Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Alpine dostane nový motor 1,8 TCe, schytá jej i další Mégane RS
7.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zadní kola retro-Renaultu má pohánět nová osmnáctistovka, vyvinutá spolu s Nissanem. S až 300 koňmi by se mohla dostat i do příštího Méganu RS.
Když se v minulých týdnech objevily další zprávy o připravovaném Renaultu Alpine, spekulovalo se o tom, že by ho mohl pohánět dvoulitr z Mégane RS nebo šestnáctistovka z ostrého Clia. Ani jeden motor tu nicméně nečekejme, Alpine dostane nově vyvinutou osmnáctistovku TCe. Ta nicméně vzniká z přeplňovaného motoru 1,6.
V Renaultu Alpine bude mít tenhle motor údajně tři výkonové verze, 250, 275 a 300 koní. Rozdíl 25 PS se může zdát docela málo, není ale vyloučeno, že 300 koní bude mít verze typu „skoro-RS”, a že se s nimi bude pojit také aerodynamický paket nebo podobný prvek výbavy. Dvě slabší verze se totiž budou lišit jen v naladění, ale v nejvýkonnější verzi bude motor mít také optimalizované chlazení a jinou hlavu válců.
Je pravděpodobné, že motor bude ve všech svých verzích spojen s dvouspojkovou převodovkou EDC, otázkou jen zůstává, zda bude dostupný i manuál - a petrolheadi na celém světě jistě doufají, že bude. EDC nicméně v současnosti zvládne nanejvýš 220 koní, takže bude muset být upravena a zejména zesílena, aby další nálož zvládla.
Motor 1,8 TCe údajně nezamíří jen do útrob Renaultu Alpine, nýbrž bude pohánět také další modely. Spekuluje se o příští generaci Mégane R. S. kterýžto stroj by tak mohl ve své nejostřejší verzi mít právě oněch 300 koní, budeme-li spekulovat, a pokusit se sebrat rekord Nordschleife mezi předokolkami Hondě Civic Type-R. Ovšem, je také otázka, jak to se Severní smyčkou vůbec dopadne, vývoj není jistý.
Také zatím není jednoznačné, kdy se této sportovní novinky od Renaultu dočkáme. Hovoří se o tom, že se ukáže na podzim jako modelový rok 2016, jenže také se automobilce dostala kritika za to, že se koncept příliš drží originálu. Snaha o retro by nemusela nicméně být marná, podívejme se na Fiat 500 nebo třeba Ford Mustang.
Také se ale může Renault vrátit k rýsovacím prknům a představit tenhle stroj až pro modelový rok 2017. Pohonná jednotka by se pravděpodobně nezměnila, takže se v každém případě můžeme těšit na velmi zajímavý sporťák. Jen doufejme, že manuál bude aspoň na přání.












Koncept Renault Alpine Celebration je asi produkční verzi dost blízko
Zdroj: Automotivpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva