Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW T-Roc předčasně odhalil únik, z bestselleru by se konečně mohl stát i král fešáků
17.1.2025 | Petr Prokopec
S T-Rocem německá automobilka trefila hřebík na hlavičku, možná by ale mohl být ještě úspěšnější, kdyby vsadil na poněkud líbivější design. Zdá se, že druhá generace míří přesně tím směrem.
Volkswagen T-Roc neboli Golf na chůdách se světu poprvé představil v roce 2017. Od té doby jde o jeden z důležitých modelů značky, který se pravidelně objevuje v desítce nejlíp prodávaných aut v Evropě. V důsledku toho se nedalo čekat, že by se Němci výrazněji vzdálili od svého obvyklého přístupu v duchu hesla „neopravuj, co není rozbité“. A také to neudělají, auto se podrží stejných základů a přijde s už známým designovým tématem. Přesto jej zpracovává o dost lákavěji.
Ukazují to pohledy na hotový vzhled auta, který se tradičně objevil ve zdrojových datech palubního systému Volkswagenu ještě před premiérou samotného T-Rocu. Je tedy jisté, že nové SUV bude představeno ještě letos, přičemž do vínku dostane platformu MQB Evo stejně jako faceliftovaný Golf. A zatímco techniku bude dál sdílet především s tímto vozem, po stránce designové se pro změnu nechá ovlivnit větším Tiguanem. To přitom dorazilo ve třetí generaci na podzim 2023, prodávat se pak začalo loni.
T-Roc pojme stejné designové téma o něco agresivněji a konečně i líbivěji, dá-li se z dostupné grafiky takto soudit. Za tímto výsledkem hledejme kombinaci ostřeji tvarovaných světel a výrazného nárazníku, který se dočkal výpletu ve tvaru šestiúhelníkových včelích pláství. VW u něj navíc zjevně přistoupil k menšímu prodloužení, zatímco zadní okno působí jako víc zešikmené. Ono v úvodu citované spojení „Golf na chůdách“ je tak ještě více patrné, se správně zvolenou cenou by tedy automobilka mohla bodovat více než dosud. Zvláště když pod kapotu zamíří ta správná technika.
T-Roc totiž bude dál kráčet spalovací cestou, už nabídka plug-in hybridu je nejistá. Jakkoli VW tuto techniku má k dispozici, změna pravidel pro měření spotřeby v Evropě z této alternativy velmi pravděpodobně udělá jen drahý špás, ať již pro výrobce, nebo pro zákazníky. Jistotou jsou tedy v této chvíli mild-hybridní verze agregátů, stejně jako některé čistě spalovací. Mezi ně pak snad dál bude patřit i dvoulitrový turbodiesel.
Automobilka pak má chystat i návrat verze R, která dostane taktéž čtyři válce a dva litry objemu, spalovat ovšem bude benzin. Toto by přitom mělo stejně jako pod kapotou Golfu nabídnout 333 koní, o jejichž přenos na všechna čtyři kola se postará sedmistupňový automat. Manuál by se měl vrátit rovněž, ovšem jen u základních variant, kde bude spojen s pohonem přední nápravy. Víc si řekneme v následujících týdnech a měsících.



Stávající T-Roc sice působí vcelku dravě, zvláště po faceliftu z roku 2021, druhá generace ale bude ještě zajímavější. Byť o ničem šokujícím nelze mluvit, jak můžete vidět níže. Foto: Volkswagen
Zdroj: rollendereporter@Instagram
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejčtenější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva