Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Swift sedan přistiženo v Indii, vypadá až odpudivě
17.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Suzuki mu říká Swift Dzire, touhou po něm zahoří ale snad leda předplatitelé masochistických časopisů. Toto auto se designově vážně nepovedlo.
Swift je u nás známý hlavně jako tří- nebo pětidvéřový hatchback, snad v každé ze svých dosavadních generací se ale vyráběl i jako sedan. Tříprostorová provedení starších modelů byla či ještě jsou tu a tam k vidění i na našich silnicích, ten předposlední, který u nás slavil největší úspěchy, se ale jako sedan prodával jen v Asii. A asi nebylo čeho litovat.
Auto bylo totiž více než čím jiným důkazem marnosti snahy stvořit z líbivého hatchbacku podobně atraktivní sedan. Někteří konstruktéři uspěli při řešení tohoto úkolu lépe, obvykle ale odevzdali podobný výsledek - auto s nevyváženými proporcemi a těžkou, vysokou zádí, která i přes použití mohutných koncových světlometů překypovala hlavně kovem. Přesto bychom řekli, že si předchozí Swift sedan neměl s mnoha jinými, podobně laděnými vozy co vyčítat. Třeba taková první generace Škody Fabia sedan dopadla velmi podobně.
Jenže nějaký vývoj se i v tomto segmentu udál a konkurenční výrobci nabídli v uplynulých letech vizuálně atraktivnější vozy stejné třídy. Zmínit můžeme opět Škodu, přesněji nový Rapid, shodou okolností určený též pro Indii, popř. jeho koncernového sourozence VW Polo sedan. Tyto vozy nevznikly jen „přilepením kufru” na existující hatchback a podle toho také vypadají - ani Rapid se zřejmě nezapíše mezi nejkrásnější auta historie, jistou eleganci malého tříprostorového vozu mu ale upřít nelze. Suzuki se ovšem vydalo přesně opačným směrem a z nové generace Swiftu sedan stvořilo něco, nad čím chvílemi až zůstává rozum stát.
Svědčí o tom fotky, které v Indii pořídil Rajesh Dogra. Za vyloženě špionážní je označit nejde, zvenčí i zevnitř zachycují hotový vůz zjevně připravený k testovacím jízdám zákazníkům, faktem ale je, že Maruti-Sukuzi jej dosud oficiálně nepředstavilo, a tak je to první pořádný pohled na něj. A opravdu není příliš líbivý. Výrobce se totiž místo pomyslného odlehčení zádě a přiblížení proporcí vozu skutečnému sedanu vydal přesně opačnou cestou a na konec nového Swiftu nalepil kufr ještě vyšší a kratší. Při pohledu z profilu se vám tak bude krást na mysl otázka, zda je to ještě vůbec sedan - vůz ve výsledku vypadá pořád jako hatchback a menším nádorem na zádi. Nebo jako kombi po amputaci vrchní části koncových partií.
Odhlédneme-li od řešení kufru, pak se Swift se sedan alias Dzire liší od svého hezčího bratříčka také jinou maskou chladiče, upravenými nárazníky a novými koly z lehkých slitin. Interiér se zdá být ve srovnání s hatchbackem nedotčen.
Pod kapotou by se měly objevit motory 1,2 (benzinový) a 1,3 (diesel), to nás ale příliš zajímat nemusí - do Evropy se tento vůz na 99,99 % nikdy nepodívá. A ještě jedna poznámka. V Indii platí rozličné daňové úlevy na vozy s délkou menší než 4 metry, že by se tedy Swift sedan chtěl za každou cenu vměstnat do tohoto limitu? To uvidíme již brzy.












Nové Nové Suzuki Swift Dzire 2012 alias sedan přistižené v Indii
Pro srovnání podoba dosavadní generace sedanu představená v roce 2008
Zdroj: Rajesh Dogra přes Indinanautosblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
před 10 hodinamiJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan