Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS 2018: manuál mu zůstane, přijde s více než 300 koňmi
9.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Renault to zatím neříká s neochvějnou jistotou, slova šéfa Renault Sportu ale naznačují, že ruční řazení by vozu mělo zůstat kvůli zábavě za volantem.
O nové generaci Renaultu Mégane RS bylo sepsáno již bezpočet článků, vesměs ale nešlo o příliš příjemné čtení. Dosavadní spekulace totiž naznačovaly, že francouzská novinka půjde ruku v ruce se současnými downsizingovými trendy a nechá ladem dvoulitrový objem motoru. Mnohem horšími se ovšem jevily informace, dle kterým by minulostí měla zůstat manuální převodovka, na jejíž místo by se nastěhoval automat EDC, jako u Clia RS.
Novější a také o poznání přesnější zprávy jsou ale příjemnější. Pochází z úst samotného šéfa sportovní divize Renaultu Patrice Rattiho, který řekl, že u nového Méganu RS nepůjde jen o rychlost. Automobilka chce vůz prodat i „skrze zábavu za volantem” a z toho důvodu Ratti řekl, že „pravděpodobně“ dorazí manuální převodovka. Pochopitelně to není jistota, naznačuje to ale cosi o poněkud rozumnějším smyšlení Renault Sportu. Automat EDC by pak byl k mání jen jako alternativa, což nám jistě nemá důvod vadit - alespoň by se ukázalo, o co je mezi zákazníky tohoto modelu jaký zájem.
Vyjma toho máme počítat s řízenou zadní nápravou, kterou se již chlubí Mégane GT. To je dáno faktem, že jak varianta RS, tak i základní modely byly vyvíjeny společně. Na pohon všech kol ovšem máme zapomenout, přestože pro Renault byl nemalým měřítkem také Ford Focus RS. Tomu by se novinka měla přiblížit zejména výkonem - přesnou cifru neznáme, Ratti však řekl, že pro současnou generaci dvoulitrového turba pod kapotou Méganu RS je limitem 300 koní. A nová generace by tedy měla překonat tuto metu.
Ve další generaci vozu bychom se ovšem obou poháněných náprav nejspíše dočkat mohli, i když spalovací jednotka zřejmě dostane na starosti jen tu přední. Zadní kola pak bude roztáčet elektromotor, což je kombinace, která si zřejmě vyžádá již jen automatickou převodovku. S takovým krokem ale můžeme počítat až někdy v polovině příští dekády.
Tyto spekulace ostatně již potvrdil i anonymní zdroj z Renault Sportu, dle kterého „jde sice o pouhý začátek, nicméně máme na stole hybridní projekt. A jelikož Renault je do něj celý žhavý, je jisté, že do vývoje budeme zapojeni i my. Snažíme se přitom, abychom mohli mluvit do velkých věcí, jako je architektura či kde ve voze budou usazeny baterie.“
Vzdálenější Budoucnost tedy není dvakrát přitažlivá, ale zatím se těšme na to, co přijde dříve. Kombinace více než 300 koní, manuální převodovky a řízené zadní nápravy totiž vůbec nezní špatně, pokud se Renault bude držet receptů, které z dosavadních generací Méganu RS dělaly tak zajímavé stroje...



Nový Renault Mégane RS by měl dostat do vínku 300 koní, které na přední nápravu bude přenášet jak manuál, tak automat EDC. Tedy alespoň dle nových informací
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva