Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odvážně střižená rodinná novinka Korejců míří na další trhy, za svou cenu by bodovala i u nás
10.5.2022 | Petr Miler
Na leckoho mohla působit jako marný pokus prosadit se mezi auty, na která lidé dávno neslyší, opak se ale zjevně stal pravou. Hyundai od této chvíli začíná vozu říkat „globální”. A byť skutečně pro celý svět aspoň zatím není, s jedním trhem už si nevystačí.
Prodeje futuristicky střiženého Hyundai Staria v Česku i v celé Evropě jen potvrzují, že tento segment má v našich končinách to nejlepší za sebou. Loni po tomto voze sáhlo jen 386 lidí z celého starého kontinentu a letošních 1 465 prodaných vozů též nikoho nespasí. Musíme se tedy ptát, zda se Korejcům vůbec vyplatí tohle auto nabízet, zvlášť když Staria - navzdory svému vzhledu - ani nepoužívá elektrický pohon, které by automobilce alespoň přinášel nějaké ty úlevy u EU. Slova o propadáku tedy nejsou přehnaná, Hyundai to s MPV ale ani tak nevzdává.
Letos v červenci automobilka představila model Stargazer, který byl původně určen jen pro Indonésii. V Asii jsou MPV obecně přijímána lépe, přesto leckdo mohl při jeho velmi odvážném vzhledu pochybovat, zda zaboduje. Ale zjevně zabodoval, neboť Hyundai čerstvě tento model povýšilo na „globální” a s tím jej poslalo i na další trhy. Jak moc globální bude, neumíme říci, v tuto chvíli se objevuje v prodeji ve Vietnamu a na Filipínách, tedy v dalších zemích blízkých Indonésii. Zda to dotáhne i dál, ukáže čas.
Stargazer používá stejnou architekturu jako Kia Carens, a není to tedy malé auto, kterým se z některých fotek může zdát. Měří 4 460 milimetrů na délku, 1 780 mm na šířku a 1 690 mm na výšku. Rozvor 2 780 mm je pak hodně velkorysý, neboť i když jde o kratší vůz než Škoda Octavia, mezi nápravami nabízí více prostoru než její prodloužená čínská verze. Není tedy překvapením, že se dovnitř vešly ony tři řady sedadel. Při obsazení všech zavazadelník pobere jen 200 litrů, po sklopení zadních dvou pak jde o 585 litrů.
Interiér je spíše skromný, věci jako plně digitální přístrojový štít známé z Evropy nebo Číny chybí. Místo toho je možné počítat jen s malou 4,2palcovou obrazovkou mezi analogovými budíky, na středovou konzoli pak zamířil 8palcový displej multimédií. V závislosti na zvolené úrovni výbavy pak lze počítat třeba s bezdrátovým dobíjením mobilů.
Přesunout se můžeme k technice. Stargazer je k mání jediným motorem - s atmosférickým 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem, který produkuje 115 koní výkonu a 144 Nm točivého momentu. Trhat asfalt tedy s korejským MPV asi nebudete, v případě převodovek lze aspoň vybírat mezi šestistupňovým manuálem a automatem CVT. V obou případech výkon míří na kola přední nápravy.
Ceny auta jsou velmi lákavé, vzhledem k jeho velikosti a pojetí rozhodně - tři řady sedadel v tak velkém autě obvykle stojí mnohem více. Částky v ceníku začínají na 243 300 000 indonéských rupií (cca 376 tisíc Kč), za které kupec dostane základní osazenou manuální převodovkou. Vrcholné provedení Prime osazené automatem pak vychází na 307 100 000 IDR (asi 476 tisíc Kč). Jsme si docela jisti, že takto dostupné auto - bavíme se o sedmimístném rodinném voze s motorem 1,5 za cenu základní Fabie s pár příplatky - by mezi MPV bodovalo i u nás. Pochybujeme ale o tom, že by Hyundai na starém kontinentu nabídlo.










Hyundai Stargazer zaujme futuristickým vzhledem karoserie, který spojuje s vysokou praktičností a nízkou cenou. Už jde o globální auto dostupné na několika trzích, v Evropě ho ale neočekávejme. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
před 3 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejčtenější články
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
