Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa E 2015 plně odhalen, je dynamičtější, luxusnější a nabízí i tříválec
9.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci nakonec Opel Corsa E nazývají zcela novou generací. A to kvůli nové karoserii, upravenému podvozku a kabině inspirované modelem Adam.
Dámy a pánové, seznamte se s modernizovaným Opelem Corsa. Německá automobilka jej přitom nazývá zcela novým vozem, což by kupříkladu výměna všech panelů karoserie mohla potvrzovat. Na druhou stranu však značka použila stejnou platformu SCCS, kterou vyvinula společně s Fiatem a jež mimo předchozí generaci podepírá také modely Adam, Meriva, Punto či Alfu Romeo MiTo. Důvod jsme si ozřejmili již dříve, pro jistotu však připomeneme, že Opel měl jisté problémy s adopcí nové modulární platformy Gamma II, na které jezdí třeba Mokka. Corsa, která by na ní vznikla, by totiž v takovém případě byla příliš veliká. Jelikož automobilka chtěla i nadále udržet čtyřmetrovou délku, bylo rozhodnutí o zachování předchozích komponentů neodvratné.
Zákulisní tahanice ale již nechme být a soustřeďme se na samotnou novinku. Ta si skutečně ponechala rozměry svého předchůdce, pouze v rámci délky narostla o 3 milimetry (na 4 002 mm). A to především díky novému nárazníku, který se společně s maskou, světlomety a kapotou snaží přiblížit stylu udávanému Opelem Adam. I přesto Corsa zůstává věrna svému charakteru, což byl podle automobilky záměr - značka totiž nechce, aby její modely byly vizuálně identické a odlišovaly je pouze rozměry.
K mání bude novinka ve třídveřové či pětidveřové karoserii, přičemž v obou případech dostanete výrazný prolis na bocích. Odlišná je tak hlavně část okolo zadního sloupku, která se u méně praktické verze (zavazadelník o objemu 285 litrů je shodný pro oba modely) snaží navodit dojem kupé. Mimo to je možné volit ještě nastavení podvozku, kdy standardní verze Comfort je spojena se 16palcovými koly, zatímco provedení Sport lze spárovat také se sedmnáctkami. Navíc je o 15 až 20 mm nižší a také tužší.
Opel přitom v obou případech zrevidoval geometrii a jednotlivé komponenty, které nyní doplňuje zesílený čelní pomocný rám. Nové je pak i řízení s elektrickým posilovačem reagujícím na rychlost, jež navíc dostalo režim City pro snadnější manévry v nízkých rychlostech a parkování. V tomto pak napomáhá i systém Automatic Park Assist, který danou činnost zvládne sám, zřejmě obvyklým způsobem.
Tato záležitost ale bude jistě detailněji osvětlena nejpozději během pařížské výstavní premiéry, proto raději zamiřme do motorového prostoru. Zde je tou zásadní novinkou nový litrový tříválec Ecotec, který nabídne 90 nebo 115 koní. Točivý moment pak v obou případech činí 170 Nm při 1 800 otáčkách, jízdní dynamiku či spotřebu však Opel nezmiňuje. Pouze naznačuje, že v kombinaci se systémem start/stop bude žíznivost na benzinový motor nezvykle nízká.
Přesunout se tak můžeme ke zbytku palety pohonných jednotek, kde benzinovou část tvoří základní atmosférická jedna-dvojka naladěná na 70 koní. Další v řadě je pak 1,4litrový čtyřválec, který nabídne 90 koní, v případě přeplňované verze pak 100 koní. Diesely pro změnu zastoupí 1,3litrový motor CDTI, který na přední kola posílá 75 nebo 95 koní. Ve všech případech je přitom standardem splnění emisní normy Euro 6, v rámci převodovek pak na výběr zůstává šestistupňový manuál či automat.
Tím jsme s technikou hotovi a můžeme se vypravit do kabiny, která čerpá inspiraci z Opelu Adam ještě více než exteriér. Vše působí mnohem kvalitnějším dojmem, zvláště u výše postavených verzí, které ve standardu dostanou sedmipalcový dotykový displej s multimediálním systémem Intellilink a aplikacemi jako BringGo (navigace), Stitcher či TuneIn.
Na výběr bude hned sedm úrovní výbavy, přičemž standard počítá s látkovým čalouněním. Za příplatek pak dostanete třeba vyhřívaná sedadla, volat a čelní okno nebo panoramatickou střechu. V rámci bezpečnostních prvků pak budete moci vybírat z monitoringu slepých úhlů, jízdy ve správném pruhu a tlaku v pneumatikách, asistenta rozjezdu do kopce nebo zpětné kamery.
K mání ovšem bude rovněž systém zahrnující přední kameru, jež poskytuje signál adaptivnímu tempomatu. Málem bychom přitom opomněli zmínit snížení těžiště o 5 centimetrů oproti předchůdci, to je však již poslední známá informace. Ty další - včetně kompletní cenové politiky - Opel představí zřejmě až ve zmiňované Paříži.




































Opel Corsa E dorazí ve třídveřové i pětidveřové karoserii, ty se však po stránce rozměrů a objemů lišit nebudou































Německá novinka se představila rovněž s logem Vauxhallu. Veškeré komponenty včetně nového litrového tříválce Ecotec jsou však totožné s Opelem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
