Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 přepřáhne na pohon 4x4, ten ale půjde stiskem tlačítka vypnout
15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné provedení nové řady 5 počítá minimálně se 600 koňmi a stovkou za 3,5 sekundy. Nezapomene však ani na zábavu za volantem.
Nové BMW řady 5 je na světě již nějaký ten pátek. Krátce po odhalení standardního provedení byla překvapivě částečně odhalena i varianta M5, pochopitelně neoficiálně. Nově tu pak máme doplňující informace, které taktéž nepochází přímo od automobilky, ale ze zákulisí vývoje. Pomalu se tedy zdá, že BMW nás při oficiální premiéře, ke které dojde v příštím roce, nedokáže ničím překvapit.
Začneme u pohonu všech kol, díky kterému nová M5 bude pro řadu zákazníků traktivnějším vozem. Někteří zákazníci ale daný krok nepovažují za příliš šťastný, neboť se obávají ztráty zábavy spojené s pohonem jedné nápravy. BMW proto hodlá vše vyřešit elektronicky tlačítkem, které umožní směrování veškerého výkonu pouze na zadní kola.
Z výše zmíněného lze logicky odvodit, že vůz dostane do vínku elektronicky ovládanou mezinápravovou spojku. Stejně tak lze předpokládat, že ono tlačítko bude umístěno na multifunkčním volantu. Jeho opětovné stisknutí pro změnu vrátí do hry pohon všech kol, který zlepší trakci.
Mimo to je se systémem 4x4 na suchém povrchu spojena lepší akcelerace, přičemž stovku by nové BMW M5 mělo pokořit maximálně za 3,5 sekundy. K tomu přitom bude kromě pohonu všech kol nápomocen také 4,4litrový osmiválec TwinTurbo, který má dávat k dobru přinejmenším 600 koní. Pozdější verze CS ale výkon ještě navýší.
Jelikož novinka stejně jako standardní verze počítá s platformou CLAR, lze vlivem odlehčené konstrukce očekávat nižší hmotnost než u stávajícího provedení. A to i přes onen příchod systému 4x4 a většího množství asistenčních systémů. Žádné zázraky ale neočekávejme.
Kromě architektury se přitom na dietě bude podílet také standardně dodávaná karbonová střecha, z uhlíkových vláken ale dozajista bude ještě pár dalších prvků. Tím nám ale informační pramen prozatím vysychá, více se dozajista dozvíme v příštích měsících, kdy se slavnostní odhalení nové M5 F90 bude blížit.

Neoficiální ilustrace přisoudila novému BMW M5 zářnější vzhled...


...než jaký odhalil nepříliš svědomitý zaměstnanec značky
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 8 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtoval přes 460 tisíc
25.11.2025
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
25.11.2025
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
25.11.2025
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
26.11.2025
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
26.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
