Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Alto 2014 se představí v Ženevě, nahradí i model Splash
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do Ženevy míří také budoucí generace Suzuki Alto. Dostane jak klasický manuál, tak i pětistupňovou robotizovanou převodovku a litrový tříválec.
Novinek z Dillí tu máme několik, v případě takového VW Taigun nebo Datsunu Redi-Go jsou namístě pochyby, zda poznají mnohdy diskutabilní asfalt evropských silnic. Tenhle stroj, Suzuki Celerio, se však do Evropy dostane jistě - má nahradit modely Alto a Splash. Pravděpodobně se však alespoň u nás bude jmenovat znovu Alto.
Nové městské Suzuki jsme tu již měli a částečně jsme se o něm zmiňovali také vloni v listopadu, tehdy ještě ve formě konceptu A:Wind. Nových informací není zas tolik, připomeňme, že pod kapotou by měl pracovat úsporný litrový tříválec o výkonu 68 koní a 90 Nm. Bude spolupracovat buď s pětistupňovým manuálem, nebo s „pětistupňovou poloautomatickou převodovkou”, jinými slovy nejspíš s robotizovaným manuálem.
Stupně obou skříní budou patrně velmi dlouhé, vůz má papírově dosahovat kombinované spotřeby 4,3 litru benzínu na 100 km a vypouštět rovných 100 g CO2 každý kilometr. Alto nebude žádný rychlík, a to ani přes hmotnost 830 kg. Pro aspoň nějakou jízdní dynamiku bude potřeba motor ždímat, maximum výkonu leží v šesti tisících otáčkách, a to zase budete moci zapomenout na nízkou spotřebu.
Suzuki zatím o Celeriu nepustilo mnoho informací, víme však, že interiér bude „překvapivě prostorný na vůz segmentu A” a že bude „pokračovat v dobré reputaci Suzuki na poli levného motorismu”, jak hovoří oficiální prohlášení. Doplňme, že zavazadelník pojme až 235 litrů nákladu a že audiosystém bude možno ovládat i z volantu.
Na rychlou jízdu tento stroj neaspiruje, zákazníky bude patrně znamenat spíše nízká cena. Zatím však nevíme, kolik si za něj Suzuki bude účtovat, ani kdy se objeví na českém trhu. Británie jej dostane v lednu 2015, zbytek Evropy ji jen těžko předběhne.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Evropská verze Suzuki Celerio se ukáže na ženevském autosalonu.
Několik, někdy nepříliš jasných fotografií jsme mohli vidět již dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 2 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 3 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 5 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 6 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva