Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 2016: nová generace dorazí s progresivním designem, bude jako kupé
10.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V rámci projektu jménem D5 už v Ingolstadtu horečnatě pracují na nové generaci Audi A8. Má dostat nový design, techniku i elektronické pomocníky.
Současné generace Audi A8 se loni dočkala faceliftu a v inovovaném provedení je pochopitelně k mání i v České republice. Od té doby o ní ale není moc slyšet - Němci se připomněli pouze luxusní edicí Exclusive a představili také inovovaný model pro terče ostřelovačů, v tuto chvíli už ale zřejmě mají v úmyslu nechat dnešní A8 na trhu jen „dožít”. To ale neznamená, že by skládali ruce v klín, však už od loňska se mluví o tom, s čím přijde nová generace. A právě v případě její budoucnosti máme nyní o něco jasněji.
Nové informace vyštrachali kolegové z magazínu Car, kteří informují třeba o vývoji designu. Ten bude mít po vyřazení pěti jiných designových návrhů mimo jiné také od Fabrizia Giugiara na starosti přímo designový šéf značky Mark Lichte. Jeho práce prý v jedno spojuje „britskou eleganci s italskou sportovností a německou solidností”, lépe se ale půjde chytit slov o progresivnějším pojetí, které zaručí, že A8 už nebude vypadat jako A6 s přebytkem růstového hormonu. Vůz by se také měl vyznačovat decentnější přídí včetně masky chladiče a měl mít podobně pojatou, postupně se zužující příď. To by mělo dodat siluetě A8 prvky podobné kupé, to je dnes velmi oblíbené řešení.
Zdroje Caru na druhou stranu hovoří o tom, že nový design nebude zase tak moc radikální, jako chtěl nebo mohl být. Vůz totiž nepoužije novou koncernovou platformu MSB vyvinutou hlavně Porsche, jak bylo původně plánováno, ale vsadí na stávající, pochopitelně upravenou platformu PL65, která je vyvíjena pouze Audi. Důvodem je údajně snaha dopřát vlajkové loni hlavně čtyřkruhovou techniku - šéf R&D Audi Ulrich Hackenberg se prý obával ztráty image, pokud by A8 byla více „koncernová”. Tento limit pak pochopitelně omezí i designéry, a tak jsme zvědavi, jak moc „designově progresivní” nová A8 nakonec bude.
Přesto bychom neměli podléhat dojmu, že nová A8 nebude opravdu nová. Audi chce zlepšit vše, co jen bude trochu možné, a tak vozu dopřeje ještě nižší hmotnost díky použití lehkých materiálů, nové systémy pro podporu řízení (částečný autopilot), bezpečnosti i komfortu. Vůz má dostat zcela nový palubní systém (stále MMI) s větším displejem. Zajímavé také je, že nová A8 by měla být zajímavější na řízení - o to se má postarat vylepšený podvozek, přenos výkonu na kola i systém Drive Select, který dopřeje řidiči více kontaktu s autem.
Jasno je údajně i v případě pohonných jednotek, které se prý obejdou bez čtyřválce. Ty benzinové zastoupí motory 3,0 V6 TFSI, 4,0 V8 TFSI a nadále i 6,3 V12 TFSI s výkony 330, 466 a 573 koní. U dieselů se pak bude jednat o agregáty 3,0 V6 TDI, 4,0 V8 TDI a 5,0 V10 TFSI s výkonovým rozpětím 275 až 507 koní. Převodovky budou pouze automatické, pohon všech kol ale nadále standardem nejspíš nebude.
Pokud vše půjde podle plánu, nová A8 by měla byt hotová někdy v průběhu příštího roku a světu se představit v roce 2016 na autosalonu v Ženevě. Do té doby stran její techniky i designu jistě ještě leccos uslyšíme...
Posledním výstřelem současné generace A8 je model Security. Audi už zřejmě s další novinkou nepřijde, místo toho bude pracovat na generaci nvé - má především jinak vypadat, s evoluční technikou by pak měla být o něco lehčí, dynamičtější, „řidičštější” a pochopitelně komfortnější a luxusnější
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 6 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 7 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 9 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 10 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva