Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alto 2014: nová generace se dere na světlo, v hávu modelu Celerio
25.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jako Maruti Suzuki Celerio hodlá nové Alto ohromit automobilový svět 5. února tohoto roku. Už teď o něm ale víme skoro všechno podstatné.
Když jsme v listopadu loňského roku psali o konceptu Suzuki A:Wind, označili jsme tehdy jeho určení za nejasné. Automobilka nezmiňovala, co má naznačovat a svou velikostí mířil pod všechny z dosud nabízených modelů značky. Takže něco úplně nového? I to byla možnost, zmiňovali jsme ale též fakt, že doplnění nabídky Suzuki o další malý model by nešlo úplně dohromady s mini Alto, které je jen o 10 centimetrů delší. Nyní je... ne snad zcela jisté, ale přinejmenším velmi pravděpodobné, že právě sériový model vzešlý z A:Windu Alto v nabídce automobilky nahradí.
Naznačují to poslední kroky indické odnože japonské automobilky, kterou známe pod značkou Maruti Suzuki. Ta spustila internetovou mikroprezentaci, na které částečně odhaluje novou generaci modelu Celerio, což je tamní označení pro vůz, jež u nás známe jako Alto. A když si tohle dáme dohromady s faktem, že Alto prošlo faceliftem před dvěma léty, uvedení novinky do našich končin může ještě chvíli trvat a světem aut obecně vládne trend dowsnizingu všeho a všude, je skoro jisté, že před sebou vidíme vůz, který brzy vtrhne i na evropská kolbiště jako Alto 2014 popř. Alto 2015.
Tedy vidíme vůz, zatím můžeme spatřit jen jeho části. Suzuki na zmíněném webu ukázalo profil auta a jeho jméno, které právě tvoří pojítko mezi A:Windem a Altem. Dále si můžeme prohlédnout část přídě, zavazadlový prostor s objemem 235 litrů a jednoduše střižený, podle automobilky ovšem též prostorný interiér. Detailnější záběr na přístrojovou desku je dalším pojítkem mezi A:Windem a tímto počinem resp. Altem, přičemž odhaluje i některé výbavové novinky jako Bluetooth-konektivitu pro palubní mikrosystém. Ovládání na volantu neohromí, zmínka o novém automatu by ale mohla.
Suzuki mu říká EZ Drive a označuje jej za pětistupňovou poloautomatickou převodovku. Půjde tedy o robotizovaný manuál, jeho předností má ale být snížení spotřeby, zřejmě dlouhými převody, jinak nemá oproti manuálu čím bodovat. Vůz by si s ním měl říci v kombinaci jen o 4,3 litru benzinu na 100 km, čímž se dostáváme ke zbylým známým technickým údajům - pod kapotou bude tříválcový motor 1,0 jako dosud, s výkonem 68 koní jako dosud. Rozměry vozu známé nejsou, pokud se však přidrží dimenzí A:Windu (a vypadá to tak), dostane karoserii s délkou 3,6 metru, šířkou 1,6 metru a výškou 1,54 metru, rozvor náprav pak činí 2 425 milimetrů.
Dalšími detaily ani stoprocentní jistotou v případě některých předpokladů zatím nemůžeme sloužit, vše se ale vyjasní nejpozději 5. února tohoto roku, tedy za necelých 14 dnů, kdy se Celerio 2014 alias Alto 2014 představí na Auto Expo v Dillí. Pak jistě budeme chytřejší.
Z nového Suzuki Alto vám zatím můžeme ukázat jen toto
Vůz je ale očividně sériovou verzí konceptu A:Wind z loňského roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch