Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 motor V8 nemá a mít ani nebude, stejně jako manuál
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf divize Quattro GmbH na ženevském autosalonu vysvětlil, proč je druhá generace k mání pouze s desetiválcem či případně s elektromotory.
Nová generace Audi R8 si právě v těchto dnech odbývá svůj výstavní debut na ženevském autosalonu, kam dorazila nejen v desetiválcové silniční verzi, ale také jako elektrické provedení e-tron a závodní varianta LMS. Ve všech případech ovšem můžeme zapomenout na manuál, což je další rána pro už malou skupinu silných aut, která ještě koupíte s manuální převodovkou. Audi už dříve řeklo, že několik procent zákazníků o tuto verzi stojí, přesto je hodlá ignorovat. A pokud se ptáte, proč novinka nedostala ani osmiválec, je to velmi podobná píseň.
Začněme nejprve manuálem, o jehož nevýhodách na výstavišti Palexpo hovořil šéf divize Quattro GmbH Heinz Hollerweger. Ten uvedl, dnešní automaty jednoduše staromilskou volbu deklasují na okruzích. A zároveň zopakoval argument s podle něj malou poptávkou. Proto prý neexistoval důvod, proč by Audi mělo s novým modelem spárovat cokoliv jiného než sedmistupňový dvouspojkový S tronic. V tomto směru tak Audi kráčí s davem, neboť manuály už jsou ohroženým druhem i u Porsche a Lamborghini či Ferrari na ně už zanevřelo úplně. V Maranellu odstartovali expanzi přeplňovaných pohonných jednotek, pročež by se v hledáčku puristů mohlo Ferrari nacházet ještě níže než značka se čtyřmi kruhy ve znaku.
Kupodivu z podobných důvodů bylo upuštěno od verze osazené osmiválcovým motorem. Ač takový model byl zejména novináři velmi favorizován a považován za jeden z nejlépe ovladatelných supersportů vůbec, zákazníci sahali daleko více po desetiválcovém provedení. A to dokonce měrou, která dalece přesáhla veškerá očekávání značky. Konkrétní čísla Audi nezmiňuje a soudě podle R8, které lze vidět na silnicích či v prodeji jako ojetá, není verze V8 zase takovou raritou. Ale Audi evidentně není motivováno snahou uspokojit choutky menší než největších skupin zákazníků.
Potenciální klientela tedy ve výsledku dostala jen to, oč v rámci první generace stála nejvíce. Tedy model, v jehož útrobách najdeme automat a desetiválec. Ten může být naladěn na 540 nebo 610 koní, tím však veškerá vaše volba končí. Jedinou další alternativou je v úvodu zmiňovaná verze e-tron, ta však má být v Evropě k mání až někdy za rok.
V závěru tak jen můžeme parafrázovat slavný výrok Henryho Forda a zmínit, že nové Audi R8 můžete mít s jakýmkoliv motorem, pokud je to desetiválec. Pogratulovat pak můžeme všem jedincům, kteří si pořídili první generaci právě s osmiválcem a manuálem, neboť hodnota takového modelu nyní jistě poroste. Zachovalý kousek může být za pár let pomalu raritou...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.






























 
Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem a automatickou převodovkou, manuál či V8 se již nevrátí
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 10 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    