Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC: 320 koní a pohon všech kol
29.1.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dříve nebo později Opel u každého svého modelu přijde s verzí OPC. Tedy skoro u každého. Insignia, jeho nejmladší dítko, byla také podrobena tréninku a ani jí nemine přijetí do řádu OPC. Známe klíčová data a máme i první fotografii.
Opel se pomalu připravuje na uvedení sportovní verze Insignie, která se nedávno stala nositelkou ocenění Car of the Year 2009. Automobil střední třídy, který pomalu přichází na trh, oslovil porotce mimo jiné svou vyvážeností, pohodou na palubě a prostorností. Budou se ale tyhle atributy hodit i u sportovní verze?
Tip: Přečtěte si náš podrobný test nového Opelu Insignia.
Asi ne moc, ale zajisté přijdou vhod i další oceněné vlastnosti - dynamika a jízdní vlastnosti. Pánům z magazínu EVO se podařilo získat první fotografii Insignie OPC. Vidíme na ní příď auta s výrazně přepracovaným nárazníkem, jehož dominantou jsou dva svislé otvory sání vzduchu.
Insigna OPC bude nejspíše založena na sedanu, i když časem lze očekávat i drtivě rychlé kombi tak jako u současné generace. Pod kapotou se má ukrývat vidlicový zážehový šestiválec přeplňovaný dvěma turby, jehož výkon má dosahovat až 320 koní. Ten bude přenášen na všechna čtyři kola obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 R20.
Modely OPC to vždy uměly na Nürburgringu a Insignia OPC nemá být výjimkou. Podle Hanse Demanta, výkonného ředitele Opelu, zvládaly prototypy objet Severní smyčku za čas jen málo přesahující 8 minut. To by ale znamenalo výkon na úrovni BMW M3, čemuž se mi nechce příliš věřit. Ta má přece jen skoro sto koní k dobru, i když také nějaká ta kila navíc.
Je pravděpodobné, že se Insignia OPC jako stylistická studie objeví za nedlouho v Ženevě, produkční verze pak nejpozději na podzim ve Frankfurtu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda