Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 | Petr Prokopec
Chvílemi opravdu nevíme, kde Mercedesu hlava stojí, však jakého zákazníka chce na tohle auto ulovit? Je to ve své podstatě těžký čtyřválcový sporťák, něco takového si kupce bude hledat velmi obtížně.
Prakticky po celou dobu, co se mluví o přechodu od spalovacích aut k těm elektrickým, jsme fascinováni tím, jak ledabyle k této věci někteří výrobci přistupují. I když jde někdy o značky s velmi náročnou a konzervativní klientelou, tváří se, že za pár let prostě přehodí výhybku a jejich byznys pojede dál jako doposud. Nebylo by to tak, ani kdyby elektrický pohon představoval co do své použitelnost skutečný ekvivalent toho spalovacího za podobou cenu, protože některých klientům by část vlastností spalovacích aut chyběla tak či onak. Ve skutečnosti ale představuje horší a dražší řešení, takže na základě čeho třeba Mercedes-Benz předpokládal, že se od něj klienti nezačnou odvracet zády?
Odpověď neznáme, víme ale, že se svým původním přístupem narazil, a tak ho přehodnotil. Vlak je ale rozjetý a nejede ze zastávky U objemného motoru přímo do Náměstí elektromobility, po cestě si dává ještě pár stanic typu Zeleného povstání. Automobilka tak v rámci celého procesu hojně sází také na extrémní downsizing, kdy klidně čtyřlitrové osmiválce nahrazuje dvoulitrovými čtyřválci. Asi nejznámějším případem je Mercedes-AMG C63, nemalá kritika je ovšem spojena také s novou generací třídy SL. Základní model totiž používá stejný motor, jakým disponuje menší A45 a nebylo to přijato dobře prakticky nikým.
Třícípé hvězdě ale jako by bylo všechno jedno, a tak ten samý motor nadělila i spřízněnému kupé AMG GT 43. Nebavíme se ani o čtyřdvéřové verzi, jde o někdejší supersportovní kupé spojené jen s motory V8, které najednou může mít čtyřválec, tedy z pohledu tradiční klientely Mercedesu zcela nevyhovující motor. Bude tedy opravdu zajímavé sledovat, jakého úspěchu tato verze dosáhne, neboť opravdu nevidíme nikoho, kdo by na takový vůz čekal. A to i proto, že kvůli své hmotnosti zcela míjí zadání, kterého měla právě díky dvoulitru pod kapotou dosáhnout. Třícípá hvězda přitom novinku popisuje jako vůz pro puristy a skutečné řidiče, to zní jako žert.
Něčím takovým AMG GT 43 není ani náhodou, jakkoli vůz přišel o pohon všech kol, s nímž je spojeno osmiválcové provedení. Výkon směřující na jednu nápravu totiž není zárukou úsměvu od ucha k uchu, pokud u toho máte 1 775 kilogramů. Purista by navíc chtěl manuál, ne devítistupňový automat, chtěl by, aby padáka dostalo pomalu cokoli, co by připomínalo luxus a komfort. Nic z toho se ale nestalo, tohle je v podstatě sportovní Mercedes každým coulem, akorát s motorem, který se ke sportovnímu Mercedesu vůbec nehodí.
AMG GT 43 je tak spíše než auto pro pravověrné řidiče Mercedesem pro chudé. Touží ale někdo ze zákazníků po takové nálepce? Odpověď si jistě domyslíte. Tím naše úvahy raději ukončíme a přejdeme k holým faktům a číslům. Začneme přitom u zmíněného dvoulitrového motoru, který produkuje 421 koní a 500 Nm. Dalších 14 koní pak dodává hybridní systém, načež stovky dosáhnete za 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na 280 km/h.
Oproti osmiválcovým verzím se novinka liší odlišnými nárazníky, kdy do toho zadního jsou zasazeny kulaté a nikoli hranaté koncovky výfuku. Další změnou je užší rozchod kol, který si vyžádal zúžení blatníků. Standardně lze pod nimi nalézt 19palcová litá kola, brzdy z kompozitu a ocelové pružiny, připlatit si ovšem můžete za jednadvacítky či podvozek AMG Ride Control Chassis. A také za paket AMG Dynamic Plus s elektronickým zadním diferenciálem.
Uvnitř lze počítat se sportovními sedadly, 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem či 11,9palcovou obrazovkou multimediálního systému MBUX. Ani v tomto případě pochopitelně nechybí rozsáhlé příslušenství, které dál sníží zůstatek vašeho bankovního účtu a zvýší hmotnost auta. V té chvíli se však AMG GT 43 ještě více vzdálí svému zadání - jsme přesvědčeni, že tohle auto v zásadě nemá koho oslovit.





















AMG GT 43 se od osmiválcových verzí liší nárazníky, užšími blatníky a pochopitelně hlavně motorem. Čtyřválec se 421 koňmi pak sice není zrovna slabý, jenže tradiční klientelu neosloví. Tu novou pro změnu vůz nezláká kvůli své vysoké hmotnosti a celkovému charakteru. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva