Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu
7.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná limuzína má představit technologie, které posléze zamíří do levnějších modelů. Mimo to Volkswagen plánuje i více hybridů a elektromobilů.
Novinek Volkswagenu jsme se na letošní Ženevě dočkali opravdu požehnaně. Pro vývojová oddělení však jde de facto o minulost, a proto se Heinz-Jakob Neusser, šéf této divize, na výstavišti Palexpo rozpovídal o modelech, které můžeme očekávat v prodeji teprve za několik měsíců či dokonce let. Jedním z nich je i nová generace Volkswagenu Phaeton, která by se podle Neussera měla stát „lídrem své třídy“.
Tím je samozřejmě potvrzeno, že další generace nelidově velkého a drahého lidového vozu opravdu přijde . Nezabrání tomu ani fakt, že Phaeton nikdy nebyl prodáván ve větším než malém množství. Volkswagenu však slouží jako výkladní skříň nových technologií, díky čemuž si značka následně může dovolit mnohé systémy aplikovat i na mainstreamové modely za dostupnější cenu.
„Využijeme veškerou dostupnou technologii a vyvineme ji nejen pro ostatní vozy Volkswagenu, ale taktéž pro další značky sdružené pod křídly koncernu,“ říká k celé záležitosti Neusser a naráží tak hlavně na druhou generaci platformy MLB, která je momentálně ve vývoji. Především díky ní má být nový Phaeton „velmi jemný a luxusní“.
Jen tímto vozem ovšem divize, jíž Neusser šéfuje, živa není. V roce 2016 se tak prý dočkame příchodu nových baterií určených hlavně pro elektromobily. Ty nabídnou o 50 procent větší dojezd, což nezní špatně. Ještě lepší výsledky Volkswagen očekává v budoucnu - v roce 2020 by dojezd měl být oproti současnosti trojnásobný.
Z těchto prvků pak budou těžit i hybridy, jejichž výraznější expanzi Volkswagen rovněž plánuje. Co má ovšem smůlu, to je malý sportovní model postavený na základech konceptu BlueSport. Ačkoliv se Neusserovi nápad jeho předchůdce Ulricha Hackenberga líbí, pro daný vůz prý neexistuje dost zákazníků. A proto byl zaříznut.











Volkswagen Phaeton sice není prodáván ve velkém množství, pro koncern však slouží jako výkladní skříň nových technologií
Zdroje: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 5 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před hodinouNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 2 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 4 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 5 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.16. 13:13 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan