Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500 2016 je oficiálně venku, facelift sáhl na vzhled, kabinu i motory
3.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský hatchback se dočkal nových světel či multimediálního systému. Pod kapotou pak nabízí stále stejné, ovšem úspornější pohonné jednotky.
Co jsme ráno nakousli, to si nyní můžeme dojíst. Vylepšený Fiat 500 totiž nezůstal tajemstvím až do zítřejšího slavnostního odhalení, místo toho tu máme obrazový materiál a tiskovou zprávu již nyní. Jak se přitom dalo očekávat, veškeré změny jsou vesměs drobné, přestože přicházejí dlouhých osm let od odhalení stávající generace. Ta přitom přišla na světlo světa 4. července, tedy ve stejný den jako originální Cinquecento. I když to samozřejmě bylo odhaleno již v roce 1957.
Tímto datem se ale již déle zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na ony modifikace, kterých je podle oficiálního prohlášení značky rovných 1 800. Při pohledu na exteriér ale spíše budete hrát hru na rozpoznání pěti rozdílů, neboť nové jsou vlastně jen světlomety, které mohou být na přání xenonové. Dále tu pak máme LEDky pro denní svícení, kromě nich se ovšem diody nastěhovaly rovněž dozadu.
Vraťme se ale ještě zpátky dopředu, kde je nová čelní maska a lehce modifikovaný nárazník. Počítat lze rovněž s novými 15palcovými a 16palcovými litými koly či novými barvami karoserie Corallo Red a Opera Burgundy, které celkovou paletu rozšiřují na 13 odstínů. Vzadu se pak chromové dekorace přestěhovaly níže na nárazník.
Mimo to Fiat rozšířil i doplňkovou výbavu, v jejímž rámci můžete sáhnout po grafických dekoracích Second Skin. S nimi je přitom možné polepit vrchní část karoserie „maskáči“, kromě toho jsou ovšem dostupné také pouze boční polepy. Navíc si můžete připlatit také za oblepení celé karoserie, tím jsme však se zevnějškem hotovi.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde najdeme především novým multimediální systém Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem. Díky tomu se měnila architektura palubní desky, kde nové jsou výdechy klimatizace. Pozměněn byl rovněž volant, počítat můžete taktéž s prémiovějšími materiály či novými odstíny čalounění.
Standardem se ve všech případech stává sedm airbagů, úrovně Pop a Pop Star počítají s analogovými displeji a základním audio systémem. Vrcholná úroveň Lounge ovšem dostala do vínku integraci se smartphonem, navigaci TomTom nebo sedmipalcový digitální přístrojový štít. Nechybí samozřejmě ani propojení s internetem.
Zmínit je možné ještě lepší odhlučnění, za dalšími modifikacemi ale již musíme do motorového prostoru. Zde najdeme stejné pohonné jednotky jako dříve, i když také v jejich případě dorazila lehká modifikace. Základním agregátem je tak i nadále atmosférická jedna-dvojka o výkonu 69 koní, která emituje 99 gramů CO2 na km.
Benzinový 0,9litrový dvouválec TwinAir je pak k mání v 85koňové nebo 105koňové verzi, přičemž emise CO2 jsou v obou případech nižší než 90 g/km. Slabší verze má pak jezdit za 3,8 l/100 km. Mrknout můžeme ještě na 1,3litrový turbodiesel Multijet, který dává 95 koní a emituje 89 gramů CO2, o šest méně než dříve.
Dále Fiat zrevidoval ještě robotizovaný manuál Dualogic, lepší ovladatelnost a komfort má přinést modifikovaný podvozek. Tím ovšem změny končí, do prodeje přitom italská novinka zamíří již v září. Ceny budou známy později, očekávat však máme lehké podražení vůči stávajícímu provedení.
Modernizovaný Fiat 500 nabídne i větší personalizaci, kterou si můžete prohlédnout na černě lakovaném voze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis