadního nárazníku. Sedan a kombi A4 jsou totiž v případě benzinového motoru 2,0 TFSI vybaveny vždy jen jednou „rourou“ usazenou v každém rohu.
Vůz s jednou dvojicí koncovek po levé straně by pak v souladu s designem Audi A4 měl být poháněn dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 150 nebo 190 koní a 320 či 400 Nm točivého momentu, tomu ovšem v některých pasážích neodpovídá zvuk. Je však možné, že jde pouze o zkreslení kamery, jejíž mikrofon se v danou chvíli již věnuje ostatním uživatelům Ringu.
S určitostí tak můžeme i přes notné maskování potvrdit pouze tolik, že jako u sedanu a kombíku bude také v případě kupé design pouze evoluční. Dominovat mu přitom bude zejména třídimenzionální čelní maska, zatímco vzadu se kromě oněch koncovek výfuku dočkáme také zvýrazněné odtrhové hrany zavazadlového prostoru.
Mimo to lze u novinky čtyř kruhů počítat s hmotností dietou okolo 100 kilogramů, která by měla zlepšit nejen spotřebu, ale také jízdní dynamiku. Jak ovšem naznačují průjezdy některých zatáček, s výraznými náklony karoserie má nové Audi A5 ke sportovnosti opravdu daleko. Více než na okresky se tedy zaměří na komfort a luxus.




Nové Audi A5 bylo na Ringu nachytáno ve dvou exemplářích. Ten se čtyřmi koncovkami výfuku by klidně mohl být sportovnější verzí S5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 10 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 11 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva