Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému

Peněz v poslední době přibylo málokomu a levnější ojetiny jsou stále více žádaným zbožím. Vybírat mezi nimi lze i z dostupných a nepříliš starých SUV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému

16.2.2021 | Mirek Mazal

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému

/

Foto: Volkswagen

Peněz v poslední době přibylo málokomu a levnější ojetiny jsou stále více žádaným zbožím. Vybírat mezi nimi lze i z dostupných a nepříliš starých SUV.

Tržní podíl SUV na evropském trhu atakuje 40procentní hranici a v jejich prospěch ztrácí svou část koláče prakticky všechny ostatní třídy, po léta nejvyhledávanější segment kompaktních hatchbacků nevyjímaje. S přibývajícím počtem nových SUV mezi lidmi pochopitelně roste i počet ojetých exemplářů postavených za ploty autobazarů, stejně jako zájem o ně.

Výsledkem je pro běžného člověka nepřehledná džungle použitých vozů po prvním, druhém i třetím majiteli, z nichž každé ale není trefou do černého. Pomoc při orientaci na trhu dlouhodobě poskytuje německý TÜV Report, jehož aktuální ročník 2021 tradičně hodnotí spolehlivost všech frekventovanějších modelů aut na základě záznamů z německých STK, vozy kategorie SUV nevyjímaje.

Z mladších esúvéček jsme vybrali modely, které se na trhu ojetin vejdou s cenou do zhruba 250 tisíc korun a představují tak solidní hodnotu za peníze - nejsou staré a jsou pořád o hodně levnější než téměř cokoli nového. K nim jsme přidali poruchovost vyjádřenou četností závad u německých STK (v závorce je srovnání s průměrem kategorie) a přihodili ještě informace o nejčastějších evidovaných závadách, na které bude dobré dát si pozor.

Níže je tedy plných dvanáct alternativ, které lze při výběru zánovního dostupného SUV do garáže brát v potaz, seřazených od nejspolehlivějšího modelu k tomu nejméně spolehlivému. Jak uvidíte, rozdíly mezi jednotlivými modely v jejich technické „neprůstřelnosti” jsou značné.

1. - 2. Opel Mokka-X

Četnost závad: 3,0 (průměr 5,5)

Pocitově příliš úzký a vysoký Opel je u zákazníků možná až překvapivě populární, vysoká spolehlivost z něj ale dělá rozumnou volbu - pro letošní rok je mezi dostupnými SUV statisticky úplně nejspolehlivějším modelem. Technické prohlídky nejsou doprovázeny hromadnými stížnostmi s výjimkou jednoho docela typického negativa posledních let, úniků oleje motoru popř. jeho zvýšené spotřeby.


Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 1 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 10Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 2 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 11Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 3 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 12
Foto: Opel

1.-2. Mitsubishi ASX

Četnost závad: 3,0 (průměr 5,5)

Levné Mitsubishi řidiče nenadchne, potěší ale svou servisní nenáročností, která jej spolu s Mokkou řadí na piedestal dostupných a spolehlivých SUV. Kvalitní zpracování omezuje nutnost mít servis nejlépe za domem. Před nákupem je vhodné věnovat pozornost brzdové soustavě, zbytek má předpoklad zůstat v dobré kondici.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 4 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 16Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 5 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 17Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 6 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 18
Foto: Mitsubishi

3. Suzuki SX4 S-Cross

Četnost závad: 3,7 (průměr 5,5)

Kompaktní Japonec je dostatečně prostorný a interiér potěší i kvalitními materiály. Spolehlivost S-Crossu je v tomto výběru též velmi nadprůměrná, technici německých STK si všimli pouze častějších ztrát oleje. Jinak kontroly probíhaly bez větších a pravidelně se opakujících závad.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 7 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 01Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 8 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 02Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 9 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 03
Foto: Suzuki

4. Renault Captur

Četnost závad: 4,0 (průměr 5,5)

Francouzská auta nemají dobrou pověst z hlediska spolehlivosti a trvanlivosti, velmi nadprůměrnou odolnost ale vykazuje i i Renault Captur. Francouzské drobnější SUV zanechává solidní dojem, škoda horšího osvětlení a odpružení. Kromě těchto defektů nevykazují ojetiny žádné abnormality hodné otočení se na podpatku.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 10 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 07Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 11 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 08Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 12 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 09
Foto: Renault

5. Ford EcoSport

Četnost závad: 4,6 (průměr 5,5)

EcoSport patří mezi levné volby, jejichž spolehlivost se postupem času zlepšuje. První revize na STK odhaluje maximálně tradiční problémy se ztrátou oleje, k tomu se přidává i pravidelně vadná ruční brzda. Dle TÜV Reportu 2021 neexistují další hrozby vyvýšených ojetin EcoSportu, kterých zatím jezdí v Česku jako šafránu.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 13 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 13Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 14 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 14Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 15 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 15
Foto: Ford

6. Volkswagen Tiguan

Četnost závad: 5,0 (průměr 5,5)

Tiguanů je v autobazarech tolik, že se vyplatí hledat kus bez unaveného zavěšení a haprujících brzd. Předchozí majitelé dovedou s klidem najet mnoho kilometrů a zapomenou pravidelně měnit namáhané komponenty, s ohledem na typické nájezdy je výsledek Tiguanu velmi dobrý.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 16 - VW Tiguan 2011 nove 10Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 17 - VW Tiguan 2011 nove 12Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 18 - VW Tiguan 2011 nove 16
Foto: Volkswagen

7. Mazda CX-5

Četnost závad: 6,0 (průměr 5,5)

Mazda se drží svého originálního přístupu ke konstrukci aut, v případě CX-5 je z toho ale první podprůměrný výsledek v přehledu dostupných SUV. Neotřelý design je spojen s technikou, na které se už po pár letech objevují rychleji opotřebované či jinak problematické brzdy naznačující cosi o jejich poddimenzovanosti, potíže na podvozku i úniky provozních kapalin.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 19 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 22Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 20 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 23Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 21 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 24
Foto: Mazda

8. Škoda Yeti

Četnost závad: 6,1 (průměr 5,5)

Dnes už nevyráběné české SUV je dalším z dnešního výběru s už podprůměrnou spolehlivostí. Jízdně příjemný model drží basu s ostatními, kterým je třeba kontrolovat olejovou rysku a hlídat tloušťku brzdových kotoučů. Yeti lze stále vnímat jako ještě dobrou Škodu s nikterak neobvyklými problémy, jak je ale vidno, existuje řada lepších alternativ.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 22 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 22Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 23 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 23Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 24 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 24
Foto: Škoda Auto

9. Peugeot 2008

Četnost závad: 6,3 (průměr 5,5)

Technicky starší Peugeot 2008 by také mohl mít lépe vymyšlené mazání motoru udržující hladinu vazké kapaliny na stejné úrovni. Ani další typická kritika osvětlení se nevyhnula nástupci 207 SW, který se vyrábí od roku 2013.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 25 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 19Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 26 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 20Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 27 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 21
Foto: Peugeot

10. Nissan Juke

Četnost závad: 6,4 (průměr 5,5)

Ve výběru TÜV jsou hezčí auta, nicméně extravagantnost neznamená extrémní poruchovost. Výstřední Nissan si potrpí na dolévání oleje a hlídání životnosti kloubů zavěšení nápravy i řízení. Slabším místem je znovu brzdový mechanismus průkopníka malých SUV.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 28 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 16Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 29 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 17Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 30 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 18
Foto: Nussan

11. Citroën C4 Cactus

Četnost závad: 8,9 (průměr 5,5)

Cactus byl před pěti lety vypuštěn do konkurenčního prostředí SUV jako nápadný outsider. Vzhled je čistě individuální stránka C4, ale zcela jasně hovoří evidované problémy s pružením, světlomety a chybějícím olejem. Potíže už se tu objevují už hodně často, Cactus je jedním z nejporuchovějších aut vůbec, nejen mezi SUV.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 31 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 04Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 32 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 05Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 33 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 06
Foto: Ctiroën

12. Dacia Duster

Četnost závad: 11,1 (průměr 5,5)

Poslední místo celého seznamu patří sice oblíbené, ale zoufale nespolehlivé Dacii. Levný Duster bude možná lepší rovnou pořídit na objednávku z výroby. Úplně nový kus přijde se zárukou, aby měl někdo povinnost zdarma řešit dost pravděpodobné nedostatky s osvětlením, olejem nebo zavěšením náprav. Šance návštěvy opravny je daleko nejvyšší ze všech výše jmenovaných SUV, třebaže kvalita se s příchodem nové generace nepatrně zlepšila.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 34 - Dacia Duster 2018 nove detaily 103Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 35 - Dacia Duster 2018 nove detaily 089Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 36 - Dacia Duster 2018 nove detaily 110
Foto: Dacia

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše