Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW slibuje úplně jiný design dalších modelů, revoluci začne nový Phaeton
2.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf designu Volkswagenu označuje současný přístup za omyl a avizuje velké změny. Jednotlivé modely i typové řady se budou lišit mnohem více než dnes.
Berme podobná prohlášení s rezervou, neboť konzervativně smýšlející výrobci avizují velké designové změny co chvíli a nic přelomového se poté obvykle nestane. Pro příklad nemusíme chodit daleko - také nové škodovky měly být tvarované mnohem dramatičtěji než dosud a realitu vidíte sami. Nový Rapid nebo už prakticky odhalená Octavia III jsou sice ve srovnání s dosavadními modely dost odlišné, pořád se ale drží vcelku konzervativních a jednotných tvarů. To prosím neberte kriticky, spíše jako dodání pravděpodobné náplně následujícím slovům.
Přesto nechceme slova designového šéfa Volkswagenu Klause Bischoffa, pronesená před kolegy z britského Auto Expressu, bagatelizovat. V prvé řadě jsou totiž nebývale sebekritická. Bischoff totiž v prvé řadě připouští, že současný přístup k designu VW, kdy jsou všechny modely inspirované pojetím jednoho z levnějších modelů (v tomto případě tím nejvýznamnějším, Golfem) za omyl. A velí k úplnému obratu směrem, který svého času (k nepochopení mnohých, nutno dodat) zvolilo BMW - tedy použít vlajkovou loď jako nositele přelomového designu, jí udat nový směr a tím kráčet i v případě zbylých modelů.
„Použití strategie designové inspirace odzdola nahoru nezafungovalo,” připustil doslova Bischoff a dodal: „Vlajkové modely jako Phaeton by měly sloužit coby 'haló-produkty' a ovlivňovat ostatní modely ve smyslu designu nežli naopak.” Své naděje na změnu přitom vkládá do nového Phaetonu, který před časem dostal zelenou a na trhu by se měl objevit v roce 2015 jako jeden z vozů na platformě MLB sdílené s Porsche.
Už to by samo o sobě bylo zásadním prohlášením, Klaus B. ale očividně nechtěl zůstat při zdi a zkritizoval i designovou podobnost současných modelů VW napříč modelovými řadami. Pro budoucí novinky tak slíbil více jedinečnosti a to ne pouze nahodilé.
„Dodáme jiný vzhled sedanům, SUV a MPV a hatchbackům,” řekl Bischoff s tím, že jistá vzhledová jednotnost zůstane zachována, ale pouze u typově podobných aut - Touareg s Phaeotonem už byste si zkrátka splést neměli. Manažer Volkswagenu zároveň ujistil, že ačkoli design budoucích novinek bude atraktivnější, nemá negativně ovlivnit praktičnost a jízdní schopnosti jednotlivých aut. Jak také jinak.
Minimálně odhodlání tedy Volkswagenu očividně nechybí. Bischoffovo prohlášení navíc přichází krátce poté, co se nebývale sebekriticky v médiích projevil i Ferdinand Piëch, který mimo jiné hovořil právě o designu. Jeho někdejší „odchovanec” Peter Schreyer totiž dnes „maluje” vesměs atraktivní Ke, zatímco Volkswagen zůstává při zemi. A tak Bischoffova rozhodně slova nepřicházejí jako překvapení - co z nich ale ve skutečnosti bude, to teprve uvidíme.
Smysl pro drama Volkswagenu nechybí, už facelift aktuálního Phaetonu nastiňoval dosti dramaticky, realita je nakonec trochu jiná
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 9 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 10 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
dnes - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
dnes - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva