Objev Američanů ještě lépe ukazuje, co je nová Toyota Supra ve skutečnosti zač

Už doteď příznivce Supry dráždilo, jak moc německé techniky i elektroniky je ve voze použito, zjištění Motor Trendu ale teprve ukazuje, kam až Japonci zašli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Objev Američanů ještě lépe ukazuje, co je nová Toyota Supra ve skutečnosti zač

24.1.2020 | Petr Prokopec

Objev Američanů ještě lépe ukazuje, co je nová Toyota Supra ve skutečnosti zač

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už doteď příznivce Supry dráždilo, jak moc německé techniky i elektroniky je ve voze použito, zjištění Motor Trendu ale teprve ukazuje, kam až Japonci zašli.

Před několika málo dny Toyota oznámila, že začne také v Evropě nabízet dvoulitrové provedení modelu Supra. Běžně bychom nad příchodem čtyřválce nejásali, zvláště když se má prodávat vedle šestiválcového kupé, ovšem v tomto případě přichází se 100kilovou redukční dietou a rozložením hmotnosti pozměněným na ideální poměr 50:50. I tato verze tedy má své přednosti, mezi ně nakonec jistě bude patřit i nižší cena. Varianta osazená třílitrem totiž v Česku startuje na neskromné sumě 1,8 milionu Kč.

Kolik bude stát čtyřválec, zatím není jisté. Nicméně s láci nelze počítat - nesmíme zapomínat, že nová Supra je více BMW než Toyotou. A to možná ještě více, než si kdo myslí. Americký magazín Motor Trend totiž aktuálně zjistil, že Japonci si nevzali z bavorských skladů pouze motor, převodovku nebo multimediální systém iDrive, ale také digitální přístrojový štít. Samotný fyzický díl by asi nebyl překvapením, Japonci si ale od Němců nechali udělat i jeho grafiku.

Abychom toto tvrzení pochopili, je potřeba si trochu zmapovat historii. Mnichovská automobilka totiž v roce 1995 zařadila do svého portfolia společnost Design Works. Té byla rázem zakázána jakákoliv činnost v automobilovém sektoru, výjimkou bylo logicky jen BMW. Mimo to se firma specializovala na odlišné průmyslové sektory, mezi které patří třeba výrobce traktorů John Deere, notebookový gigant Asus či oděvní společnost The North Face.

V případě Toyoty ale v Design Works dostali výjimku, přístrojový štít Supry je tak jejich dílem. Zpracovali naprosto vše od grafiky a fontu písmen přes palubní menu až po samotný hardware. Zadáním pak bylo, aby vše vypadalo jako dílo japonského výrobce, který se danou skutečnost - tedy fakt, že v tomto případě nepoužívá vlastní komponent - rozhodl zamlčet. Není to ale až tak překvapivé, cokoliv mnichovského v japonském voze bylo dosud vnímáno negativně. A upřímně, zrovna grafiku přístrojů si Japonci skutečně mohli udělat sami ze všeho nejsnáze.

Dá se předpokládat, že i tentokrát si to Toyota „slízne” a řada lidí bude novou Supru považovat ještě více za BMW a ještě méně za Toyotu než dosud. A bude to pochopitelné, pakliže Toyota delegovala i vývoj takových věcí, co je pak na autě skutečně Toyotou? Vypadá to, že krom podoby loga na volantu toho moc nebude.


Objev Američanů ještě lépe ukazuje, co je nová Toyota Supra ve skutečnosti zač - 1 - Toyota Supra 2020 Design Works 01Objev Američanů ještě lépe ukazuje, co je nová Toyota Supra ve skutečnosti zač - 2 - Toyota Supra 2020 Design Works 02
Přístrojový štít nové Toyoty Supra není japonským dílem, za jeho zrodem stojí firma vlastněná BMW. Ani takovou věc si tedy Japonci neudělali sami

Zdroj: Motor Trend

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše