Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 na 102 nových fotkách, turbo dostane možná už brzy
14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Downsizing o pět válců válce může vypadat jako velký skok, přeplňovaný řadový pětiválec o objemu 2,5 litru je ale pro R8 vážně ve hře.
Audi R8 V10 nové generace se představilo před několika měsíci, ale stále ho lze považovat za horkou novinku, protože první zákazníci začnou své vozy dostávat až nyní. K mání bude jen s atmosférickým motorem, alespoň prozatím. Na trhu je totiž teprve chvíli a už nyní hovoří vedení značky Audi o turbodmychadlech. Ty však nemají nahradit čistotu atmosférického motoru, nýbrž být spíš novým základem nabídky.
Že je desetiválec zatím jediným motorem v nabídce, má svůj důvod - Audi při vývoji nové R8 nepočítalo se zástavbou dosluhující atmosférické V8 o objemu 4,2 litru, ani o novém přeplňovaném čtyřlitru, který pohání větší Audi s označením RS. Ani šestiválec o 333 koních neprošel, o pětiválci z modelu RS3 s výkonem 367 koní se ale více než uvažuje.
Tato informace jako taková není novinkou, však se o nasazení pětiválce hovořilo i v souvislosti s Huracánem. Lamborghini v mezičase ale turba znovu razantně odmítlo, o to rychleji a jasněji se ale přeplňovaný motor žene do R8. „Je nevyhnutelné, že někdy použijeme motor s turbodmychadlem. Bude to v tomto modelovém cyklu, abychom měli ucelenější nabídku,” konstatoval dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi pro vývoj, kterého nelze brát na lehkou váhu. „Je unikátní stavět atmosférické motory a naši zákazníci to milují. Neznamená to ale, že bychom turbo nenabídli,” pokračoval.
V podobném duchu se vyjádřil i Heinz Peter Hollerweger, šéf divize quattro, ale uvedl, že turbo nahradí atmosférický osmiválec jako základ nabídky, ne V10. A nemluvil o možnosti či nějakém vzdáleném termínu, ale též jako o faktu. Je tedy velmi pravděpodobné, že malé turbo v R8 uvidíme už brzy - ještě letos to očekávat nelze, sázky na příští rok by ale s vysokým kurzem vypisovány být neměly.
Audi v současnosti pracuje na vývoji nové generace svého řadového pětiválce a zbrusu nového vidlicového šestiválce. Oba budou pochopitelně přeplňované a V6 nastoupí na místo atmosférické V8 v modelu RS4. To je zpráva smutná, leč očekávaná, a lze jen dodat, že je třeba RS4 s atmosférou koupit, dokud to jde. Ani jeden z výše zmíněných hlav neřekl, kterou volbu pro R8 preferují inženýři, cesty ale vedou spíše k pětiválcové jednotce.
Ozývá se to hlavně z marketingu. Vzhledem k historii pětiválcových motorů u Audi to dává smysl, pět válců mělo například první Audi Quattro. „Pětiválce mají u Audi tak bohatou historii. A neexistuje zvuk pro Audi typičtější než pětiválec modelu RS3,” uvedl nejmenovaný zdroj z oddělení prodejů na portugalské prezentaci nové R8. Kromě historického hlediska a charakteristického zvuku tu také je aspekt hmotnosti - pětiválec je menší a lehčí než V6.
Zrovna tenhle downsizing by tak nemusel patřit k těm méně povedeným. Jak to dopadne, se zatím musíme nechat překvapit. Čekání si ale můžeme zkrátit novou fotosadou Audi R8, která se objevila v souvislosti se zmíněnou prezentací.























Nové Audi R8 V10 se čerstvě ukázalo na ohromné fotosadě
Zdroje: Audi, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 11 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
před 7 hodinamiČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
před 8 hodinamiAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
před 10 hodinamiPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 11 hodinamiDnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
dnes
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 08.07. 21:21 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 20:53 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.07. 16:26 - řidičBOB
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB