Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konci Mitsubishi v Evropě se možná podaří zabránit, jeden trh už to ale má spočítané
24.2.2021 | Petr Prokopec
Na základě loňských informací měla značka se třemi diamanty postupně opustit starý kontinent tak, že už nebude nabízet žádné nové modely. To se ale nakonec stát nemusí, jen Británie se s ním může rozloučit.
Loni v létě se několikrát mluvilo o konci Mitsubishi v Evropě, jehož prvním krokem mělo být zastavení dovozu všech klíčových modelů. Místní zastoupení automobilky to odmítalo, taková rozhodnutí se ale neodehrávají na úrovni regionálních importérů a zdroje hovořily jasně.
Nakonec by to přes úspěchy některých modelů tří diamantů na starém kontinentu dávalo smysl. Mateřská aliance Renault-Nissan na tom byla a je bledě, její prodeje začaly klesat už před příchodem koronaviru a pandemie se zdála být posledním hřebíčkem do rakve. Reorganizace směřující k zeštíhlení aktivit není v takovém momentě nic neobvyklého, nakonec by dávalo smysl spojit konkrétní značky s je konkrétními částmi světa.
Momentálně se ale zdá, že by Mitsubishi mohlo v Evropě zůstat. Dle Financial Times automobilka se třemi diamanty ve znaku nemusí starý kontinent opustit kvůli nevyužitým továrnám Renaultu. Těch by mohlo využít právě Mitsubishi, neboť ta Francouzi nedokáží naplnit jejich kapacitu a propustit kohokoli je ve Francii obtížné. Japonci se nicméně právě proto takového kroku bojí - mají mít obavy z francouzské vlády, která vlastní 15 procent Renaultu a může z politických důvodů bránit případnému nezbytnému propouštění. A neefektivní výroba ve Francii by Mitsu jistě nepomohla.
Jakkoliv tedy mělo být během tohoto pondělí dosaženo předběžné dohody mezi všemi třemi hlavními pilíři aliance, finální rozhodnutí má ve svých rukou vedení Mitsubishi. To by mělo rozhodnout zítra, tedy ve čtvrtek 24. února. Zda se tak ovšem stane a jestli týž den bude verdikt sdělen také médiím, není jisté. Stejně jako nelze předjímat výsledek diskuzí. Jedna věc nicméně má být jistá - i kdyby Mitsubishi nakonec zůstalo v Evropě, britský trh prý tak jako tak opustí. A to přesto, že jeho Outlander PHEV je nejprodávanějším plug-in hybridem v zemi od roku 2013.
Britští dealeři se tak již od loňského léta připravují na dobu, kdy budou prodávat maximálně originální tovární náhradní díly a namísto nových zákazníků budou vítat pouze ty staré na servis. Jeden ze zástupců automobilky pak pro Financial Times uvedl, že tyto plány se nemění, a to ani navzdory aktuálním změnám. Mitsubishi ovšem nehodlá nic komentovat, a tak nezbývá než si počkat na výsledek zítřejších jednání.
Lze pak už jen dodat, že jakkoliv mělo Mitsubishi stejně jako ostatní výrobci loni mizerný rok, v Evropě značka nakonec prodala 101 824 nových vozů. Suma sumárum je tak úspěšnější než Honda, která má na stejném kontinentu za stejné období na kontě jen 81 247 registrací. Tato automobilka zde navíc nemá ani partnera, jehož továrny či technologie by mohla využívat. Spíše bychom se tedy měli bát jejího odchodu.
Bude nové Mitsubishi Outlander k mání také v Evropě? To se nejspíše dozvíme během zítřejšího dne. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Financial Times
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024 - V Rusku znovu vyráběná „Hyundai” skrývají pod přelepem loga tajemství, které ani automobilka nechce komentovat
22.3.2024 - I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda