Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii

Volkswagen nakonec druhou generaci vlajkové lodi do Detroitu nepřivezl, ale nástupce Phaetonu připravuje. Poučí se prý z nezdarů předchůdce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii

22.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen nakonec druhou generaci vlajkové lodi do Detroitu nepřivezl, ale nástupce Phaetonu připravuje. Poučí se prý z nezdarů předchůdce.

Diskuse o návratu Phaetonu k americkým břehům sahá téměř až k dobám uvedení první generace nejluxusnějšího Volkswagenu, tedy do roku 2006. Tradovalo se, že druhá generace bude odhalena na letošním autosalonu v Detroitu, ale nestalo se tak a na NAIAS se neukázal ani koncept. To by mohlo znamenat, že se už žádného nástupce nedočká, nebo že by nemusel dorazit přinejmenším za Velkou louži do Spojených států, kde se s úspěchem nesetkal. Jenže nic takového prý na stole není.

Na novém Phaetonu se podle informací kolegů z Car and Driver naopak pilně pracuje, projekt má akorát menší zpoždění a fázi veřejného představení studie zřejmě zcela přeskočí. Pokračovatel vyplněných přání Ferdinanda Piecha se chystá ohromit minimálně americký trh a koncept se původně na detroitské show mělo objevit. Jeho představení ale na poslední chvíli ve Wolfsburgu pozdrželi, právě kvůli menšímu zpoždění - produkční verze je prý ještě příliš daleko od výroby.

Vlastně ani není divu, že Volkswagen v tomto případě netrpí přílišným sebevědomím. První generace vozu velké ovace nesklidila a bylo by spíše ke škodě věci, kdyby koncept lákal na něco, co si reálně nebude možné koupit. U VW prostě nechtěli nikoho tahat za nos a sami si musejí být jistí, že napodruhé už vedle nešlápnou.

Volkswagen si musí dát s druhou generací zatraceně záležet, však první dějství s sebou přineslo celou řadu nedostatků nejen v případě neadekvátní image značky výrobce „lidových vozů”, ale i nemastný neslaný design podkopaný trhlinami ve spolehlivosti. Automobilka ponaučena z neúspěchu však hodlá bojovat a zkusit to znovu. Věrohodné zdroje hovoří o celohliníkové karoserii ve stylu Audi A8, která by umožnila značně snížit hmotnost celého vozu a navíc by spolu se štědřejšími rozměry podpořila vnitřní prostor a tedy i pohodlí nezbytné pro limuzínu této kategorie.

Kromě toho si můžeme být jistí, že uvnitř najdeme nejmodernější technologie, které se budou nastavovat i prostřednictvím nového informačně-zábavního systému. Namísto hladových motorů V10 a W12 se pod přední kapotou dozajista objeví úspornější jednotky hnané trendem downsizingu. Doufejme, že si ale třeba Volkswagen dovolí osadit novinku alespoň osmiválcem, protože plug-in hybridní budoucnost nás tolik nepřitahuje. Potvrdí se, že použije stejnou platformu MLB jako Porsche Panamera a také to, že přijde s originálnějším designem? Budeme si muset počkat a uvidíme.


Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 1 - VW Phaeton 01Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 2 - VW Phaeton 02Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 3 - VW Phaeton 03Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 4 - VW_Phaeton_1Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 5 - VW_Phaeton_2Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 6 - VW_Phaeton_3Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 7 - VW_Phaeton_4Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 8 - VW_Phaeton_5Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 9 - VW_Phaeton_6Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 10 - VW_Phaeton_7Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii - 11 - VW_Phaeton_8
Z prodejního hlediska propadák, zejména v USA. Volkswagen ale boj nehodlá vzdát a pustí se do Phaetonu znovu, snad s nižší cenou

Zdroje: Car and Driver, Motor Authority

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.