Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Swift nafoceno bez maskování, dorazí znovu i jako Sport
8.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hatchback dostane novou platformu, se kterou klesne hmotnost. Výkon by však měl narůst až nad 140 koní. Posun vzhůru lze čekat i uvnitř.
Stávající generace Suzuki Swift je na trhu již šestým rokem. Jako taková tedy již začíná ukazovat své stáří, což se odráží i na registracích. Ty loňské byly v Evropě sice vyšší než po dvě léta před tím, nicméně zároveň nižší než v období 2010 až 2012. Navíc letos jsme se nedočkali jediného měsíce, kdy by došlo k překonání loňského roku. Příchod nástupce je tedy nasnadě.
O čtvrté generaci mluvíme již od března, kdy na internet zamířily snímky odhalující novou karoserii. Zmíněna byla i premiéra, které bychom se měli dočkat ještě letos, nicméně na to již japonské automobilce příliš mnoho času nezbývá - konec roku přijde za 23 dní. Během nich se ale dá stihnout ještě mnoho věcí, a jak se zdá, debut nového Swiftu by mohl být jednou z nich.
Je však ihned třeba dodat, že premiéra bude bezesporu pouze virtuální, naživo se novinka má ukázat až v březnu na autosalonu v Ženevě. Výroba však nejspíše již odstartovala, tedy alespoň v případě předprodukčních exemplářů, z nichž jeden se ukázal na čerstvém snímku. Jde přitom o standard s vyšší úrovní výbavy, již dokládá přítomnost litých kol.
Mimo to bude nové Suzuki Swift opětovně k dispozici také ve verzi Sport, její debut se ovšem čeká až v závěru příštího roku. Toto provedení by mělo dostat pod kapotu 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec, který pohání třeba model Vitara. Oproti SUV by jeho výkon měl vzrůst nad 140 koní. Mimo to se chystají i podvozkové a vizuální modifikace.
Jelikož však do příchodu verze Sport zbývá ještě moře času, budeme se nyní soustředit pouze na běžnější modely. Ty by stejně jako stávající provedení měly být i nadále poháněny 1,2litrovou benzinovou jednotkou a 1,3litrovým turbodieselem. Kromě toho dorazí ještě výkonnější dieselová jedna-pětka a také přeplňovaný litrový tříválec BoosterJet.
Dále se mluví o příchodu tzv. Mild hybridu, který by použil systém SHVS, tedy integrovaný startér/generátor, jenž by rekuperoval brzdnou energii a tu následně využil k vylepšení akcelerace či při dalších jízdních scénářích. Suzuki ale prozatím oficiálně nepotvrdilo, kdy - a zda vůbec - můžeme tuto variantu očekávat v showroomech.
Stejně tak je otázkou pohon všech kol. Nová platforma, kterou nový Swift bude sdílet s modely Baleno a Ignis, její zástavbu umožňuje. Suzuki ale dost možná ponechá takovou variantu pouze pro domácí trh, kde jsou ostatně čtyřkolky všeho druhu nadmíru oblíbeným zbožím - v Evropě by se ale s ohledem na vyšší cenu příliš neuchytily.
Zmíněná nová architektura by měla zaručit pokles hmotnosti o zhruba 15 procent, torzní tuhost naopak vzrostla o 10 % nahoru. Očekávat tedy můžeme lepší jízdní projev i nižší spotřebu. Po stránce rozměrů ale stávající provedení, kterému naměříme 3 850 mm na délku a 2 430 mm v rámci rozvoru, výrazně překonáno nebude.
Ve finále můžeme zmínit pouze pár slov o designu, který je revoluční víceméně jen v detailech. Máme tu např. novou čelní masku, se kterou dorazily užší světlomety - povšimnout si přitom můžeme diod pro denní svícení. Dále pak u této verze nechybí mlhovky, jen jsou zatlačeny do hloubi sportovně tvarovaného nárazníku.
Uvnitř máme očekávat mírné zlepšení prostoru pro posádku a směřování směrem k vyšším patrům trhu. Relativně malé množství tlačítek by tedy měl doplnit digitální displej na vrcholku středové konzole či kupříkladu volant se zploštělou spodní částí, který nedostane jen provedení Sport, ale také základ.
Více si nejspíše řekneme za pár dní, kdy by Suzuki mohlo pustit do světa první várku oficiálních fotografií a informací. Se zahájením prodeje lze pak s ohledem na výstavní premiéru počítat nejdříve v létě, přičemž ceny oproti stávajícímu provedení zamíří nahoru.

Příští Suzuki Swift se na novém snímku ukázalo jako reálný vůz...
...předchozí uniklé vizualizace pak kromě základu odhalovaly i variantu Sport
Zdroj: Ferd@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 9 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 2 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 4 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 5 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 7 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12