Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu
28.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po designové stránce je odhalení nového Audi A6 tou nejméně překvapivou premiérou letošního roku, v případě techniky ale o jednom překvapení mluvit lze.
Po včerejším úniku několika snímků si dnes můžeme novou generaci Audi A6 představit oficiálně. Znovu se nejprve zastavíme u designu, který je do jisté míry zklamáním. Na jedné straně tu sice máme opravdu pohledný vůz, jenž některými detaily - jako třeba grafikou předních a zadních světel, případně pak zvýrazněnými hranami nad blatníky - dokáže zaujmout. Ovšem Audi již nějaké dva roky slibuje výrazné změny ve stylizaci, jež ale ani tentokráte nedorazily.
Novinku tedy sice ihned po prvním pohledu spojíte se čtyřmi kruhy, nicméně pokud by chybělo označení na zádi, příslušnost ke konkrétní modelové řadě budete již hledat obtížněji. Může za to i to, že nové Audi A6 svými rozměry přesahuje dosluhující provedení. Na délku mu naměříme 4 939 milimetrů, na šířku pak 1 886 mm, na výšku 1 457 mm a v případě rozvoru 2 924 mm. Právě mezi nápravami je rozdíl největší, vůz totiž vůči generaci C7 narostl o 12 mm.
S ohledem na tuto skutečnost asi nepřekvapí, že novinka přichází s větším prostorem pro cestující, a to hlavně na zadních sedadlech. V obou řadách pak došlo k nárůstu místa také pro hlavu a ramena. I přes to se Audi A6 pyšní velmi působivou aerodynamikou, neboť koeficient odporu vzduchu poklesl na Cd 0,24. Značka dodává, že stran základních tvarů karoserie budou k mání dva sportovní a designové pakety exteriéru, stejně jako sada spoilerů S line.
Ve všech případech lze očekávat výraznou čelní masku, jež je vespod ohraničena obřími vstupy vzduchu, nahoře pak již zmiňovanými zajímavými světlomety. Zákazníci budou moci volit ze tří variant, přičemž vrchol počítá s maticovými LEDkami zahrnujícími i diody pro denní svícení. LEDky pak najdeme také vzadu, kde bude na výběr i varianta zahrnující devět nezávislých segmentů, jež umožní působivé světelné hrátky.
Phillippe Romers, který měl venkovní design na starosti, dodává, že právě světly se A6 liší od modelů A7 a A8. Zároveň však přiznává, že čelní maska může u celé trojice působit zaměnitelně. Obdobně pak ostatně lze smýšlet třeba o zpětných zrcátkách, která byla také v tomto případě přesunuta na dveře. Dle Romerse to má napomoci sportovnosti, přičemž A6 tak jde ve stopách koncernového Porsche 911 či spřízněného Audi TT.
Exteriér ale již opustíme a místo toho se zaměříme na interiér, tedy na tu oblast, ve které je Audi lídrem segmentu. Rovnou musíme zmínit, že pokud venkovní design čerpal mnohé od sesterských modelů, pak kabina je prakticky celá převzata z A7. To ale ve výsledku neznamená negativum, máme tu totiž futuristickou stylizaci spárovanou s nadmíru kvalitními materiály. Nová sedadla pak kromě ohřevu či chlazení vpředu počítají také s masážním strojkem.
Působivý je pohled na palubní desku a středovou konzoli, kde u vrcholných úrovní výbavy najdeme hned trojici displejů. Ten před volantem má uhlopříčku 12,3", uprostřed pak trůní 10,1palcový a pod ním se nachází 8,6palcový displej, jenž je určen pro ovládání klimatizace. Ten výše umístěný pro změnu umožňuje přístup k multimediálnímu systému MMI, jenž lze za příplatek doplnit ještě audio aparaturou Bang & Olufsen.
Mezi doplňky dále figuruje kupříkladu panoramatická střecha, dva pakety ambientního podsvícení, které umožní palubce a středové konzoli „se vznášet“, nebo klimatizace zahrnující ionizátor vzduchu a rozprašovač parfému. Připlatit pak bude možné také za sportovní diferenciál či sportovní podvozek, čímž se dostáváme k technice.
V prvém sledu bude tedy novinka z Ingolstadtu k mání s přeplňovaným benzinovým šestiválcem 3,0 TSFI (s obchodním označením 55 TSFI), jenž nabídne 340 koní a 500 Nm točivého momentu. O přenos na všechna čtyři kola se postará sedmistupňový automat, se kterým A6 zvládne akcelerovat na stovku za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na obligátních 250 km/h.
Další možností je třílitrový turbodiesel (50 TDI), který taktéž počítá s automatem a systémem quattro. Na všechna kola přeposílá 286 koní a 620 Nm, a stejně jako benzinová jednotka je rovněž doplněn 48voltovým elektrickým okruhem, lithium-iontovou baterií a integrovaným startérem/alternátorem. Podle Audi přitom toto řešení snižuje spotřebu o 0,7 l/100 km.
Patrně jste si všimli, že obě verze mají pohon všech kol. Audi říká, že to tak zůstane, že novou A6 už nekoupíte bez quattra, čímž by byla vůbec prvním vozem tohoto jména, který se vůbec nebude vyrábět s pohonem předních kol. To je u čtyř kruhů obecně neobvyklé, i A8 šlo donedávna koupit jako předokolku, o nižších řadách ani nemluvě. Audi si mnozí automaticky spojují s quattrem a teď to vypadá, že u nových generací prestižnějších modelů značky by skutečně mělo být standardem. Tedy pokud si to v Ingolstadtu třeba kvůli úspoře paliva či snížení základní ceny nerozmyslí...
Kromě toho automobilka dodává, že A6 nemá být jen nejsportovněji vypadajícím vozem ve svém segmentu, ale také daleko sportovnějším v rámci jízdních vlastností než předchůdce. Řízení tak má být daleko přímější a komunikativnější, v případě podvozku bude možné vybírat mezi standardními ocelovými pružinami a příplatkovými vzduchovými měchy.
Uzavřít vše můžeme zmínkou o bezpečnostních a asistenčních systémech, mezi nimiž nebude chybět parkovací asistent, semi-autonomní řízení či autonomní brzdy s detekcí chodců. Prodej v Německu pak odstartuje v červnu letošního roku, přičemž za provedení A6 50 TDI Quattro zaplatíte minimálně 58 050 Eur (cca 1 473 700 Kč).


























Nové Audi A6 je oficiálně venku. Zpočátku přitom bude možné volit mezi benzinovou variantou 55 TSI a dieselovou verzí 50 TDI, posléze se ale nabídka samozřejmě rozšíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 2 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 3 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 6 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha