Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
28.4.2025 | Petr Prokopec
Design je to jistě výrazný a neříkáme, že postrádá atraktivitu, ale voní vám po Itálii? Vazbu na místo zrodu většiny Alf ve vzhledu nového Stelvia poněkud postrádáme a jsme zvědavi, co na něj řeknou tradiční italofilové.
Alfě Romeo nelze nefandit, její modely obvykle dokážou nějakým způsobem chytnout u srdce, ať už v dobrém či zlém. Zůstaneme-li u toho lepšího, stačí si vzít za příklad sedan Giulia, který zvlášť ve verzi Quadrifoglio Verde přinejmenším disponoval vším, po čem nadšenci touží. Zajímavý design páruje s výkonným šestiválcem s kořeny u Ferrari, pohonem zadních kol a po léta byl k mání i s ručním řazením. Majitelé pak navíc mluví o vyšší kvalitě a spolehlivosti, než na jakou byli u Alfy po léta zvyklí. To vše lze navíc pořídit za rozumnou cenu. Proč se tedy Italové dosud nevydrápali zpátky na vrchol? To je otázka za milión.
Někdejší šéf koncernu Stellantis Carlos Tavares měl pocit, že Alfu Romeo vrátí zpátky na výsluní elektromobilita. Proto rozhodl o tom, že Giulia a spřízněné Stelvio v nové generaci dorazí pouze s elektrickým pohonem. Portugalská žába však naštěstí již na prameni nesedí, načež Italové mohli ještě včas přehodit výhybku. S platformou STLA tedy nebudou spojeny pouze elektrické, ale nadále i spalovací pohonné jednotky. Giulia však již nedorazí jakožto klasický sedan, což její šance na úspěch poněkud sráží.
Možná proto Alfa Romeo tento model upozadila, jakkoli stávající provedení bylo představeno již v červnu 2015, tedy rok a půl před SUV. Stelvio druhé generace totiž dorazí ještě letos, přičemž se internetem začali šířit záběry hotového designu z evropského patentového úřadu. Z těch je na první pohled patrné, že tady se dosavadní pojetí opouštět nebude, tvary ale ano - novinka má klínovitější profil a její detaily jsou řezané o mnoho ostřeji než dnes. To jen umocňuje pohled na příď, kde nechybí ikonický štít zasazený mezi úzká světla - nevypadá to nutně špatně, ale také to nevypadá moc italsky, jakási jižanská elegance a hravost tu chybí.
S otazníky máme spojený i pohled na záď, kde Italové zvolili světelný podpis roztažený přes celou šířku. Z patentových snímků zatím jednoznačně nevyplývá, zda tomuto řešení dát palec dolů či nahoru, rozhodně to ale dnes není nic originální. Zjevné navíc je, že víko zavazadelníku je poměrně úzké, což nutně omezí praktickou použitelnost. Vybrání pro registrační značku pak zasahuje poměrně vysoko, načež lze počítat s výše usazenou nákladovou hranou.
Co se týče pohonných jednotek, čistě elektrickou cestou se skutečně již nepůjde. Místo toho bude nové Stelvio k mání i s hybridním pohonem, byť zatím nevíme, jaký spalovací motor koncern Stellantis využije. Protože na platformě STLA Large sedí i Dodge Charger, mluví se o příchodu dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce. Ten by ovšem pro Evropu mohl být i přes onu hybridizaci příliš velkým emisním soustem, což vede k domněnce o použití méně přitažlivého dvoulitru.
Otázkou je návrat 2,2litrového turbodieselu, tím pádem ovšem můžeme začít spekulovat i o případném úspěchu novinky. Jakkoli je hezké, že ve verzi Quadrifoglio Verde by Stelvio mohlo nabídnout až 1 000 elektrických koní, takové provedení by zlákalo jen pár zájemců. Alfa Romeo však k návratu na výsluní potřebuje davy. Ty ale hybridní benzinový dvoulitr asi příliš neokouzlí, v USA pak nemusí stačit ani šestiválec - ostatně s tím ryzím značka neboduje ani dnes.
Zas a znovu se tak jen můžeme ptát, jestli se Italové ještě někdy vydají alespoň směrem na onen vrchol. Máme ovšem pocit, že se to spíš nestane, než aby se to stalo, což může Alfě Romeo srazit vaz. Na její záchranu by ale poté měli peníze asi už jen Číňané. Na druhou stranu, ti skutečně zachovávají technologickou otevřenost, což by za pár let mohla být cesta k úspěchu.




Nové Stelvio působí z patentových snímků všelijak - jako Alfu Romeo ho rozeznáte, s Itálií si jej spojíte už o poznání složitěji. Foto: EUIPO, CC0 Public Domain
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 10 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha