Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford

Některá auta mnichovským jednoduše nejdou a toto srovnání to jen dokládá. Relativně drahý model na okruhu ztrácí i na mnohem levnější Focus, který má k novince opravdu daleko, navíc nejde o desetiny, ale o celé sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford

3.5.2021 | Petr Prokopec

Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford

/

Foto: BMW

Některá auta mnichovským jednoduše nejdou a toto srovnání to jen dokládá. Relativně drahý model na okruhu ztrácí i na mnohem levnější Focus, který má k novince opravdu daleko, navíc nejde o desetiny, ale o celé sekundy.

Nové BMW 128ti mělo být mnohem více než jen další motorová varianta v nabídce řady 1. Vyplňuje totiž propast mezi BMW 120i a BMW 135i xDrive a je nabízena jako ničím neředěný řidičský nástroj těsně pod vrcholným provedením.

Výše zmíněná slova nepochází z naší hlavy, místo toho je mají na svědomí kreativci mnichovské automobilky, kteří souběžně s nimi poslali na trh i ono nové provedení. To má nabízet pořádnou porci zábavy za volantem, kvůli čemuž byl jeho přeplňovaný dvoulitrový motor naladěn na 265 koní. V dnešní době možná nejde o úplně závratný výkon, nicméně BMW nám v minulosti již mnohokrát dokázalo, že konkurenci dokáže vytrestat i za pomoci čísel, která v prvé chvíli působí jako nezajímavá.

Tentokrát ale na podobnou dominanci nedochází. Vlastně tu spíše máme pravý opak, neboť BMW 128ti objelo v testu Sport Auta Hockenheimring za 2 minuty a 7,2 sekundy. To v případě 4,6kilometrové trati není nejhorší výsledek, alespoň na první pohled. Nicméně jakmile se začnete podrobněji zabývat tabulkou se jmény soupeřů, rázem se novinka mnichovské značky začíná v tichosti klidit stranou jako totálně spráskaná. „Vyklepnout“ totiž dokázala jen své příbuzné, tedy BMW 330i a Mini JCW.

Výčet aut, které jsou před mnichovským hatchbackem, je nicméně o poznání květnatější. Rychlejší je Seat Leon Cupra R ST (čas 2:06,7), dieselové Audi S4 kombi (2:06,3), VW Golf GTI (2:05,6) nebo Mercedes-AMG A35 (2:05,2). Nejvíce však mnichovské ztrapnil Ford, jehož Focus ST s výkonem vyšším jen o 15 koní dosáhl času 2 minut a 4,8 sekund. Přestože tedy zástupce modrého oválu dorazil již v roce 2019 a stojí méně, stále dává „ničím neředěnému řidičskému nástroji“ na frak.

Focus je přitom předokolkou, stejně jako novinka BMW, která v rámci této generace přepřáhla na stejnou platformu, jakou disponuje i zmiňované Mini. Zatímco však v jeho případě nemáme proti použité architektuře žádné výhrady, u 128ti je zjevné, že automobilka šlápla poněkud vedle. A jelikož není ani rychlá, ani díky standardnímu automatu moc zábavná, ve výsledku tu máme vůz, který skutečně stojí mezi 120i a 135i xDrive, jen místo středu řidičského terče trefuje spíše místo, kde není koho zasáhnout.


Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford - 1 - BMW 128ti 2021 prvni sada 01Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford - 2 - BMW 128ti 2021 prvni sada 02Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford - 3 - BMW 128ti 2021 prvni sada 03Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford - 4 - BMW 128ti 2021 prvni sada 04Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford - 5 - BMW 128ti 2021 prvni sada 05Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford - 6 - BMW 128ti 2021 prvni sada 06
BMW 128ti je popisováno jako ničím neředěný řidičský nástroj, realita má k něčemu takovému zjevně daleko. Foto: BMW

Zdroj: Sport Auto@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše