Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 dorazí i ve verzi RS. Manuál skončil, ve hře je ale zadokolka
12.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová R8 má zpoždění, šéf Quattro GmbH ale stále hovoří o tom, co by ji potkat mohlo a nemuselo. Skoro počítat lze s verzí RS s motorem z Huracánu.
Současné Audi R8 o sobě sice pořád dává hlasitě vědět, někdy možná až příliš, pozornost příznivců špičkových sporťáků je ale už nějaký čas upřena k jeho nové generaci. Tu jsme mohli již několikrát spatřit při testech a touto dobou se vůz již měl ucházet o přízeň zákazníků, po „interním rozčarování” z jeho fungování ve srovnání s Lamborghini Huracan bylo ale uvedení na trh odloženo na neurčito. A vývojáři se museli znovu pustit do práce.
O novince se tak znovu hlavně mluví, povětšinou jsou ale předmětem diskuze nezajímavé verze nebo už mnohokrát omílané informace. S podstatně zajímavější trochou do mlýna ale čerstvě přišel Heinz Hollerweger, výkonný ředitel Quattro GmbH, který se rozpovídal o lecčems z toho, co R8 stihne a nebo by stihnout mohlo.
Hlavním tématem jeho hovoru s britskými kolegy byla verze RS, které se R8 dosud nedočkala. Ne snad, že by nebyla dostatečně výkonná už ve standardních provedeních, pořád ale šlo spíše o mix supersportu a výkonného GT než čistokrevného bijce nejlepších okruhových časů. A přesně to se možná změní.
Hollerweger řekl, že takový model by byl pro Audi „velmi zajímavý” a že „o něm diskutují”. To lze v diplomatické hantýrce vysoce postavených manažerů považovat za velmi silný signál o tom, že na takový model dojde řada, zvláště když Heinz H. přidal i další podrobnosti poukazující na Lamborghini Huracán. - Takový model by tedy dostal motor 5,2 V10 s výkonem 610 koní, který používá sesterské Lambo a zřejmě i nekompromisní naladění zbytku vozu.
Když jde o spojení s Huracánem, Hollerweger potvrdil, že nová R8 použije jeho platformu, vůz ale vsadí na odlišné rozchody kol. To jistě není špatný předpoklad úspěchu, ne vše je ovšem růžové - šéf Quattra dále zmínil, že vůz už znovu nedostane manuální řazení, neboť jej volí jen okolo pěti procent zákazníků. To nám zrovna u značky Audi nepřijde být jako tak nízké číslo, Němci to ale zjevně vidí jinak. Naopak pozitivní je, že i R8 by se časem mohla dočkat verze s pohonem pouze zadních kol - dosud to byla výhradně čtyřkolka.
„Nevylučoval bych zvláštní model s pohonem zadních kol, ale pravděpodobně na něj nedojde hned. Dosud měla všechna Audi RS a R8 pohon všech kol, protože to je jedno z klíčových aktiv Audi a my si jej hodláme ponechat. Ale diskutujeme o tom,” uzavřel Heinz Hollerweger své povídání o možné budoucnosti.
Hodnotit zmíněné lze lecjak, na každý pád jsme se ale stále nedozvěděli, kdy na tuto budoucnost dojde. S ohledem na okolnosti očekáváme premiéru nové R8 někdy na začátku roku 2015, takový autosalon v Ženevě by byl jisté důstojným místem. Zda do té doby Audi stihne vše vyladit tak, aby R8 nevypadala jako chudý příbuzný Huracánu, je ale otázkou - dost možná to v tuto chvíli neví ani v Ingolstadtu...
Nová R8 na Nordschleife na obrázcích z března letošního roku
Prototypy nové R8 byly ke spatření při testech už před drahnou dobou, datum premiéry sériové verze je ale pořád ve hvězdách
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 7 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 3 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 6 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 7 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda