Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 8 je oficiálně venku. Uvnitř se obejde bez tlačítek, svítí si laserem
26.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept předznamenávající slavný návrat chce oslnit kombinací dynamiky a moderního luxusu. Kam se vzdálí sériové provedení, zatím není jisté.
Novým koncepčním BMW řady 8 jsme se zabývali již včera, kdy automobilce unikly první oficiální snímky. Jeho design nás opravdu nadchnul, zvláště v předních partiích je vůz nejen dynamický, ale také nadčasově elegantní. Pokud by automobilka ponechala sériové verzi přesně tuto stylizaci, vůbec bychom se na ni nezlobili. U zádě ale již máme trochu jiný názor.
Svrchní část zahrnující spoiler a světlomety připomíná třeba BMW Z4, přičemž tato oblast kontroverze asi budit nebude. Při tříčtvrtinovém pohledu, který odhaluje zároveň boky s výrazným prolisem napříč dveřmi se ale mnichovská novinka tváří tak trochu jako nedávné koncepty Infiniti, a to se asi fanouškům obou značek zamlouvat nebude. Ještě horší jsou ale obří vzduchové kapsy.
Je otázkou, co z těchto prvků zůstane zachováno pro sériové provedení, s nímž můžeme počítat již příští rok. To se ale ještě nějakou chvíli nedozvíme, stejně jako tápeme v rámci motorového prostoru. Automobilka neuvolnila žádná konkrétní fakta. Posloužit tak můžeme jen informacemi, jež unikly z patentového úřadu. Ty naznačují možnost vzniku variant 825, 830, 835, 845, 850, 860, M8 a M850.
Z toho jasně vyplývá použití čtyř-, šesti- a osmiválcových agregátů, stejně jako možný příchod dvanáctiválce. Ten by kupé mělo sdílet s BMW M760Li xDrive, u M8 se spekuluje o zcela novém čtyřlitrovém osmiválci popř. o dalším zapojení 4,4litrové jednotky.
BMW novou řadu 8 charakterizuje jako „luxusní sportovní vůz, který ztělesňuje jak bezkonkurenční dynamiku, tak moderní luxus“. Kromě dlouhé čelní kapoty se pyšní laserovými světly, karbonovým lízátkem či 21palcovými odlehčenými litými koly.
Z uhlíkových vláken je i zadní difuzor, který je rámován dvěma koncovkami výfuku. Vnitřek lze pak popsat jako minimalistický, rozhodně však ne jako chudý. BMW pouze prakticky všechna klasická tlačítka nahradila dotykovými ploškami, jimž společnost dělají sportovní sedadla s karbonovou kostrou a kožené čalounění v odstínech Dark Brown/Fjord White.
Kromě toho lze zmínit ovládání systému iDrive vyrobené firmou Swarovski, zakázkový volant s anodizovanými pádly řazení automatické převodovky či digitální přístrojový štít s celou řadou individuálních nastavení. Vše pak rámuje i zde karbonové obložení, tím nám ale dostupné informace končí. Uvidíme tedy v příštích hodinách, dnech či týdnech, zda nám vedení značky řekne o trochu více.
Oficiální fotogalerie nového konceptu BMW řady 8








































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 11 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 2 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 3 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 5 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 6 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva