Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai Accent odhaleno, je to americký Solaris s výkonnějším motorem
17.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan se představuje také ve své zámořské verzi. Ta se zvenčí oproti té ruské nikterak neliší, rozdíly ovšem najdeme pod kapotou.
Před několika málo dny jsme si mohli představit novou generaci Hyundai Solaris. Tedy jedničky na ruském trhu, která v novém hávu nejspíše osloví mnohem více zákazníků než dosavadní provedení. Nyní tu máme verzi určenou pro Ameriku, která se pod i u nás dobře známý jménem Accent aktuálně ukázala na autosalonu v kanadském Torontu. Jakkoliv se ovšem tento model dříve prodával i u nás, pátá generace bohužel již nedorazí.
Oproti modelu Solaris nedošlo po stránce exteriérové prakticky k jediné změně, všimnout si můžeme pouze menšího množství chromových detailů. Rozměry se ale stejné, i nadále lze tedy počítat s délkou 4 405 milimetrů, šířkou 1 729 mm výškou 1 460 mm a rozvorem 2 600 mm. Ve srovnání s odcházejícím provedením tedy nový Accent narostl o 5 milimetrů na délku a 28 mm na šířku, mezi nápravami mu pak naměříme dokonce o 30 mm více.
Rozdíl oproti ruskému provedení ovšem najdeme pod kapotou, kde již neodvádí svou práci jedna-čtyřka. Místo toho Korejci v Americe nasadili 1,6litrový atmosférický motor, který dává k dobru 134 koní a 162 Nm. Vůči odcházejícímu modelu bylo navíc maximum točivého momentu v 1 500 otáčkách navýšeno o 4,5 procenta, což vyústilo ve zlepšení zrychlení z 40 na 80 km/h o 0,2 sekundy, respektive z 80 na 120 km/h o 1,3 sekundy.
Zákazníci si budou moci vybírat mezi šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem, přičemž v obou případech lze počítat se 7procentní úsporou paliva oproti předchůdci. Technici Hyundai totiž u pohonné jednotky sáhli po pístních kroužcích s nízkým třením, modulu upravujícím variabilní tlak vstřikování paliva a modifikované řídicí jednotce. Výsledkem modifikací v motorovém prostoru je tedy úspornější i rychlejší model.
Kabina nám ovšem již opětovně připomene ruský model, také zde se totiž na vrchol středové konzole nastěhoval sedmipalcový dotykový displej, jenž podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Dále tu máme hlasové ovládání, dva porty na USB či po stránce bezpečností vylepšené čelní airbagy. Sáhnout je navíc možné po autonomních brzdách či zpětné kameře, zesíleny byly i příčné nosníky skeletu.
Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, která ovšem již nezmiňuje ceny. Ty nás ale de facto nemusí příliš zajímat, neboť jak jsme již zmínili, na český trh se nový Accent nepodívá. Navíc se nedá předpokládat, že by někdo zatoužil po individuálním dovozu - na rozdíl třeba od takového modelu Elantra Sport, které nás včera okouzlilo zvukem svého přeplňovaného 1,6litrového motoru.
Hyundai Accent se zvenčí od ruské verze Solaris liší pouze menším množstvím chromu, pod kapotou však má výkonnější jedna-šestku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB