Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford

Některá auta mnichovským jednoduše nejdou a toto srovnání to jen dokládá. Relativně drahý model na okruhu ztrácí i na mnohem levnější Focus, který má k novince opravdu daleko, navíc nejde o desetiny, ale o celé sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford

3.5.2021 | Petr Prokopec

Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford

/

Foto: BMW

Některá auta mnichovským jednoduše nejdou a toto srovnání to jen dokládá. Relativně drahý model na okruhu ztrácí i na mnohem levnější Focus, který má k novince opravdu daleko, navíc nejde o desetiny, ale o celé sekundy.

Nové BMW 128ti mělo být mnohem více než jen další motorová varianta v nabídce řady 1. Vyplňuje totiž propast mezi BMW 120i a BMW 135i xDrive a je nabízena jako ničím neředěný řidičský nástroj těsně pod vrcholným provedením.

Výše zmíněná slova nepochází z naší hlavy, místo toho je mají na svědomí kreativci mnichovské automobilky, kteří souběžně s nimi poslali na trh i ono nové provedení. To má nabízet pořádnou porci zábavy za volantem, kvůli čemuž byl jeho přeplňovaný dvoulitrový motor naladěn na 265 koní. V dnešní době možná nejde o úplně závratný výkon, nicméně BMW nám v minulosti již mnohokrát dokázalo, že konkurenci dokáže vytrestat i za pomoci čísel, která v prvé chvíli působí jako nezajímavá.

Tentokrát ale na podobnou dominanci nedochází. Vlastně tu spíše máme pravý opak, neboť BMW 128ti objelo v testu Sport Auta Hockenheimring za 2 minuty a 7,2 sekundy. To v případě 4,6kilometrové trati není nejhorší výsledek, alespoň na první pohled. Nicméně jakmile se začnete podrobněji zabývat tabulkou se jmény soupeřů, rázem se novinka mnichovské značky začíná v tichosti klidit stranou jako totálně spráskaná. „Vyklepnout“ totiž dokázala jen své příbuzné, tedy BMW 330i a Mini JCW.

Výčet aut, které jsou před mnichovským hatchbackem, je nicméně o poznání květnatější. Rychlejší je Seat Leon Cupra R ST (čas 2:06,7), dieselové Audi S4 kombi (2:06,3), VW Golf GTI (2:05,6) nebo Mercedes-AMG A35 (2:05,2). Nejvíce však mnichovské ztrapnil Ford, jehož Focus ST s výkonem vyšším jen o 15 koní dosáhl času 2 minut a 4,8 sekund. Přestože tedy zástupce modrého oválu dorazil již v roce 2019 a stojí méně, stále dává „ničím neředěnému řidičskému nástroji“ na frak.

Focus je přitom předokolkou, stejně jako novinka BMW, která v rámci této generace přepřáhla na stejnou platformu, jakou disponuje i zmiňované Mini. Zatímco však v jeho případě nemáme proti použité architektuře žádné výhrady, u 128ti je zjevné, že automobilka šlápla poněkud vedle. A jelikož není ani rychlá, ani díky standardnímu automatu moc zábavná, ve výsledku tu máme vůz, který skutečně stojí mezi 120i a 135i xDrive, jen místo středu řidičského terče trefuje spíše místo, kde není koho zasáhnout.


Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford - 1 - BMW 128ti 2021 prvni sada 01Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford - 2 - BMW 128ti 2021 prvni sada 02Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford - 3 - BMW 128ti 2021 prvni sada 03Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford - 4 - BMW 128ti 2021 prvni sada 04Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford - 5 - BMW 128ti 2021 prvni sada 05Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník ho překonává i léta starý Ford - 6 - BMW 128ti 2021 prvni sada 06
BMW 128ti je popisováno jako ničím neředěný řidičský nástroj, realita má k něčemu takovému zjevně daleko. Foto: BMW

Zdroj: Sport Auto@YouTube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše