Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odchod Mitsubishi z části Evropy je hotová věc, rozprodává skvostnou místní kolekci aut
18.3.2021 | Petr Miler
Spekulací i neúplných oficiálních informací o budoucnosti Mitsubishi v Evropě už jsme v poslední době slyšeli dost, faktů ale bylo pomálu. Jeden je teď jasný - Mitsu to balí v Británii.
Co bude dál s Mitsubishi? To je od loňského roku velkou otázkou. Nejprve se v srpnu provalilo, že automobilka zastavila dovoz všech klíčových modelů do Evropy, což se dalo vysvětlit jediným slovem - kapitulace. Byla to pro Japonce nepochybně jedna z možností, ti ale nechtěli dát kůži lacino, a tak začali vymýšlet, jak se na starém kontinentu přece jen udržet.
Bez výpomoci v rámci aliance s Renaultem a Nissanem by to nešlo, a tak právě první jmenovaná značka přišla s nabídkou umožnit ve svých továrnách výrobu některých japonských modelů. Japonci chvíli váhali, neboť to pro ně znamená celkem nepříjemný závazek, nakonec ale kývli. Takže všechno dobré? Ani ne.
I když úplnému exodu tří diamantů z Evropy tím bylo zabráněno, tak dobře jako dosud jednoduše nebude. Automobilka totiž uvedla, že některé trhy přece jen opustí a zůstane činná pouze na těch, na nichž se jí dále vyplatí být. Bude to Česká republika? To je otázka za milion, na kterou nyní zřejmě nikdo nemá jasnou odpověď, současně s výše zmíněným avízem se ale začalo mluvit o tom, že by Mitsu mohlo zmizet z mnohem většího britského trhu. A přesně to bylo nyní nepřímo potvrzeno.
Automobilka totiž ohlásila rozprodej sbírky svých význačných historických modelů alokované právě ve Velké Británii. A to by těžko dělala, kdyby měla jakýkoli záměr dále pokračovat v působení na tamním trhu. Je to smutná zpráva, neboť když Mitsubishi škrtne Británii, může jedním šmahem škrtnout cokoli - britský trh s auty je jedním z největších v Evropě. Na druhou stranu je to ale šance koupit si stroje, jaké se normálně koupit nedají.
Nebudeme vás zatěžovat mnoha detaily, nabízené vozy si můžete prohlédnout v přiložené galerii - je jich zatím 14 a všechny si najdou nového vlastníka cestou aukce, takže ceny neznáme. Stroje jsou to ale skutečně pozoruhodné - je zde leccos od repliky vůbec prvního japonského auta, Mitsubishi Model A z roku 1917 až po krásné 3000GT z roku 1992, které nedává vůbec najevo necelých 55 tisíc km.
Najde se tu samozřejmě spousta ikonických Lancerů Evro, mezi nimi i Evo VI Tommi Makinen Edition z roku 2001, Evo IX MR FQ-360 HKS a Evo X FQ-440 MR z let 2008 a 2015. A najde se i závodní Lancer Evo IX, který vyhrál britský rallyový šampionát v letech 2007 a 2008.Zajímavý je i Galant 2,0 GTI z roku 1989, který si též užil jedné rallye nebo Mitsubishi Jeep CJ-3B, licencovaná kopie Willysu vyráběná v Japonsku.
Galerie vám přiblíží víc, jsou to vesměs pořádné skvosty. Suma ceny v dražbě firmy Auto Auction jistě půjde aspoň do desítek milionů korun, tahle auta v podobném stavu dávno nekoupíte.


















































Pozoruhodnou sbírku výjimečných aut vlastní minulosti prodává evropské zastoupení Mitsubishi ve Velké Británii - jistě proto, že tento trh nadobro opouští. Foto: Mitsubishi Motors
Zdroj: Mitsubishi Motors
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Van den Goorbergh zůstává v týmu RW Racing včera 22:39
- Na čele v Sepangu je Acosta včera 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. včera 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson včera 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude 23.10.2025
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
včera
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
