Nové Audi TT se ukáže v Ženevě, R8 nabírá zpoždění po interním rozčarování

Třetí generaci menšího kupé a kabrioletu možná doplní verze určené pro jízdy v terénu. V případě R8 Audi momentálně přešlapuje na místě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi TT se ukáže v Ženevě, R8 nabírá zpoždění po interním rozčarování

23.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Audi TT se ukáže v Ženevě, R8 nabírá zpoždění po interním rozčarování

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třetí generaci menšího kupé a kabrioletu možná doplní verze určené pro jízdy v terénu. V případě R8 Audi momentálně přešlapuje na místě.

Ačkoli stále ještě neskončily návštěvní dny pro veřejnost na detroitském autosalonu, stále častěji se derou na světlo světa novinky, jež spatříme v březnu v Ženevě. Jen namátkou můžeme zmínit třeba Peugeot 308 SW, Seat Leon Cupra nebo Audi S1. K těm se pak nově přidala nová generace Volkswagenu Polo R či již třetí provedení Audi TT. To se přitom ukázalo již na dvou lednových akcích - na veletrhu elektroniky CES, kde představilo palubní desku, a ve zmiňovaném Detroitu, jež byl pro změnu zasvěcen možnému vzhledu.

Zajímavé je, že ačkoliv jsme dosud měli Audi TT spojené jen se zaoblenou karoserií kupé a roadsteru, nová generace možná částečně přehodí výhybku, a to přesně v duchu naznačeném konceptem Allroad Shooting Brake. Podle technického ředitele automobilky Ulricha Hackenberga jsou totiž crossovery a stylové kombíky v kurzu, díky čemuž bylo logické, aby se jejich vliv projevil také na detroitské studii.

Jen designovým cvičením to skončit nemá. Hackenberg totiž naznačil, že kromě tradičních karosářských verzí bychom se možného crossoveru nebo modelu TT Allroad opravdu mohli dočkat. Nebude to ale hned, neboť nejprve musí zamířit do prodeje (v závěru letošního roku) standardní provedení. A kromě toho je třeba vyřešit problémy, které jsou spojené s uvedením nového Audi R8.

Hlavním důvodem je srovnání s nedávno odhaleným Lamborghini Huracán. To prý nastavilo laťku tak vysoko, že by vůz se čtyřmi kruhy ve znaku působil jako chudý příbuzný - proto Hackenberg požaduje přepracování základního naladění a výměny nebo vylepšení měly dočkat „některé z klíčových technologií“. Podle informací kolegů z Auto Expessu stojí právě i rozčarování vedení Audi z projevu nové R8 za výměnou šéfa divize Quattro, kterým dosud byl Francisus van Meel - toho ve vedení vystřídá Heinz Hollweger a dokončení práce na projektu nové R8 má být jeho prioritním posláním.

Konkrétnější informace sám technický ředitel značky nezmínil, a tak se můžeme pouze dohadovat o tom, s čím další R8 nakonec přijde. ovšem je, že i nadále bude nová generace o nějakých 50 až 60 kilo lehčí, a to hlavně díky využití karbonu na podlahu a středový tunel. Samotné hliníkové šasí by však mělo vážit zhruba stejně jako to dosavadní.

V rámci pohonného ústrojí můžeme znovu očekávat příchod osmi- a desetiválce. První přitom bude evoluční verzí stávající 4,2litrové pohonné jednotky, druhý lehce přepracovaným agregátem převzatým ze zmiňovaného Lamborghini. Uvedené změny na každý pád naznačují jejich spíše opožděný než urychlený příchod, původně plánovaný termín Quattro pod novým vedením nejspíš nestihne.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Nové Audi TT se ukáže v Ženevě, R8 nabírá zpoždění po interním rozčarování - 1 - Audi Allroad Shooting Brake unik 01Nové Audi TT se ukáže v Ženevě, R8 nabírá zpoždění po interním rozčarování - 2 - Audi Allroad Shooting Brake unik 02Nové Audi TT se ukáže v Ženevě, R8 nabírá zpoždění po interním rozčarování - 3 - Audi Allroad Shooting Brake unik 03Nové Audi TT se ukáže v Ženevě, R8 nabírá zpoždění po interním rozčarování - 4 - Audi Allroad Shooting Brake unik 04Nové Audi TT se ukáže v Ženevě, R8 nabírá zpoždění po interním rozčarování - 5 - Audi Allroad Shooting Brake unik 05
Ač to možná zpočátku nevypadalo, koncept Audi Allroad Shooting Brake skutečně předchází novému TT. To se totiž možná ukáže i ve formě crossoveru. Jak to dopadne s novou R8 je pak ještě větší otázkou - nespokojenost vedení Audi s dosavadním vývojem vozu měla vézt i k odvolání šéfa divize Quattro

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.