Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat kombi byl nachytán při testech, jeho nová záď zboku připomíná nekonečný vlak
12.10.2022 | Petr Prokopec
Ani sedmá generace německé ikony zjevně nevsadí primárně na styl, smyslem její existence nadále bude maximální praktičnost. Záď kombíku je tak až bizarně dlouhá, objem zavazadelníku bude jistě enormní.
Již příští rok se v historii Volkswagenu Passat uzavře jedna éra. Jeho sedmá generace totiž nebude vyráběna v Německu, nýbrž na Slovensku po boku Škody Superb. Vůz navíc dorazí jen jako kombík, na rozdíl od českého zástupce, v jehož případě se počítá i s liftbackem. Oba zástupci německého koncernu přitom již mají poněkud umetenou cestičku k úspěchu, neboť Ford Mondeo a Renault Talisman v Evropě skončily. A totéž čeká i Opel Insignia, načež budou Passat a Superb pomalu jedinými zástupci mainstreamu ve střední třídě.
Německý model byl aktuálně nachytán na Nürburgringu, přičemž automobilka se evidetně snažila, aby tvary nové generace utajila. Zejména čelní partie tak Volkswagen oblepil mnoha samolepkami, které imitují tvary dosluhujícího provedení. Pokud se ale na ně zadíváte zblízka, zjistíte, že nový Passat dostane do vínku ostřeji řezané světlomety a mřížku chladiče s vertikálními lamelami. Výraznější jsou rovněž vstupy vzduchu či prolisy na kapotě motoru.
Nejzajímavější je ale záď, která i díky použitému maskování působí až komicky dlouze. Volkswagen tak zjevně nebude novým Passatem dupat po štěstí stylovému kombíku modelu Arteon a vsadí znovu na maximální praktičnost. Kolik zavazadel pojme, můžeme jen spekulovat, tisíce litrů po sklopení zadních sedadel to ale budou jistě.
Krytka za předním kolem pak naznačuje, že testovaný prototyp disponuje plug-in hybridním ústrojím. Na rozdíl od současné generace by nicméně již nemělo jít o kombinaci elektromotoru a jedna-čtyřky, nýbrž novějšího 1,5litrového čtyřválce. Volkswagen by navíc měl zdvojnásobit kapacitu baterií, díky čemuž vůz ujede čistě na elektrický pohon 100 kilometrů či více. Právě to je jeden z důvodů, proč má model plnit přísnější emisní normu Euro 7, ač ta ještě nebyla specifikována ve všech ohledech.
Německá automobilka spalovací a hybridní ústrojí použije u tohoto modelu naposledy, osmá generace totiž vsadí jen na elektrický pohon. Souběžně s tím pak přepřáhne i na jiné označení, v důsledku čehož na Passat na konci dekády narazíte už jen v autobazarech. Podobný vývoj pak čeká i Superb, neboť Škoda již uvedla, že tento model a Kodiaq budou jejími posledními se spalovacím ústrojím. I v Mladé Boleslavi totiž vidí budoucnost pouze v baterkách.
My se dnes budeme držet sedmé generace, která dorazí na evoluční verzi modulární platformy MQB. Uvnitř by měla disponovat novým digitálním přístrojovým štítem, jenž se bude skrývat za volantem osazeném dotykovými ploškami pro ty nejčastější funkce. Středový displej multimédií pak bude volně stojící, aby tak figuroval ve vašem zorném poli a umocnil bezpečnost.
Lze už jen dodat, že na rozdíl od současného provedení, kdy plug-in hybridní verze GTE produkuje 218 koní, by nově kombinace elektromotoru a spalovací jednotky měla vystoupat na vrchol nabídky. Je nicméně otázkou, zda nabídne alespoň 280 koní jako stávající dvoulitr TSI. I kdyby však ano, veškerý výkon nebudete mít k dispozici neustále, na rozdíl od zvýšené hmotnosti.



Aktuální Passat GTE páruje jedna-čtyřku s elektromotorem. Toto spojení nabízí 218 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu, přičemž čistě na elektřinu vůz ujede 55 kilometrů. U nové generace by však právě tato porce měla vzrůst na dvojnásobek, aby tak automobilka splnila přísnější emisní limity. Prototyp nové generace vozu můžete vidět na videu níže či na zdrojovém odkazu. Foto: Volkswagen
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejčtenější články
Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8.4.2025Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8.4.2025Automobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
8.4.2025V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy