Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory
24.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace luxusního sedanu VW je prý v podstatě hotová. Kvůli úspěchům té současné v Číně si však budeme muset ještě pár let počkat.
Jen za poslední dva roky jsme se o nástupci současné vlajkové lodi modelového portfolia Volkseagenu zmínili už šestkrát. To svědčí o pochybnostech vedení, jestli mu konečně dát zelenou. Zřejmě nebylo kam spěchat, protože Phaeton nikdy nebyl prodáván ve větším než malém množství a pro automobilku to znamenalo docela výrazné finanční ztráty. Proto ho také v roce 2006 vyškrtla z ceníků v USA. Teď se ale zdá, že si manažeři z Wolfsburgu vše ujasnili a vyříkali, protože termín uvedení konečně stanovili přesněji.
K premiéře druhé generace, která je prý už téměř dokončená, má dojít v roce 2018. Důvodem odložení startu prodejů, k nimž mělo dojít letos v lednu, můžeme dávat za vinu čínským zákazníkům, kteří jsou po aktuálním vydání prý lačnější než hyeny, zatímco dříve po něm pomalu ani neštěkl pes.
Přestože nové dějství dorazí až za čtyři roky, zájemci se mohou těšit na novou platformu MLB Evo, která bude sloužit také připravovaným modelům Audi A4, větší A6 i nejluxusnější A8, dále třeba příštímu VW Touaregu a ještě předtím sesterské Q7 z Ingolstadtu. Pod kapotou navíc přiveze Phaeton úspornější turbodiesely s přímým vstřikováním a revoluční plug-in hybridní jednotky v čele s vidlicovým šestiválcem, kterému elektromotor pomůže k celkovému výkonu přesahujícímu 405 koní.
Zájemci o rychlejší luxusní přepravu po dálnicích budou pravděpodobně volit osmiválcový naftový motor V8 TDI, od kterého si máme slibovat především kultivovanější projev i větší zátah. U něj má výkon vyšplhat někam ke 455 koním.
Zkrátka nepřijdou ani milovníci benzinu, pro něž budou provozní náklady zcela podřadné, protože se objeví i vrcholná verze s W12. Dříve se sice spekulovalo, že kvůli nevalnému odbytu zamíří Phaeton do nižší třídy, ale podle předpokládané startovní ceny v USA dosahující v přepočtu na 1,5 milionu korun to přiliš reálně nevypadá.











VW Phaeton příští generace je podle zástupců automobilky dokončený. Čeká jen, až jeho první generace nakrmí hladové „krky“ bohatých Číňanů
Zdroj: Autonews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 52 minutamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 3 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 5 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 6 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva