Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Octavia znovu nafotili při testech. Ukazuje už, co čekat od nové přídě
20.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste si mysleli, že nová generace Octavie dá vale čtveřici světlometů, mýlili jste se. Provedení přídě ale upraví tak, aby nepůsobilo tolik kontroverzně.
Není žádným tajemstvím, že mladoboleslavská automobilka pilně pracuje na čtvrté generaci Škody Octavia. Úplně poprvé jsme ji mohli vidět před měsícem, kdy byly poblíž rakouského Grossglockneru nafoceny první prototypy. Z jejich karoserie toho nešlo mnoho vykoukat, neboť v podstatě šlo jen o upravený současný kombík skrývající techniku nové generace, tzv. mulu. Nyní tu ovšem máme novou sadu snímků, na nichž opět vidíme mulu, kamufláž už tady ale má co skrývat.
Je samozřejmě otázkou, co přesně se pod krycí fólií skrývá, podle informací špionážních fotografů ale jde už o příď patřící novince. Z toho, co vidíme, je zřejmé, že čelní maska se přesunula o trochu níže, než kde figuruje aktuálně. Na optický klam přitom mnoho nesázíme, už jen proto, že Škoda v podstatě totéž provedla u faceliftu Fabie. Tímto modelem pak mají být ovlivněny i světlomety, i když čekat nemáme jednolité, ale dvoudílné - „oči“ na každé straně ale budou blíže u sebe.
Pokud se dané skutečnosti potvrdí, lze s jistotou počítat s prodloužením kapoty, která je u prototypu stejná jako u aktuálního provedení a celou příď musí držet pohromadě ještě dodatečné upínáky. Delší pak ostatně bude i samotný vůz, a to zhruba o 5 centimetrů, přičemž většina z této porce připadne na rozvor. Očekávat lze tedy více místa v kabině, stejně jako v zavazadelníku, neboť delší budou i převisy.
Vyjma toho bude nová Octavia také širší, což ostatně potvrzuje i polep vytažených blatníků. V rámci výšky ovšem vůz poklesne, vypadat tedy bude dynamičtěji i sportovněji. To ocení hlavně fanoušci verze RS, která se s jistotou vrátí, navíc s větším potenciálem pod kapotou. O konkrétním čísle lze jen spekulovat, nicméně bychom se vůbec nedivili, kdyby výkon motoru 2,0 TSI zamířil někam ke 300 koním.
Návrat čeká také provedení Scout, stejně jako nabídka bude zahrnovat výbavu Laurin & Klement. U té hodlá Škoda jít ještě luxusnějším směrem než dosud, což se logicky odrazí také na vyšší ceně. Vzhůru pak ostatně zamíří i základní modely, neboť vůz bude sázet na větší konektivitu dle současných trendů. Jistotou je pak i digitální přístrojový štít, byť asi ne v rámci standardu.
S čím naopak počítat můžeme již v základu, to je vyšší bezpečnostní výbava. Naznačuje to ostatně pohled do okolí zpětného zrcátka, kde nejspíše trůní senzory autonomních brzd. Kvůli stále přísnějším požadavkům Euro NCAP pak Octavia vsadí i na monitoring jízdních pruhů a dost možná i jistou formu autopilota, koneckonců koncern VW Group má k dispozici již verzi úrovně SAE3.
Zmínit lze ještě prostor pod kapotou, kde většina exemplářů vsadí na přeplňovaný litrový tříválec či 1,5litrové turbo. Tento motor pak bude i součástí plug-in hybridního ústrojí, mimo tento model ale dorazí i mild hybrid osazený integrovaným startérem/generátorem, 48voltovým elektrickým okruhem a zvětšenou baterií. Díky této dvojici pak nejspíše zmizí v propadlišti dějin motor 1,6 TDI.
Dvoulitrový turbodiesel je ovšem jistotou, tak jako benzinový čtyřválec 2,0 TSI, který nebude pohánět pouze zmiňovanou variantu RS. Nic bližšího ale momentálně z křišťálové koule nevyčteme. Dá se však předpokládat, že prototypy se budou ukazovat na veřejnosti stále častěji, pročež nám informační pramen hned tak nevyschne.




Čtvrtá generace Škody Octavia byla znovu nafocena. Vůči předchozímu prototypu však možná nyní její čelní partie již zdobí nová maska chladiče
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nejnovější články
Porsche už se propadlo do mohutné ztráty. A i další čísla jsou těm červeným tak blízko, že zkázu nejspíš odvrátily jen účetní triky
před 3 hodinami
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
včera
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
