Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Objev Američanů ještě lépe ukazuje, co je nová Toyota Supra ve skutečnosti zač
24.1.2020 | Petr Prokopec
Už doteď příznivce Supry dráždilo, jak moc německé techniky i elektroniky je ve voze použito, zjištění Motor Trendu ale teprve ukazuje, kam až Japonci zašli.
Před několika málo dny Toyota oznámila, že začne také v Evropě nabízet dvoulitrové provedení modelu Supra. Běžně bychom nad příchodem čtyřválce nejásali, zvláště když se má prodávat vedle šestiválcového kupé, ovšem v tomto případě přichází se 100kilovou redukční dietou a rozložením hmotnosti pozměněným na ideální poměr 50:50. I tato verze tedy má své přednosti, mezi ně nakonec jistě bude patřit i nižší cena. Varianta osazená třílitrem totiž v Česku startuje na neskromné sumě 1,8 milionu Kč.
Kolik bude stát čtyřválec, zatím není jisté. Nicméně s láci nelze počítat - nesmíme zapomínat, že nová Supra je více BMW než Toyotou. A to možná ještě více, než si kdo myslí. Americký magazín Motor Trend totiž aktuálně zjistil, že Japonci si nevzali z bavorských skladů pouze motor, převodovku nebo multimediální systém iDrive, ale také digitální přístrojový štít. Samotný fyzický díl by asi nebyl překvapením, Japonci si ale od Němců nechali udělat i jeho grafiku.
Abychom toto tvrzení pochopili, je potřeba si trochu zmapovat historii. Mnichovská automobilka totiž v roce 1995 zařadila do svého portfolia společnost Design Works. Té byla rázem zakázána jakákoliv činnost v automobilovém sektoru, výjimkou bylo logicky jen BMW. Mimo to se firma specializovala na odlišné průmyslové sektory, mezi které patří třeba výrobce traktorů John Deere, notebookový gigant Asus či oděvní společnost The North Face.
V případě Toyoty ale v Design Works dostali výjimku, přístrojový štít Supry je tak jejich dílem. Zpracovali naprosto vše od grafiky a fontu písmen přes palubní menu až po samotný hardware. Zadáním pak bylo, aby vše vypadalo jako dílo japonského výrobce, který se danou skutečnost - tedy fakt, že v tomto případě nepoužívá vlastní komponent - rozhodl zamlčet. Není to ale až tak překvapivé, cokoliv mnichovského v japonském voze bylo dosud vnímáno negativně. A upřímně, zrovna grafiku přístrojů si Japonci skutečně mohli udělat sami ze všeho nejsnáze.
Dá se předpokládat, že i tentokrát si to Toyota „slízne” a řada lidí bude novou Supru považovat ještě více za BMW a ještě méně za Toyotu než dosud. A bude to pochopitelné, pakliže Toyota delegovala i vývoj takových věcí, co je pak na autě skutečně Toyotou? Vypadá to, že krom podoby loga na volantu toho moc nebude.


Přístrojový štít nové Toyoty Supra není japonským dílem, za jeho zrodem stojí firma vlastněná BMW. Ani takovou věc si tedy Japonci neudělali sami
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
dnes„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
V dobách „motorové svobody” se v Evropě dalo koupit i tohle: Normální kompakt s motorem 2,0 V6
před 8 hodinamiAston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
před 9 hodinamiCosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
před 11 hodinamiBMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
dnes